چگونه دوچرخه های الکترونیکی منفجر می شوند و مردم را می کشند

دارندگان دوچرخه های الکترونیکی نیز باید از استفاده از شارژری که برای باتری طراحی نشده است یا خرید باتری از فروشگاه های دست دوم خودداری کنند.

در شهر نیویورک، باتری دوچرخه های الکترونیکی مقصر 22 آتش سوزی، 2 مرگ از ژانویه تاکنون هستند.

برای دریافت خبرنامه سایبرگی کورت با نکات سریع، بررسی‌های فنی، هشدارهای امنیتی و روش‌های آسان برای باهوش‌تر کردن شما کلیک کنید.

نکته ای که در مورد باتری های لیتیوم یون وجود دارد این است که آتش سوزی هایی که آنها ایجاد می کنند با آتش سوزی های معمولی متفاوت است و به همین دلیل است که تعداد زیادی کشته شده است.

طی چند سال گذشته، دوچرخه‌های الکترونیکی تنها در شهر نیویورک دست‌کم ۱۱ نفر را کشته و دست‌کم ۲۵۱ نفر را مجروح کرده‌اند، همگی در اثر آتش‌سوزی‌هایی که ناشی از خرابی دستگاه‌های لیتیوم یونی هستند.

شهر نیویورک بیش از هر جای دیگری در کشور شاهد این آتش سوزی ها بوده است، زیرا این شهر بسیار متراکم است و بسیاری از کارگران تحویل دهنده از دوچرخه های برقی به عنوان راهی آسان برای رفت و آمد استفاده می کنند.

آتش نشانان باید از خاموش کننده هایی استفاده کنند که به صراحت برای آتش سوزی باتری های لیتیومی طراحی شده اند که حاوی پودر خشک است که گرما را جذب کرده و آتش را خاموش می کند. تشدید مشکل این آتش‌سوزی‌ها این است که گازهای سمی آزاد می‌کنند که سطح بیشتری از خطر را به همراه دارد.

به گفته FDNY، در سال 2022، این دوچرخه ها عامل چهارمین مرگ و میر ناشی از آتش سوزی بودند. و در سال 2023، تاکنون 15 آتش سوزی مرتبط با باتری لیتیوم یونی رخ داده است که یک نفر کشته و 25 نفر مجروح شده اند.

بسیاری از سیاستمداران در نیویورک روی پیشنهادهایی کار می کنند که به کاهش آتش سوزی کمک می کند بدون اینکه مجبور باشد دوچرخه ها را به طور کامل از دست کارگران تحویل بگیرید.

بزرگترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که از خرید باتری هایی که آسیب دیده اند یا تغییر یافته اند به عنوان ناایمن، و همچنین باتری هایی که با تمام اقدامات احتیاطی مناسب تایید نشده اند، خودداری کنید.

همچنین، سازمان آتش نشانی شهر نیویورک، وسایل حمل و نقل الکترونیکی را در مقر خود ممنوع کرده و آتش نشانان را برای واکنش به آتش سوزی باتری های لیتیوم یون آموزش داده است. همچنین به ادارات آتش نشانی در سراسر کشور در مورد خطر آموزش می دهد.

بسیاری از سیاستمداران در نیویورک در حال کار بر روی پیشنهادهایی هستند که به کاهش آتش سوزی کمک می کند بدون اینکه لازم باشد دوچرخه ها را به طور کامل از دست کارگران تحویل بگیریم، مانند لایحه ای که به طور قانونی باعث می شود مردم مجبور شوند باتری های خود را در خارج از خانه شارژ کنند.

برای راهنمایی های بیشتر من، با کلیک روی پیوند “خبرنامه رایگان” در بالای وب سایت من، در خبرنامه گزارش رایگان CyberGuy من مشترک شوید.

شعله های آتش بسیار سریعتر پخش می شوند و در عرض چند ثانیه هر ماده قابل احتراق را می گیرند. باتری ها را نمی توان با آب یا کف خاموش کرد زیرا می تواند باعث واکنش و افزایش آتش شود.

با این حال، این دوچرخه ها اغلب نیاز به شارژ یک شبه در خانه دارند، و متاسفانه بسیاری از آنها با باتری های ارزان قیمت و ضعیف طراحی شده اند که در نهایت منفجر می شوند و باعث این آتش سوزی های مرگبار می شوند.

در اواخر نوامبر، FDNY صاحبخانه‌ها را در شهر ملزم کرد تا یک بولتن ایمنی در ساختمان‌های مسکونی توزیع کنند و به مستاجرین در مورد خطرات احتمالی شارژ دوچرخه‌های برقی هشدار دهند.

دوچرخه های E سوخته در خیابان های نیویورک

حق چاپ 2023 CyberGuy.com. تمامی حقوق محفوظ است. مقالات و محتوای CyberGuy.com ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد که هنگام خرید، کمیسیون دریافت می کنند.



منبع

در برنامه FOX NEWS بخوانید

دوچرخه های E سوخته در نیویورک

و به یاد داشته باشید که از شارژ باتری در مکانی که ممکن است مانع آتش سوزی شود، مانند درب ورودی یا پنجره، خودداری کنید.

در مورد دوچرخه های الکترونیکی چه احساسی دارید؟ آیا باید آنها را به طور کلی ممنوع کرد؟ نظرات خود را به ما بگویید.

مردی در حال دوچرخه سواری E

در نیویورک، رابرت هولدن، عضو شورای شهر، قانونی را معرفی کرده است که اسکوترهای برقی و دوچرخه های برقی را تا زمانی که اقدامات حفاظتی بیشتر اعمال نشود، ممنوع می کند. با این حال، این تنها یک شکل از قانون است.

بیشتر: مسابقه هوش مصنوعی جایگزین رانندگان انسانی

در این میان، توجه به این نکته مهم است که اکثریت قریب به اتفاق دوچرخه های الکترونیکی موجود در بازار زمانی که به طور مناسب مورد استفاده قرار می گیرند و به درستی نگهداری می شوند، ایمن و قابل اعتماد هستند.

واقعا چه چیزی باتری لپ تاپ شما را می کشد؟

توجه به این نکته مهم است که اکثریت قریب به اتفاق دوچرخه های الکترونیکی موجود در بازار زمانی که به درستی مورد استفاده قرار می گیرند و به درستی نگهداری می شوند ایمن و قابل اعتماد هستند.

طی چند سال گذشته، دوچرخه های الکترونیکی حداقل 11 نفر را در شهر نیویورک کشته و حداقل 251 نفر را مجروح کرده اند.