آرشیو ملی می‌گوید کارکنان ترامپ سوابق کاخ سفید را پس نمی‌دهند

یک هیئت کنگره در 13 سپتامبر به دنبال بررسی فوری توسط اداره بایگانی و سوابق ملی بود، پس از اینکه کارکنان آژانس اذعان کردند که نمی‌دانستند آیا تمام سوابق ریاست‌جمهوری از کاخ سفید ترامپ تحویل داده شده است یا خیر.

وال در این نامه که اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شد، گفت: نارا توانسته است چنین سوابقی را از تعدادی از مقامات سابق به دست آورد و به پیگیری بازگرداندن انواع مشابه سوابق ریاست جمهوری از مقامات سابق ادامه خواهد داد.

نمایندگان ترامپ درخواستی برای اظهار نظر در این مورد ندادند.

بیشتر بخوانید:

وال گفت که بایگانی می‌داند که برخی از کارکنان کاخ سفید با حساب‌های پیام‌رسان الکترونیکی شخصی که کپی یا به حساب‌های رسمی آنها ارسال نشده بود، تجارت رسمی انجام می‌دادند، و این برخلاف قانون سوابق ریاست جمهوری است.

کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت، نماینده کارولین مالونی، در بیانیه ای گفت که تمام تلاش خود را برای اطمینان از بازگشت همه سوابق و جلوگیری از سوء استفاده های بعدی انجام خواهد داد.

واشنگتن (رویترز) – این آژانس به کنگره اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، همه سوابق ریاست جمهوری را تحویل نداده است و آرشیو ملی با وزارت دادگستری درباره اینکه آیا برای بازگرداندن آنها اقدام کند یا خیر مشورت خواهد کرد.

ترامپ با تحقیقات جنایی از سوی وزارت دادگستری به دلیل حفظ سوابق دولتی – که برخی از آنها به عنوان بسیار محرمانه از جمله “فوق محرمانه” مشخص شده اند – در ملک مار-آ-لاگو در فلوریدا پس از ترک سمت خود در ژانویه 2021، مواجه است.

(گزارش توسط دوینا چیاکو؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر و دانیل والیس)



منبع

وزارت دادگستری و وکلای ترامپ بر سر نحوه رسیدگی به سوابق درگیر یک نبرد حقوقی هستند. وکلای دولتی اجازه دسترسی به اسناد طبقه بندی شده را پیدا کرده اند، اما روز جمعه از دادگاه تجدیدنظر خواستند تا توانایی خود را برای دسترسی به اسناد غیر طبقه بندی شده توقیف شده در فلوریدا تسریع بخشد.

دادستان کل نیویورک از ترامپ شکایت کرد. او با چه مشکلات حقوقی مواجه است؟

او گفت که آرشیو، آژانس فدرال که مسئولیت حفظ سوابق دولتی را بر عهده دارد، با وزارت دادگستری در مورد “آیا اقدامی برای بازیابی پرونده هایی که به طور غیرقانونی حذف شده اند آغاز شود” مشورت خواهد کرد.

مالونی که کمیته‌اش نسخه‌ای از نامه را با رویترز به اشتراک گذاشته است، گفت: «رئیس‌جمهور سابق ترامپ و کارکنان ارشدش با عدم بازگرداندن سوابق ریاست‌جمهوری آن‌طور که قانون می‌خواهد، بی‌اعتنایی کامل به حاکمیت قانون و امنیت ملی ما نشان داده‌اند. بیانیه.

دبرا وال، کارشناس بایگانی، روز جمعه در نامه ای به کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان گفت: «در حالی که هیچ راه آسانی برای ایجاد پاسخگویی مطلق وجود ندارد، ما می دانیم که سرپرستی همه چیزهایی را که باید در اختیار داریم، نداریم».

نویسنده دوینا چیاکو

اف بی آی بیش از 11000 پرونده، از جمله حدود 100 سند را که به عنوان طبقه بندی شده مشخص شده بودند، در جستجوی مورد تایید دادگاه در 8 اوت در Mar-a-Lago کشف و ضبط کرد.