گارلند از رسیدگی به تحقیقات بازپرس ویژه ترامپ و بایدن دفاع می کند

گارلند در یک میزگرد با اعضای گروه ویژه تولید مثل وزارت دادگستری صحبت کرد، در حالی که جمهوری خواهان وزارت دادگستری را متهم به رفتار متفاوت با ترامپ و بایدن پس از پیدا شدن اسناد طبقه بندی شده از دولت ترامپ در اقامتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا و اسناد طبقه بندی شده از او کردند. دولت اوباما در خانه بایدن ویلمینگتون و دفتری در واشنگتن که وی از آن استفاده می کرد، کشف شد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

او گفت: «دپارتمان مجموعه‌ای از هنجارها و شیوه‌ها دارد.» اینها برای ادامه ما ضروری است. آنها تضمین می کنند که ما به حاکمیت قانون پایبند هستیم. اینها از جمله به این معنی است که ما قوانین متفاوتی برای دموکرات ها یا جمهوری خواهان، قوانین متفاوت برای قدرتمندان و ناتوانان، قوانین متفاوت برای ثروتمندان یا فقیرها نداریم. ما حقایق و قانون را در هر مورد به شیوه ای بی طرفانه و بی طرفانه اعمال می کنیم. این همان کاری است که ما همیشه انجام می‌دهیم، و این همان کاری است که در مواردی که شما به آن اشاره می‌کنید، انجام می‌دهیم.»

بایدن و ترامپ پاسخ‌های متضادی به کشف اسناد طبقه‌بندی شده داشته‌اند، اسنادی که قرار است با خروج روسای جمهور یا معاونان رئیس‌جمهور به آرشیو ملی تحویل داده شوند.

گارلند در اولین اظهارات عمومی خود در مورد این موضوع پس از یافتن اسناد محرمانه تری در خانه بایدن در دلاور از او پرسیده شد که آیا او معتقد است که وزارت دادگستری این دو تحقیقات را منصفانه انجام می دهد یا خیر.

جمهوریخواهان کنگره تحقیقات خود را در مورد اسناد بایدن آغاز کرده اند. نماینده جیمز کومر، آر-کی.، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی، و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، جیم جردن از اوهایو، هر کدام تحقیقات پیشرو هستند.

گارلند در ماه نوامبر، جک اسمیت، دادستان فدرال سابق را به عنوان بازرس ویژه در جفت تحقیقات ترامپ منصوب کرد: اسناد طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو و نقش ترامپ در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره. گارلند این ماه اعلام کرد که رابرت هور، دادستان فدرال منصوب شده توسط ترامپ، به عنوان بازرس ویژه در تحقیقات بایدن خدمت خواهد کرد.

مریک گارلند، دادستان کل، روز دوشنبه از رسیدگی وزارت دادگستری به تحقیقات بازپرس ویژه جداگانه درباره اسناد محرمانه مرتبط با رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و رئیس جمهور جو بایدن دفاع کرد و گفت که قوانین متفاوتی برای جمهوری خواهان و دموکرات ها ندارد.

آرشیو ملی چندین ماه با مقامات ترامپ مکاتبه داشت، پس از درخواست بازگرداندن سوابق مفقود شده قبل از دریافت برخی از آن سوابق در مجموعه ای از جعبه ها از مار-آ-لاگو در ژانویه سال گذشته. ترامپ بعداً از احضاریه برای باقیمانده سوابق تبعیت نکرد و در نهایت منجر به بازرسی خانه‌اش در فلوریدا شد.

به گفته ریچارد ساوبر، مشاور ویژه رئیس جمهور در کاخ سفید، در مورد بایدن، آرشیو ملی از هیچ گونه پرونده مفقودی بی خبر بود تا اینکه دفتر مشاور کاخ سفید بلافاصله پس از یافتن سوابق توسط وکلای بایدن به آن اطلاع داد.

گارلند، که توسط بایدن نامزد شده بود، افزود: «نقش وزارت دادگستری این است که حقایق و قانون را در هر مورد اعمال کند و تصمیمات مناسب را به روشی غیر حزبی و بی طرفانه و بی‌طرفانه و بدون توجه به اینکه چه کسانی هستند، اتخاذ کند». این همان کاری است که ما در هر یک از این موارد انجام داده ایم. و این همان کاری است که ما به انجام آن ادامه خواهیم داد.»