یک مدل ایرانی در اعتراض به اعدام‌ها در کشورش لباس مشکی با یقه شبیه طناب روی فرش قرمز کن پوشید.

مدل مه لقا جابری جمعه گذشته در جشنواره فیلم کن در اعتراض به موج اعدام‌های اخیر توسط حکومت ایران، اظهارنظر سیاسی جسورانه‌ای با لباس خود در جشنواره فیلم کن کرد.

جابری، گراشچنکو و علی بلافاصله به درخواست‌های Insider برای اظهارنظر که خارج از ساعات کاری عادی ارسال شده بود، پاسخ ندادند.

لباس فرش قرمز جابری در اینترنت غوغا کرد و ترکیبی از تمجید و خشم را به همراه داشت.

اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع

مه لقا جابری در اکران فیلم «بلوط پیر» حضور یافت.آندریاس رنتز/گتی ایماژ

جابری در پستی که در اکانت اینستاگرامش @mahlaghajaberi آپلود کرد، از تیمش و طراح مد ژیلا صابر به خاطر کمک به او برای درخشش در کانون توجه رویدادهای گذشته در کشورش تشکر کرد.

این زن 33 ساله ایرانی با یک لباس بدنه مشکی با بندهایی که شبیه طناب دور گردنش بود، روی فرش قرمز حاضر شد.

مه لقا جابری در فرش قرمز جشنواره فیلم کن لباس طناب دار مشکی به تن کرد.

مدل مه لقا جابری برای اکران فیلم "بلوط پیر"  در طول هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در کن، جنوب فرانسه، در 26 می 2023.
  • وی در پست خود گفت: متاسفانه اظهارات سیاسی در جشنواره فیلم ممنوع است و نیروهای امنیتی من را از نشان دادن پشت لباسم منع کردند، اما معنی طناب به خوبی فهمیده شد.

    این ویدئو نشان می دهد که او در یک اتاق تاریک در حالی که یک آهنگ غم انگیز موسیقی در پس زمینه پخش می شود، عکس می گیرد. پشت لباس او که روی آن یک قطار بلند با عبارت “Stop Executions” دیده می شود، در این کلیپ دیده می شود.

    همانطور که ایرانیان بی گناه اعدام می شوند، @MahlaghaJaberi علی در توییتی نوشت: فکر می کنم ایده خوبی است که لباسی بپوشیم که طناب در آن کاشته شده باشد و سپس با استفاده از آهنگی که به سرود معترضان تبدیل شده است، یک ویدیوی اغواکننده فیلمبرداری کنیم. “و هیچ زمینه یا اطلاعات دیگری آن را بی فایده نمی کند!”

    به گفته سازمان غیردولتی فعالان حقوق بشر در ایران (HRAI) مقامات ایرانی در هفته های اخیر چندین شهروند را اعدام کرده اند.

    HRAI در 5 می گزارش داد که در هفته اول ماه مه، حداقل 45 زندانی در زندان های مختلف ایران به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر و قتل اعدام شده اند. این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که بین ژانویه تا مه امسال، حداقل 192 نفر – از جمله هشت زن – اعدام شده اند.

    آنتون گراشچنکومشاور وزیر امور داخلی اوکراین در توییتر حمایت خود را اعلام کرد.

    روزنامه نگار ایرانی یاشارعلی احساسات متفاوتی داشت و در توییتی از جابری به خاطر ویدیوش انتقاد کرد.

    او همچنین ویدیو دیگری از لباس خود را با عنوان “تقدیم به مردم ایران” بارگذاری کرد.