کراگر و مدیران اجرایی آلبرتسون برای مواجهه با سؤالات کنگره در مورد ادغام برنامه ریزی شده ایالات متحده

واشنگتن (رویترز) – دفتر سناتور امی کلوبوچار در بیانیه ای اعلام کرد، رادنی مک مولن، مدیرعامل شرکت کروگر و ویوک سانکاران، مدیر ارشد اجرایی آلبرتسونز، این هفته با سؤالاتی در مورد برنامه هایی برای ادغام این دو شرکت غول پیکر مواد غذایی در یک معامله 25 میلیارد دلاری مواجه خواهند شد.

این جلسه توسط کلوبوچار به همراه سناتور مایک لی، جمهوری خواه ارشد در هیئت ضد تراست کمیته قضایی سنا برگزار شد. کلوبوچار ریاست کمیته فرعی را بر عهده دارد.

ادغام بزرگ بین خواربارفروشی های مستقل شماره 1 و 2 در ایالات متحده، نزدیک به 5000 فروشگاه را زیر یک سقف قرار می دهد که شامل بنرهایی مانند Safeway Albertsons و Ralphs and Fred Meyer متعلق به کروگر است.

نوشته دایان بارتز

در بیانیه آمده است: «این جلسه تأثیر ادغام پیشنهادی Kroger و Albertsons، دو بزرگ‌ترین زنجیره خواربار فروشی در کشور را بررسی خواهد کرد.

(گزارش توسط دایان بارتز؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن)



منبع

در حالی که این دو بزرگترین خواربارفروشان مستقل هستند، والمارت رهبر بازار است.

انتظار می رود FTC به شدت این معامله را بررسی کند تا از مطابقت آن با قانون ضد تراست اطمینان حاصل کند. برای مقابله با انتقادات، شرکت‌ها اعلام کردند که قصد دارند برخی از فروشگاه‌ها را واگذار کنند و آلبرتسونز گفت که آماده است یک واحد مستقل را بلافاصله قبل از بسته شدن قرارداد، احتمالاً در اوایل سال 2024، به سهامدارانش واگذار کند. تخمین زده می‌شود که شرکت سهامی عام جدید تا حدودی شامل شود. 375 فروشگاه