گروه های حقوق بسکتبال از بایدن می خواهند برای آزادی گرینر مذاکره کند

واتسون در ایمیلی گفت: «پرزیدنت بایدن در مورد نیاز به آزادی همه اتباع آمریکایی که در خارج از کشور گروگان گرفته شده اند یا به ناحق بازداشت شده اند، از جمله بریتنی گرینر، واضح است.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی به رویترز گفت که دولت در حال بررسی همه راه ها برای آزادی او است.

چهل گروه مدافع از جمله سازمان ملی زنان، کمپین حقوق بشر و GLAAD گفتند که از تلاش های دولت بایدن، که شامل برچسب زدن به این زن 31 ساله “به اشتباه بازداشت شده” و تعیین دیپلمات ها برای آزادی او بود، قدردانی می کنند.

گرینر سال ها برای یک تیم حرفه ای روسیه در طول فصل خارج از WNBA بازی کرده است تا به درآمد خود کمک کند. او هفت بار قهرمان لیگ روسیه شده است.

(ویرایش توسط توبی دیویس)



Source link

(رویترز) – ائتلافی از گروه های حقوق بشر روز چهارشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا برای آزادی بریتنی گرینر، ستاره WNBA که در روسیه بازداشت شده است، “توافق” ببندد.

نوشته روری کارول

اما آنها گفتند که باید کارهای بیشتری انجام شود.

این گروه ها در نامه ای به بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس که توسط رویترز مشاهده شد، گفتند: «دولت ایالات متحده اذعان کرده است که بریتنی اساساً یک مهره سیاسی در طبقه بندی او به عنوان بازداشتی غیرقانونی است».

روز دوشنبه، سخنگوی کرملین گفت که گرینر در جرایم مواد مخدر مجرم است و گروگان نیست.

گرینر یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های لیگ برتر بسکتبال حرفه‌ای زنان ایالات متحده، قهرمان WNBA، هفت بار آل استار و دو بار مدال طلای المپیک است.

“دولت ایالات متحده به کار تهاجمی خود – با استفاده از هر وسیله موجود – برای بازگرداندن او به خانه ادامه می دهد.”

“در حالی که این اقدامات بسیار مهم بوده اند، ما اکنون از شما می خواهیم که برای بازگرداندن بریتنی سریعاً و ایمن به خانه خود به آمریکا توافق کنید.”

دستگیری گرینر در فرودگاه شرمتیوو مسکو در حالی صورت گرفت که روابط دیپلماتیک واشنگتن و مسکو در پی حمله روسیه به اوکراین که مسکو آن را “عملیات نظامی ویژه” می نامد، بدتر شد.

گرینر در 17 فوریه در یکی از فرودگاه های مسکو بازداشت شد که ظاهراً در بازرسی چمدان های او چندین کارتریج ویپ روغن شاهدانه کشف شد. او ممکن است با 10 سال زندان روبرو شود.