قبل از اعدام کوین جانسون، او یک دفتر خاطرات داشت. آنچه او در روزهای پایانی خود نوشت

جانسون نوشت که “تنها امید واقعی” او انتصاب یک دادستان ویژه است که بتواند در مورد قانون اساسی محکومیت او در شهرستان سنت لوئیس تحقیق کند.

«قرار است زندگی یک هدیه باشد و مرگ قرار است نفرینی باشد که در تاریکی شب ترجیحاً در خواب شما را پنهان کند. بیماران لاعلاج می دانستند که در حال مرگ هستند، اما حتی روز و ساعت دقیق آن را نمی دانند.

حکم اعدام جانسون در ساعت 6 بعد از ظهر اجرا شد

جانسون در 24 آگوست در باشگاه بود که یک افسر اصلاحات به او گفت که تحت تعقیب است تا به واحد مسکونی برگردد. او را به داخل یک راهرو، از طریق یک فلزیاب و بیرون از یک در اسکورت کردند. قلبش انگار دارد در شکمش فرو می رود. اما شاید او را برای قرار ملاقات پزشکی بعدی فراخوانده بودند. فکر کرد یا شاید وکیلش می خواست صحبت کند.

او به مدیر واحد معرفی شد، یک کارمند پرونده و یک «پزشک روانی که وظیفه داشت مطمئن شود که من فکر آسیب رساندن به خودم یا شخص دیگری را ندارم. چیزی که به نظر من مسخره بود. من محکوم به مرگ در سه ماه شدم و آنها لزوماً صلاح دیدند که مرا تا آن تاریخ حفظ کنند. چرا؟”

پرسیدند که آیا سوالی دارد؟ او گفت نه.

نوشته‌ها حس امید جانسون را نشان می‌دهد که فروکش کرد و حاوی افکار او در مورد نژاد در میسوری بود.

در 30 نوامبر، استنفیلد آخرین ورودی جانسون را دریافت کرد. مکاتبات زندان بررسی می شود بنابراین تحویل به تاخیر می افتد.

در 24 آگوست، کوین جانسون فهمید که چه زمانی قرار است بمیرد.

جانسون سال‌ها بود که حکم خود را از طریق دادگاه به چالش کشیده بود. وی روزهای جمعه از کتابخانه حقوقی زندان بازدید کرد. تحولات حقوقی اخیر او را امیدوار کرد. تصمیمی در کنتاکی، مجازات اعدام را برای افراد زیر 21 سال در زمان ارتکاب خلاف قانون اساسی اعلام کرد. او خاطرنشان کرد که یک قانون میسوری که در سال 2021 تصویب شد، به دادستان ها این حق را داد که در مواردی که معتقدند یک متهم بر اساس قانون اساسی محکوم شده است، مداخله کنند.

او توضیح داد که او وارد سلول نه شد که در آن یک سینک و توالت فلزی، یک دوش سه فوتی در سه فوتی، یک تخته بتنی که معمولاً به عنوان قفسه یا میز استفاده می‌شود و یک چهارپایه فلزی که روی زمین پیچ شده بود، وجود داشت. یک تخت دو طبقه تشک خاکستری به ضخامت دو و نیم اینچ داشت. در مرکز بالای تختخواب، پنجره ای به اندازه چهار اینچ عرض و چهار فوت ارتفاع داشت.

در هفته‌های اخیر، داستان جانسون پس از تلاش یک دادستان ویژه برای توقف اعدام با این استدلال که محاکمه وی با نژادپرستی مخدوش شده بود، توجه سراسر ایالت و ملی را به خود جلب کرد.

کوین جانسون به دلیل تیراندازی به یک افسر پلیس کرکوود در سال 2005 به اعدام محکوم شد.



منبع

جانسون نوشت: “به JK خوشبین بمان،” همه نزدیکان به من دستور می دهند.

یک تیم اعدام دوز کشنده پنتوباربیتال را تجویز کردند.

او 97 روز فرصت داشت تا افکارش را بنویسد، گفتگوهای نهایی را با دخترش انجام دهد و خود را برای رفتن به اتاق اعدام در زندانی در شرق میسوری آماده کند.

این مرد 37 ساله به طور مرتب افکار خود را یادداشت می کرد و زمانی که در زندان بود به دلیل قتل یک افسر پلیس منطقه سنت لوئیس در سال 2005 دو کتاب منتشر کرد.

او می‌نویسد: «در تمام مدتی که منتهی به خواندن پایانی می‌شد، خوب ایستاده بودم، اما وقتی آن کلمات از لب‌های او بیرون می‌زد، می‌توانستم احساس کنم که از درون در حال شکستن هستم.

جانسون در ساعت 7:40 بعدازظهر مرده اعلام شد

حوالی ساعت 6:40 بعد از ظهر، دادگاه عالی ایالات متحده تعلیق اعدام را رد کرد.

بر اساس حکم شهرستان سنت لوئیس، ای کینان در 12 اکتبر به عنوان دادستان ویژه منصوب شد.

او مورد بازرسی برهنه‌ای قرار گرفت، روندی که او سال‌ها پیش زمانی که وارد زندان شد، تحقیرآمیز به نظرش رسید، اما «من برای این نگهبان‌ها چنان برهنه شده بودم که می‌توانستم در شب سال نو کاملاً برهنه در اطراف میدان تایمز قدم بزنم و احساس شرم نکنم».

او نوشت که جانسون در “وضعیت پیش از اعدام” قرار گرفت و به سلول انفرادی منتقل شد. از آنجا که او هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته بود، اجازه داشت تلویزیون و تبلت خود را نگه دارد و به تلفن دسترسی داشت.

در 28 نوامبر، دادگاه درخواست توقف اعدام جانسون را رد کرد.

ساعت 5 بعدازظهر، 29 نوامبر

اما آن شخص هنوز منصوب نشده بود.

او گفت که او در نوشتن خود دقیق است، از درست کردن دیالوگ گرفته تا واژگان و ویرایش. استنفیلد گفت، او همچنین توانست به گونه‌ای بنویسد که “یک واکنش عاطفی فوری” دریافت کند.

او ساعاتی قبل نوشت: «من بارها در زندگی‌ام ترسیده‌ام، اما فکر می‌کنم این لحظه کیک را می‌گیرد. تمام روز من پر از افکاری است که وقتی آن سم وارد بدنم شود چه احساسی خواهد داشت. من نمی خواهم بمیرم.»

در اسناد دادگاه، کینان همچنین گفت که مک کالوچ عمداً اعضای هیئت منصفه سیاه پوست را در جریان دومین محاکمه جانسون حذف کرد.

او در یک مدخل ژورنالی نوشت: “آینده من اکنون روشن به نظر می رسید که دیگر شاید و چه اگر وجود ندارد.” “خورشید به شدت به صورتم برخورد می کرد و من از هر لحظه آن لذت می بردم زیرا فکر می کردم آیا این آخرین باری است که می توانم آن را احساس کنم.”

چند روز قبل، او به مرکز پذیرش، تشخیص و اصلاحی شرقی در Bonne Terre منتقل شده بود، جایی که اعدام ها انجام می شود.

او درباره تصمیم دادگاه عالی میسوری نوشت: «جهان نظاره گر بود و همه نژادپرستی را در بالاترین سطح خود مشاهده کردند.»

کوین جانسون و دخترش عکس کوین جانسون با دختر 19 ساله اش کوریونسا “خری” رامی.

او روی تخت نشست و “اجازه داد نور پنجره به من بتابد.”

من فکر می کنم او میراثی از خود به جای می گذارد.»

از کل هفده سال حبس من، انتظار برای تصمیم دادگاه باید پر پیچ و خم ترین تجربه ذهنی باشد.»

«این چه چیز عجیبی بود؟ من فقط 96 روز دیگر برای زندگی دارم … به معنای واقعی کلمه! برای اینکه من از سوزن در امان بمانم باید یک وکیل تعیین شود، تحقیقات کاملی که ممکن است شامل یافتن شهود باشد را تکمیل کند، و اگر اشتباهی یافت شود، آنها باید مدارک لازم را ثبت کنند.»

جانسون نوشت: «فقط نیاز داشتم در یک مکان ساکت تنها باشم تا بتوانم به طور کامل وضعیت را ارزیابی کنم.

کوین جانسون با دخترش Khorry و پسر تازه متولد شده اش در تصویر دیده می شود.

کوین جانسون با دخترش Khorry و پسر تازه متولد شده اش در تصویر دیده می شود.

درخواست های او در ماه مارس به پایان رسید.

شاهدان، از جمله استانفیلد، به اتاق‌های تماشا همراه شدند. جانسون با کشیش داریل گری، که او را غسل تعمید داده بود، در کنارش در اتاق اعدام، روی گارنی دراز کشید.

«اگرچه مبارزه من به پایان رسیده است، مبارزه برای این هدف هرگز نمی‌میرد. به ایستادگی در برابر نژادپرستی ادامه دهید. به تغییر روایت ادامه دهید.» در آخرین جملات جانسون آمده است.

کوین جانسون به دلیل تیراندازی به یک افسر پلیس کرکوود در سال 2005 به اعدام محکوم شد.

“این سورئال بود که سرم زیر آب رفت و وقتی بالا آمدم، به معنای واقعی کلمه احساس یک مرد جدید کردم… چه کسی فکرش را می کرد که با تمام آنچه در زندگی از سر گذرانده بودم، زندگی خود را به خداوند تقدیم کنم. حالا به من نگاه کن!»

جانسون آخرین وعده غذایی را رد کرد، زیرا می ترسید هنگام تزریق آمپول کشنده مدفوع کند.

جانسون 19 ساله بود که ویلیام مک انتی، افسر پلیس کرکوود سفید پوست، شوهر و پدر سه فرزند را به ضرب گلوله کشت.

او ادامه می دهد که چرا دادگاه او را به عنوان مرد بعدی انتخاب کرده است. بر اساس سوابق وزارت اصلاحات، میسوری 19 نفر در انتظار اعدام داشت که برخی از آنها حتی قبل از تولد جانسون محکوم شده بودند.

«احساس می‌کردم باید خشم فروخورده‌ام را رها کنم، اما برخلاف 5 ژوئیه 2005، می‌دانستم که نمی‌خواهم آن را در جهت اشتباهی هدایت کنم، بنابراین تبلتم را دوباره همگام‌سازی کردم تا ببینم آیا پیام جدیدی دارم یا خیر. من حدس می‌زنم که ستاره‌ها در یک راستا قرار گرفته‌اند، اما به طور خلاصه. دخترم همیشه درمانی برای جنون روانی من بوده است و همانطور که در آستانه جنون درونی بودم، ایمیلی از او فرستاده شد.»

کوین جانسون و دخترش  عکس کوین جانسون با دختر 19 ساله اش کوریونسا

پام استنفیلد، مدیر مدرسه ابتدایی سابق او، اکنون در حال گردآوری نوشته‌های جانسون برای کتاب سومی با عنوان «سفر به گورنی» است. این دو پس از دستگیری او دوباره با هم ارتباط برقرار کردند و به مدت 17 سال با نوشتن نامه و ملاقات حضوری در تماس بودند. زمانی که جانسون چندین سال پیش شروع به روزنامه نگاری درباره زندگی خود کرد، آنها از تلاش های نویسندگی یکدیگر حمایت کردند. او به او کمک کرد تا دو کتاب اول را منتشر کند و پس از اینکه تاریخ اعدام را فهمید، شروع به ایمیل زدن به نوشته‌های او کرد که آخرین ماه‌های زندگی‌اش را مستند می‌کرد تا پس از مرگ منتشر شود.

پام استنفیلد مدیر سابق مدرسه ابتدایی و کوین جانسون در این عکس بدون تاریخ نشان داده شده اند. استنفیلد در حال گردآوری نوشته های جانسون برای سومین کتاب با عنوان «سفر به گورنی» است. جانسون در 29 نوامبر 2022 در میسوری اعدام شد.

“با ترس راه می رفت”

او برای هفته‌ها «از ترس روی پوسته‌های تخم مرغ راه می‌رفت» و در این فکر بود که آیا دادگاه عالی میسوری حکم اعدام صادر می‌کند یا خیر.

او در مورد غسل تعمید در 8 نوامبر نوشت.

او در ادامه به قضات دادگاه عالی میسوری گفت که دادستان سابق رابرت مک کالوچ – که پدرش در حین انجام وظیفه کشته شد – پنج پرونده مربوط به مرگ یک افسر پلیس را در طول دوران حرفه ای خود مدیریت کرده است. در چهار پرونده با متهمان سیاه پوست، از جمله جانسون، او به دنبال مجازات اعدام بود. کینان ادعا کرد که پرونده پنجم یک متهم سفیدپوست بود و مک‌کالوچ مجازات اعدام را دنبال نکرد، حتی اگر قتل “وخیم‌تر” بود.

جانسون نوشت: «این ایالت محافظه‌کار برای سیاه‌پوستانی که به سفیدپوستان آسیب می‌رسانند یا می‌کشند، تحمل صفر دارد. من یک سفیدپوست با ارزش را کشتم و جز مرگ مجازات دیگری نداشتم.

اولین محاکمه جانسون با یک هیئت منصفه به پایان رسید. هیئت منصفه دوم او را به قتل درجه یک محکوم کرد.

گزیده های مجله با رضایت جانسون به اشتراک گذاشته شد و توسط استانفیلد ارائه شد. جزئیات زیر در نوشته های جانسون آمده است.

پام استنفیلد مدیر سابق مدرسه ابتدایی و کوین جانسون در این عکس بدون تاریخ نشان داده شده اند.  استنفیلد در حال گردآوری نوشته های جانسون برای سومین کتاب با عنوان «سفر به گورنی» است.  جانسون در 29 نوامبر 2022 در میسوری اعدام شد.

او نوشت: “من فقط 36 سال دارم، خوب تا زمانی که واقعاً به بند بند بیفتم، 37 ساله خواهم شد.”

وقتی او به یکی از کارکنان زندان نزدیک شد، “شفاف تر از آب های آبی شفاف اقیانوس آرام شد.” یکی دیگر از کارمندان زندان حکم اعدام را خواند: جانسون قرار بود در 29 نوامبر بمیرد.

او نوشت: «ایالت میسوری بدترین ترس شما را به واقعیت تبدیل کرد. آنها به معنای واقعی کلمه شما را خواهند کشت. شما را مانند میمون در باغ وحش به نمایش بگذارند و سپس سم را در رگهای خود بگذرانند تا قلبت از کار بیفتد.

25 اوت، ساعت 10:40 صبح