قانون “60 روز” وجود ندارد. اکنون زمان متهم کردن ترامپ فرا رسیده است.

البته هیچ دادستان اخلاقی به چنین قاعده‌ای نیاز ندارد، زیرا دادستان‌های اخلاقی از قدرت و مقام خود سوء استفاده نمی‌کنند و با استفاده از سلاح به تعقیب کیفری علیه دشمنان سیاسی اقدام می‌کنند. و کاستی های دادستان کل گارلند هر چه باشد، فقدان اخلاق در میان آنها نیست.

اما قدرت و نفوذ اسطوره همچنان فراگیر است. اریک هولدر، دادستان کل سابق، در مقاله خود در انتقاد از جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی، به دلیل نقض قوانین و هنجارهای وزارت دادگستری در بیانیه‌اش درباره تحقیقات هیلاری کلینتون کمتر از یک ماه قبل از شکست وی در انتخابات، به این قانون اشاره کرد. نمونه کیفرخواست‌های ایران-کنترا لارنس والش، دادستان مستقل، چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 1992 که در آن بوش ارشد از بیل کلینتون شکست خورد، نیز اغلب به‌عنوان «نقض قاعده» ذکر می‌شود.

یکی از بهترین منابع مکتوب واقعی (اگرچه ذکری از 60 روز وجود ندارد) ممکن است از بخش 9-85-500 دفترچه راهنمای DOJ (که قبلاً به عنوان کتابچه راهنمای دادستان ایالات متحده شناخته می شد) (اقداماتی که ممکن است بر انتخابات تأثیر بگذارد) ناشی شود. ) آنچه را که ما امیدواریم راهنمایی عقل سلیم بیان می کند که مستلزم آن است که دادستان ها و ماموران هرگز نباید «زمان هر اقدامی را انتخاب کنند» – که شامل تحقیقات، اظهارات اتهامات جنایی می شود – با هدف تأثیرگذاری بر انتخابات یا کمک یا آسیب رساندن به نامزدها یا احزاب خاص. .

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

ترس از متهم شدن به انگیزه های سیاسی فاسد نمی تواند ستاره راهنمای وزارت دادگستری در بحبوحه دو تهدید بی سابقه امنیت ملی و انتخابات ما باشد. خطرات احتمالی این گونه تهدیدات برای کشور ما به قدری جدی است که هر تأخیر ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و وزارت دادگستری باید درک کند که تلاش برای جلوگیری از ظاهر سیاسی با انجام هیچ کاری می تواند در نهایت سیاسی باشد.

به همین ترتیب، تلاش‌ها برای انکار نتایج قانونی انتخابات و مداخله ادعایی در روند انتخابات باید دیروز مورد بررسی و پیگرد قانونی قرار گیرد، زیرا ممکن است همان اقدامات غیرقانونی در حال حاضر و پس از انتخابات میان‌دوره‌ای اتفاق بیفتد. در واقع، تمام شواهدی که کمیته 6 ژانویه به طور علنی فاش کرد، نشان می دهد که تهدید برای ثبات روند دموکراتیک ما هرگز بزرگتر نبوده است. به تعویق انداختن تحقیقات جنایی در مورد تهدیدات علیه فرآیندهای انتخاباتی ما به بعد از انتخابات بعدی بی معنی است.

برای شروع، گارلند و وزارت دادگستری باید به مردم آمریکا بگویند که چنین قانونی وجود ندارد. درست است – این قانون وجود ندارد. این معادل DOJ اسطوره شهری است. هیچ قانون واقعی یا خط مشی مکتوب در وزارت دادگستری هیچ چیزی در مورد انجام هر کاری ظرف 60 روز پس از اتهامات جنایی، شامل انتخابات، ذکر نکرده است.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا هیچ یک از این مطالب مکتوب ضرب الاجل 60 روزه یا هر دوره زمانی دیگری را به عنوان نزدیک به انتخابات تعیین نمی کند. هر چنین مهلتی کاملاً خودسرانه و غیر از غریزه غریزی در هیچ چیز بی اساس است. چه کسی می‌تواند بگوید که کیفرخواستی که 65 روز قبل از انتخابات منتشر می‌شود با کیفرخواستی که 30 روز قبل از آن منتشر می‌شود، متفاوت است. مهمتر از آن، این قانون فاقد هرگونه فایده ای به عنوان یک رویه ضد فساد است، زیرا هیچ منطقه حائل زمانی نمی تواند آسیب وارد شده توسط یک پیگرد جنایی فاسد و با انگیزه سیاسی را که برای تأثیرگذاری بر انتخابات یا صدمه زدن به یک نامزد خاص است، جبران کند یا از آن جلوگیری کند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

ممکن است برای جلوگیری از انتقاد به دلیل سیاسی بودن او بخواهد به این قانون پایبند باشد، اما چنین تبعیتی می‌تواند او را از پیگیری جنایات احتمالی ترامپ و حلقه درونی‌اش به‌موقع در زمانی که زمان اهمیت دارد باز دارد.

وزارت دادگستری به تازگی قاضی منصوب شده از سوی ترامپ را در پرونده مار-آلاگو از بین برد.

یادداشت هایی مانند یادداشت راهنمای هلدر در سال 2012، که از همین زبان استفاده می کند، به نظر می رسد که این اصل را نیز در بر می گیرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

به همین دلیل است که وزارت دادگستری باید اسطوره “قانون 60 روزه” را رد کند و به سادگی از شواهد و قانون پیروی کند. اگر شواهدی دال بر تخلف مجرمانه پیدا کردند که می توانند بدون شک منطقی ثابت کنند، باید فوراً پرونده را مطرح کنند.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

پس چرا او و مقامات وزارت دادگستری بر سر این قانون اسطوره ای آنطور که برخی گزارش ها نشان می دهد عذاب می کشند؟ پاسخ ناامیدکننده ممکن است این باشد که باور گارلند مبنی بر اینکه بخش عمده‌ای از مأموریت او بازگرداندن وجهه و شهرت وزارت دادگستری به دلیل اخلاقی بودن و غیرحزبی بودن است، پس از اینکه توسط دولت ترامپ به هم ریخته بود.

به عنوان مثال، تحقیقات جنایی فعلی در مورد نقض احتمالی قانون جاسوسی با محوریت اسناد دفاع ملی کشف شده در مار-آ-لاگو شامل خطرات بالقوه مداوم برای امنیت ملی ایالات متحده و حتی خطرات احتمالی برای منابع انسانی است. بررسی چنین وضعیت خطرناکی را نباید به بعد از انتخابات میان دوره ای موکول کرد.

مریک گارلند، دادستان کل و وزارت دادگستری باید به اصطلاح «قانون 60 روزه» را کنار بگذارند که ظاهراً طرح اتهامات جنایی احتمالی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را ظرف 60 روز پس از انتخابات میان دوره ای آتی ممنوع می کند..

این هیچ رازی نیست. مفسرانی از جمله Just Security، Lawfare، Jeffrey Toobin و دفتر بازرس کل وزارت دادگستری همگی عدم وجود چنین قاعده مکتوبی را تایید کرده اند و توافق کرده اند که این قانون در واقع بیشتر شبیه یک سیاست غیررسمی از بهترین شیوه های دادستانی است که شامل اجتناب از اقداماتی مانند “کیفرخواست عمومی افشای آشکار دیگری که می تواند تأثیر بگذارد [elections]”

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

وکلای ترامپ فاش کردند که وزارت دادگستری گارلند از آنها در یک گوشه حقوقی حمایت کرده است