سناتورهای فلوریدا علیرغم رای ندادن به امداد طوفان، درخواست کمک فدرال بیشتری کردند

چه زمانی دانا باش از CNN پرسیده است در روز یکشنبه چرا سناتورهای دیگر باید از امداد رسانی به ایالت خود در هنگام بلایای طبیعی حمایت کنند، روبیو تصمیم خود را با گفتن اینکه این لایحه «مملو از یکسری چیزهایی بود که هیچ ارتباطی با امدادرسانی در بلایای طبیعی نداشت» توجیه کرد.

مانی دیاز، رئیس حزب دموکرات فلوریدا، “همان هفته ای که #HurricaneIan این همه هرج و مرج و ویرانی را در فلوریدا به ارمغان آورد، هیچ یک از جمهوری خواهان فلوریدا به اندازه کافی برای رای دادن به کمک طوفان به مردم ایالت خود که بیشترین ضربه را از طوفان وارد کرده اند رای نداد.” شنبه توییت کرد.

طوفان ایان به عنوان یکی از ویرانگرترین طوفان هایی که ایالات متحده را درنوردیده است به یاد می آورند و مورد مطالعه قرار می گیرند. سناتورها نوشتند که جوامع در سراسر فلوریدا به طور کامل ویران شده اند و زندگی برای همیشه تغییر کرده است.

«این سطحی از بی‌تفاوتی بی‌رحمانه و فرصت‌طلبی سیاسی است که ذهن را درگیر می‌کند. خوشبختانه، [President Joe Biden] و دموکرات‌های فلوریدا کار درست را انجام می‌دهند، و ما از تلاش‌های آنها برای کمک به بازسازی فلوریدا یک بار دیگر قدردانی می‌کنیم.»

روز جمعه، سناتورهای مارکو روبیو و ریک اسکات نامه مشترکی به روسای کمیته تخصیص سنا ارسال کردند و از آنها خواستند تا برای “ارائه کمک های بسیار مورد نیاز به فلوریدا” بودجه دریافت کنند. این نامه اولین بار توسط دموکرات تالاهاسی گزارش شد.

“یک پاسخ قوی و به موقع فدرال، از جمله از طریق برنامه های تکمیلی و بودجه، لازم است تا اطمینان حاصل شود که منابع کافی برای بازسازی زیرساخت های حیاتی و ظرفیت خدمات عمومی، و برای کمک به هموطنان فلوریدا در بازسازی زندگی خود فراهم شده است.”

سناتور گفت: «آنچه در سندی به آن رأی ندادم این بود که آنها چیزهایی مانند سقف موزه ای در واشنگتن دی سی و ماهیگیری در آلاسکا را گنجانده بودند. باش به روبیو یادآور شد که بر اساس گزارش تحقیقات کنگره برای این لایحه، سقف درخواست شده برای موزه توسط طوفان آسیب دیده است و شیلات آلاسکا تحت تأثیر فاجعه جداگانه ای قرار گرفته است.

در سال 2013، روبیو به لایحه کمک 50 میلیارد دلاری برای کمک به ایالت های متاثر از طوفان سندی رای منفی داد که ردی از خسارت در ساحل شرقی و صدها کشته برجای گذاشت. فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس (راست)، که در آن زمان نماینده کنگره بود، همچنین به چندین لایحه که به قربانیان سندی کمک می‌کرد، رأی منفی داد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

روبیو افزود که از لایحه امداد اضطراری برای طوفان ایان حمایت نخواهد کرد، اگر حاوی چیزی باشد که به مناطقی که مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفته باشد، نباشد.

سناتورهای جمهوری خواه فلوریدا از فدرال برای کمک به امداد پس از طوفان یان در ایالت درخواست کرده اند – علیرغم اینکه هیچ یک از قانونگذاران روز پنجشنبه به میلیاردها کمک در بلایای طبیعی رای ندادند، که برخی از آنها صرف تلاش های بازیابی طوفان می شود.

ایان یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی بود که در ایالات متحده به خشکی رسید و هفته گذشته قبل از صعود به کارولیناس شدیدترین ضربه را به فلوریدا زد. طوفان رده 4 منجر به افزایش تلفات شده است – تا صبح یکشنبه به حداقل 47 نفر افزایش یافته است. صدها هزار نفر بدون خانه و برق هستند و زیرساخت های ویران شده بسیاری از مردم را منزوی کرده است.

تمام 25 سناتوری که از رای دادن به این لایحه خودداری کردند جمهوری خواه بودند. اسکات رای منفی داد و روبیو اصلا رای نداد. مجلس نمایندگان نیز این لایحه را تصویب کرد و جمهوری خواهان با اکثریت آرا مخالف آن رای دادند.

اما فقط یک روز قبل، اسکات و روبیو از رای دادن به چنین بودجه اضافی خودداری کردند. لایحه مخارج توقفی که سنا روز پنجشنبه تصویب کرد، شامل حدود 18.8 میلیارد دلار بودجه اضافی برای آژانس مدیریت اضطراری فدرال برای پاسخ به طوفان ایان و بلایای آینده است.