آشوبگری که به پلیس در کاپیتول حمله کرد به 5 سال زندان محکوم شد

رونالد سندلین، 35 ساله، اهل میلینگتون، تنسی، در ماه سپتامبر به توطئه برای ممانعت از رسیدگی رسمی و حمله، مقاومت یا ممانعت از افسران، اعتراف کرد.

ماه گذشته، استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و کلی مگز، رهبر این گروه در فلوریدا، به دلیل نقش داشتن در شورش، به توطئه فتنه انگیز محکوم شدند. آنها منتظر صدور حکم هستند.



منبع

وکیل اوکس، اد مک ماهون، در اسناد دادگاه گفت که موکلش، که در تفنگداران دریایی خدمت می کرد، “از رفتار نوجوانانه اش که در کاپیتول به نمایش گذاشته شد، پشیمان است و عمیقا شرمنده است.” پس از جلسه، مک ماهون این مجازات را “حکم زندان طولانی برای کسی که حتی یک عمل خشونت آمیز مرتکب نشده” خواند.

وکیل دی کارلو نوشت که موکلش ابراز پشیمانی کرده است و “به منظور کمک به جبران” داوطلبانه مصاحبه طولانی با کمیته مجلس نمایندگان انجام داده است که این حمله را بررسی می کند.

طولانی ترین حکم تا کنون 10 سال زندان برای افسر پلیس سابق نیویورک بوده است که از میله پرچم فلزی برای حمله به یک افسر در ساختمان کنگره استفاده کرد.

در 6 ژانویه، دادستان ها می گویند که ساندلین اتهامات اوباش را علیه افسران در دو نقطه در کاپیتول رهبری کرد، افسران را هل داد و سعی کرد کلاه ایمنی یکی از آنها را پاره کند. او خطاب به افسران فریاد زد: “زندگی شما ارزشش را ندارد. شما می خواهید بمیرید، دست از سر راه بردارید.”

اوچس، کاندیدای زمانی جمهوری خواه برای مجلس نمایندگان هاوایی، و دی کارلو هر دو در ماه سپتامبر به دلیل ممانعت از صدور گواهینامه کنگره در رای گیری به جرم خود اعتراف کردند.

آنها صبح روز 6 ژانویه در تظاهرات “سرقت دزدی” را در نزدیکی کاخ سفید شرکت کردند و سپس با هم به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند.

بیش از 900 نفر در این شورش به جرایمی از جنحه به دلیل ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره تا توطئه فتنه انگیز متهم شده اند.

رئیس ملی سابق این گروه، انریکه تاریو، و دیگر رهبران قرار است در ماه جاری به دلیل توطئه فتنه‌انگیز و دیگر اتهامات جدی به دلیل آنچه که مقامات ادعا می‌کنند توطئه برای جلوگیری از انتقال قدرت ریاست جمهوری از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به جو بایدن دموکرات محاکمه شوند.

دو روز قبل از شورش، ساندلین در شبکه های اجتماعی تصویری از مرد دیگری منتشر کرد که روی تخت دراز کشیده بود و اسلحه ای در دست داشت و نوشت: طبق اسناد دادگاه، هموطنان من… آماده خوابیدن برای بوگالو در 6 ژانویه. مقامات می گویند “بوگالو” به جنگ داخلی اشاره دارد.

به طور جداگانه در روز جمعه، نیکلاس اوکس، 36 ساله، بنیانگذار بخش پسران مغرور هاوایی، و نیکلاس دی کارلو، 32 ساله، مردی از فورت ورث، تگزاس که در 6 ژانویه با اوکس همراه بود، هر کدام به خاطر نقش های خود به چهار سال زندان محکوم شدند. در شورش

او نوشت: “من معتقدم 6 ژانویه 2021 یک تراژدی ملی برای همه درگیران بود و امیدوارم قضاوت من به روند بهبودی کمک کند.”

اوچس در توییتر عکسی از مردان در حال کشیدن سیگار در داخل ساختمان کنگره منتشر کرد و در زیر آن نوشته بود: «سلام از پایتخت، با توجه به اسناد دادگاه».

واشنگتن (AP) – یک مرد تنسی که به گفته مقامات پیش از شورش 6 ژانویه 2021 به واشنگتن آمده بود، آماده خشونت در یک ماشین پر از سلاح و افسران حمله شده بود که سعی در دفاع از ساختمان کنگره داشتند، روز جمعه به بیش از پنج نفر محکوم شد. سال ها پشت میله های زندان

به گفته دادستانی، ساندلین در داخل ساختمان یک ماده ماری جوانا در روتوندای کاپیتول دود کرد و کتابی را از یک دفتر دزدید.

اوکس و دکارلو در یک عکس به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته شده‌اند که در مقابل درب کنگره که روی آن عبارت «مدیا را به قتل برسانید» – نام کانال رسانه‌های اجتماعی که آنها را به اشتراک گذاشته‌اند، علامت نشان می‌دهند. کلمات روی در

مقامات می گویند که ویدئو نشان می دهد که آنها نارنجک های دودزا را به سمت صفی از پلیس پرتاب می کنند که تلاش می کند اوباش را از صحنه برپا شده برای مراسم تحلیف بایدن دور نگه دارد. به گفته دادستان، دکارلو همچنین کیف یک افسر پلیس کاپیتول را جست و جو کرد و یک جفت دستبند پلاستیکی را دزدید.

وکیل سندلین در اسناد دادگاه نوشت که موکلش “به خود اجازه می دهد به دروغ ها و اطلاعات نادرست اعتقاد داشته باشد.” سندلین در نامه ای به قاضی از افسرانی که به آنها حمله کرده و قانونگذاران کنگره عذرخواهی کرد.

سندلین که مقامات می گویند به تئوری توطئه QAnon پایبند بود و دو مرد دیگر از تنسی به منطقه واشنگتن در یک ماشین کرایه ای مملو از دو تپانچه، دو خشاب مهمات، قوطی گرز خرس، ماسک گاز، زره بدن، چندین چاقو سفر کردند. و تجهیزات دیگر، به گفته دادستان.

اوکس و دکارلو از جمله ده‌ها عضو و شرکای پسران مغرور هستند که در شورش کنگره متهم شده‌اند.

دو مرد دیگر نیز روز جمعه به طور جداگانه هر کدام به دلیل اقدامات مرتبط با شورش به چهار سال زندان محکوم شدند.