حزب ANC آفریقای جنوبی کنفرانس کلیدی خود را در بحبوحه رسوایی افتتاح کرد

موضوعات کلیدی پالیسی توسط نمایندگان در جلسات کمیسیون که برای رسانه ها بسته خواهد بود، مورد بحث قرار خواهد گرفت. انتظار می رود که اینها بر سیاست هایی برای ارتقای توسعه اجتماعی و اقتصادی توسعه یافته ترین اقتصاد جنوب صحرای آفریقا تمرکز کنند.

رامافوسا در این هفته زمانی که پارلمان علیه اقداماتی برای آغاز روند استیضاح او به دلیل رسوایی فالا فالا رای منفی داد، تقویت شد. با این حال، برخی از قانونگذاران کنگره ملی آفریقا به استیضاح او رای مثبت دادند و مخالفت خود را با رامافوسا برجسته کردند.

با این حال، انتظار می رود که بحث در مورد این سیاست ها تحت الشعاع نبردهای جناحی خشمگین در ANC قرار گیرد که باعث می شود رامافوسا توسط رقبای سیاسی او به چالش کشیده شود.

سیاست‌های اتخاذ شده باید توسط رئیس‌جمهور، کابینه و قوه مقننه کشور اجرا شود، زیرا ANC همه آن جناح‌های دولت را کنترل می‌کند.

این کنفرانس در حالی برگزار می شود که آفریقای جنوبی با چالش های عظیمی از جمله قطع برق بیش از 7 ساعت در روز، بیکاری 35 درصد و رشد اقتصادی کند مواجه است.

اختلافات شدید در ANC در آستانه کنفرانس با اعلام رئیس جمهور سابق جاکوب زوما مبنی بر اینکه او پیگرد خصوصی رامافوسا را ​​به دلیل جنایات نامشخص آغاز خواهد کرد، نشان داده شد. رامافوزا به سرعت در روز جمعه پاسخ داد و گفت که او “سوء استفاده آقای جاکوب زوما از فرآیندهای قانونی و انحراف ماده “nolle prosequi” (دادستان خصوصی) را با نهایت تحقیر رد می کند. در بیانیه رامافوزا آمده است که پیگرد خصوصی تنها پس از آن صورت می گیرد که مقام دادستانی ملی اعلام کند که فردی را تحت تعقیب قرار نمی دهد و این اتفاق نیفتاده است.

رامافوسا به دلیل گزارش توهین‌آمیز پارلمانی که گفته بود با پنهان کردن دلارهای نقدی اعلام‌نشده در مزرعه‌اش در فالا فالا، قوانین ضد فساد را زیر پا گذاشته است، با درخواست‌هایی برای کناره‌گیری از سمت خود مواجه شده است. در این گزارش منبع وجوه و چرایی آن به پلیس گزارش نشده است.

انتظار می رود رامافوزا سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را که تا سه شنبه آینده ادامه خواهد داشت، ارائه کند.



منبع

بیش از 4000 نماینده از سراسر آفریقای جنوبی برای کنفرانس پنج روزه در ژوهانسبورگ گرد هم آمده اند.

در این کنفرانس، انتظار می‌رود که رامافوسا برای رهبری حزب توسط زولی مخیزه، وزیر بهداشت سابق کشور که به دلیل اتهامات فساد مربوط به قراردادهای خرید کووید-19 مجبور به استعفا از کابینه رامافوسا شد، به چالش کشیده شود.

رهبران دیگری ممکن است برای این سمت در کنفرانس نامزد شوند، از جمله نکوزازانا دلامینی-زوما، که در کنفرانس ملی قبلی در سال 2017 به رامافوسا در رقابت رهبری شکست خورد.

در حالی که تمرکز زیادی بر انتخاب رهبر حزب و پنج سمت رهبری ANC خواهد بود، 80 عضو کمیته اجرایی ملی حزب نیز انتخاب خواهند شد.

ژوهانسبورگ (AP) – حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی کنفرانس ملی مهم خود را در میان رسوایی و اختلافات تلخ آغاز می کند.

این رسوایی پیرامون رامافوزا و انتظار می رود رقابت های جناحی در ANC بر کنفرانس غالب شود.

کنفرانس افتتاحیه روز جمعه در ژوهانسبورگ، رهبری حزب را انتخاب کرده و سیاست های کلیدی را برای اداره کشور اتخاذ خواهد کرد. رئیس جمهور سیریل رامافوسا به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رهبر حزب در کنفرانس ملی است که هر پنج سال یک بار برگزار می شود و بالاترین نهاد تصمیم گیری ANC است.