گزارش می‌گوید کشتی‌های تفریحی عظیم ناتمام احتمالاً به عنوان قراضه فروخته می‌شوند، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بخرد.

MV Werften در حال ساخت کشتی برای Dream Cruises بود. شرکت مادر Genting Hong Kong در ماه ژانویه اعلام ورشکستگی کرد.

  • کریستوف مورگن، مدیر ورشکستگی، به ایستگاه رادیویی آلمان NDR گفت: رویای گلوبال حدود 80 درصد تکمیل شده است.Jens Buttner/Picture Alliance از طریق Getty Images

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    مورگن گفت، پس از آن، کیل نیمه کاره کشتی – فقط قسمت پایین بدنه تمام شده است – به عنوان قراضه فروخته می شود.

    An Bord گزارش داد که کشتی تفریحی نیمه کاره Global Dream II ممکن است به عنوان قراضه فروخته شود.

  • به گفته آن بورد، اگرچه بسیاری از طرف‌ها به خرید و تکمیل گلوبال رویم ابراز علاقه کردند، اما مدیر ورشکستگی هرگز پیشنهاد مناسبی دریافت نکرد.

    طبق گزارش مجله صنعت کروز آلمان An Bord، یک کشتی تفریحی عظیم ناتمام احتمالاً پس از اعلام ورشکستگی سازنده آن به عنوان ضایعات فروخته می شود زیرا هیچ کس نمی خواهد آن را بخرد.

    Dream Cruises گفت که کابین ها حدود 15 درصد بزرگتر از کابین های موجود در سایر کشتی ها خواهند بود و شامل نرم افزار تشخیص چهره و صدا می شوند. این کشتی همچنین قرار بود یک پارک موضوعی داشته باشد.

    اما آن بورد گفت: اما این کشتی برای خدمات در آسیا طراحی شده است و مالک جدید اگر بخواهد آن را در جای دیگری در جهان مستقر کند، باید مقدار قابل توجهی پول را برای طراحی مجدد کابین، عرشه و مفهوم پیشرانش خرج کند.

    بر اساس گزارش ها، شرکت هلدینگ سوئدی Stena AB، که صاحب یک خط کشتی است، علاقه مند به خرید گلوبال دریم بود، اما به دلیل عدم اطمینان در بازار سفرهای دریایی آسیا، از جمله محدودیت های سخت چین در سفرهای سفرهای دریایی، از شرکت خارج شد.

    MV Werften متعلق به شرکت هلدینگ Genting Hong Kong است که هر دو در ژانویه اعلام ورشکستگی کردند. کشتی‌ساز در حال ساخت کشتی برای یک سری کشتی‌های کلاس جهانی برای Dream Cruises، یکی از سه خط کروز متعلق به Genting بود.

    کار روی رویای جهانی در مارس 2018 آغاز شد و انتظار می‌رفت این کشتی در اوایل سال 2021 به عنوان یکی از بزرگترین کشتی‌های تفریحی جهان معرفی شود. این کشتی 1122 فوتی برای جا دادن بیش از 9000 مسافر در 2500 کابین و همچنین 2200 خدمه در نظر گرفته شده بود.

    کشتی دوم – رویای گلوبال – تقریباً 80٪ کامل است اما در تلاش برای یافتن خریدار است.

  • به گفته An Bord، اگر در هفته‌های آینده هیچ پیشنهاد جدی برای کشتی ارائه نشود، گلوبال رویم در حراجی فروخته می‌شود که در نهایت می‌توان آن را به عنوان قراضه خریداری کرد. مدیر اجرایی دریانوردی گزارش داد که مدیران تصفیه این ادعاها را رد کرده و مدعی هستند که به دنبال خریدار هستند.

    کشتی کروز

    مورگن بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    قبل از اینکه ام وی ورفتن در ژانویه از کار بیفتد، به ازای هر مدیر دریایی، نزدیک به 2000 کارگر داشت.

    کریستوف مورگن، مدیر ورشکستگی، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در حال حاضر تلاش‌هایی برای فروش برخی از هواپیماها و موتورهای گلوبال دریم II که توسط کشتی‌ساز آلمانی ورشکسته MV Werften نیمه‌ساخت شده است، در جریان است.

    مورگن به ایستگاه رادیویی آلمان NDR گفت که رویای گلوبال حدود 80 درصد کامل شده است. به گفته An Bord، کشتی در حالت فعلی خود شناور است و اگر به یک یدک کش اقیانوس پیما متصل شود، می توان آن را در جای دیگری یدک کشید.

    به گزارش آن بورد، گلوبال رویم، کشتی دیگر این سری، نیز ناقص است و در حال حاضر در اسکله ام وی ورفتن در ویسمار، شمال آلمان است. اما در اوایل این ماه، کارخانه کشتی سازی به یک کشتی ساز نیروی دریایی فروخته شد که قصد دارد از اوایل سال 2024 در این سایت، کشتی های جنگی، از جمله زیردریایی بسازد. این یک سال و نیم برای جابجایی دو کشتی رویای جهانی باقی مانده است.