یکی از مدیران اخراجی توییتر می‌گوید که تنها یک هفته پس از خرید ایلان ماسک، تقریباً تمام تیم 150 نفره‌اش را در 4 ساعت اخراج کرده است.

یکی از مدیران توییتر که از کار برکنار شد، گفت که تقریباً یک هفته پس از خرید ایلان ماسک، تقریباً تمام اعضای تیمش در فاصله چهار ساعت اخراج شدند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اولین موج اخراج کارکنان توییتر در 4 نوامبر اتفاق افتاد. شوات گفت که او و تیمش از طریق پیام های متنی در تماس بودند زیرا نمی دانستند قرار است چه اتفاقی بیفتد.

شوات، که از آن زمان با کمک وکیلش، لیزا بلوم، شکایت داوری علیه ماسک را مطرح کرده است، گفت: “کاری که ایلان انجام داد درست نبود. در سطوح مختلف درست نبود.” بلوم به اینسایدر گفت که توییتر یک «مورد کتاب درسی است که چگونه اخراج‌ها را انجام ندهیم».

شوات گفت که متوجه شد در ساعت 1 بامداد زمانی که نمی‌توانست به ایمیل‌های Slack یا کاری دسترسی داشته باشد، اخراج شده است.

توییتر یک ایمیل به شوات به حساب شخصی او ارسال کرد و گفت که شرکت او را اخراج کرده است. به گفته شوات، توییتر گفته است که او در هفته آینده اطلاعاتی درباره بسته پایان خدمت دریافت خواهد کرد، اما شرکت هرگز آن را برای او ارسال نکرد.

یکی از مدیران اخراجی توییتر گفت که شاهد اخراج اکثر تیم 150 نفره اش در چهار ساعت بوده است.

  • 03 سپتامبر 2020، براندنبورگ، گرونهاید: ایلان ماسک، رئیس تسلا، در محل ساخت و ساز کارخانه تسلا Gigafactory ایستاده است.

    امیر شوات گفت که مهندسانش به او پیامک می دهند و می گویند رایانه هایشان “آجری” است.

  • شوات گفت که برای بحث در مورد اخراج کارکنان به بخش منابع انسانی توییتر و تیم حقوقی مراجعه کرده است، اما به دلیل اخراج های دسته جمعی، “هیچ نفر به عنوان نقطه تماسی وجود نداشت که بتوانیم با او صحبت کنیم.”

    حدود ساعت 1 بامداد، شوات به تلفن شخصی خود نگاه کرد و دید که دسترسی به حساب Slack و ایمیل های کاری شرکت قفل شده است. این راهی بود که بسیاری دیگر از کارکنان توییتر متوجه اخراج شدنشان شدند.

    یکی از کارمندان سابق که در توییتر ایلان ماسک کار می کرد، گفت که اکثر اعضای تیم او اخراج شدند.Patrick Pleul/Picture Alliance از طریق Getty Images

    • شوات گفت: «در طول حدود سه تا چهار ساعت، از ساعت 10 شب تا 2 بامداد، دیدم که اکثر کل تیمم اخراج شدند.

      اخراج های بیشتری بعد از 4 نوامبر، از جمله در روز شکرگزاری، وجود داشت. شوات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند نفر از تیم ها کم شده اند، گفت: همه آنها به جز دو نفر.

      توییتر بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

      امیر شوات، رئیس سابق محصول پلتفرم توسعه دهندگان توییتر، روز سه شنبه به اینسایدر گفت: «آن شب سختی بود. او گفت که تیم او از 150 کارمند با طیف وسیعی از وظایف از مهندسی تا بازاریابی تشکیل شده بود.

      شوات گفت که پس از آن پیامی از یکی از مهندسانش دریافت کرده است که می‌گوید “کامپیوتر من آجر است”، به این معنی که صفحه نمایش خاکستری شده و دستگاه از کار افتاده است. شوات افزود، یکی دیگر از کارگران نیز گفت که لپ تاپ آنها خاموش شده است.