تسلط ترامپ بر CPAC با استقبال سردی از رقبا در “کشور MAGA” روبرو شد.

“ترامپ 2024!” یک زن در حالی که به سمت اسکرام می رفت، زوزه کشید. “ترامپ! ترامپ! ترامپ!”

مت گاتز، نماینده جمهوری خواه فلوریدا که در گذشته با دیسانتیس همسو بود، در مصاحبه ای گفت که “ترجیح می دهد که فرماندار ما بماند.”

شلاپ، که وکلای او تخلف را رد کرده‌اند، کنفرانس را پنج‌شنبه با پاسخی سرسختانه به گزارش‌های مشکلات CPAC آغاز کرد و تاکید کرد که همه چیز خوب بوده است و او نماینده، جیم جردن، محافظه‌کار سرسخت اوهایو را معرفی کرد. بیرون از سالن اصلی رقص، جمعیت شدیدتری در اطراف مشاور ترامپ، استیو بنن، که در حال پخش زنده برنامه راستگرای محبوب خود بود، جمع شده بودند.

NATIONAL HARBOR، Md. – نیکی هیلی، سخنرانی او برای یک حضار مودب اما کمی علاقه‌مند به پایان رسید، جمعه از یک تالار نیمه خالی اینجا بیرون آمد و وارد حلقه کوچکی از افراد دوستانه سلفی شد.

گاتز افزود: “من خیلی سخت کار کردم تا او را فرماندار کنم و می خواهم تمام هشت سال ران دیسانتیس به عنوان فرماندار باشد.”

او در حالی که چند ساعت قبل از صرف شام در سالن همایش قدم می زد، گفت: «من فکر می کنم مردم او را به عنوان فرماندار انتخاب کردند – دوباره انتخاب کردند، زیرا او یک فرماندار موثر بوده است. “من معتقدم که آنها می خواهند او فرماندار بماند. زمان دونالد ترامپ فرا رسیده است.»

برای لحظه‌ای، استقبال گرمی که جمعیت دقایقی قبل در گردهمایی سالانه CPAC از او رد کرده بودند، از نامزد جمهوری‌خواه کاخ سفید دریافت کرد، جایی که او جملات آشنای خود را در مورد مقامات مسن و دیگر عکس‌های ظریف به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ارائه کرد.

جدا از خدمه جانسون، صحنه دریایی از پیراهن‌ها، شعارها و لباس‌های طرفدار ترامپ بود که توسط کهنه‌سربازان وفادار دولت ترامپ، از بن کارسون گرفته تا سباستین گورکا، گرد شده بود. در داخل CPAC Central، بازاری از کالاها و جداول اطلاعات، شان اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ، مراقب کتاب کودکان اخیراً منتشر شده‌اش و قلمی بود که برای امضا در دست داشت. فروشنده دیگری یک یادداشت تشکر بزرگ برای ترامپ به نمایش گذاشت – “نه یک تایید”، روزنامه توضیح داد، “فقط یک تشکر بزرگ!”

«این تبدیل به کنفرانس اقدام سیاسی دونالد ترامپ شده است، بنابراین اگر من در حال اجرای یک کمپین ریاست جمهوری هستم، چرا مردم خود را تحت فشار قرار دهم تا در نظرسنجی کاهی نشان دهند؟» Biundo که به هیچ نامزد یا نامزد احتمالی وابسته نیست، تعجب کرد.

دیگران به آن ملحق شدند و شعارهایشان در حالی که دستیاران هیلی او را به سمت آسانسور می‌بردند دنبال می‌کردند.

نکته برای ترامپ یا خانواده اش از بین نمی رود.

لیک، که تیتر شام جمعه شب در CPAC بود، از نکات مشابهی کار کرد.

تنها جانسون، که از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه سال گذشته برای فرمانداری در میشیگان رد صلاحیت شد، پس از آن که نتوانست به اندازه کافی امضاهای معتبر جمع آوری کند، تلاش زیادی سیاسی کرد. این “گورو کیفیت” که خود را توصیف می کند، تیمی از داوطلبان را با تی شرت های قرمز شروع کننده مکالمه به کار گرفت – “پری کی؟” آنها می خوانند – برای پرسه زدن در راهروهای سایت کنفرانس، استراحتگاه ملی گیلورد و مرکز همایش.

مایکل بیوندو، استراتژیست حزب جمهوری خواه و کهنه کار در چندین کمپین ریاست جمهوری، از جمله ترامپ در سال 2016، شکایت کرد. در توییتر که CPAC امسال، “بدون شک بدترین دسته بود.”

برخی دیگر ابراز تمایل کردند که DeSantis و Haley یا رقبای احتمالی مانند فرماندار ویرجینیا Glenn Youngkin را در نظر بگیرند، در حالی که گفتند ترجیح می دهند این نامزدها تا سال 2028 منتظر بمانند.

دیوید ویلیامز، رئیس اتحادیه حمایت از مالیات دهندگان، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: CPAC به جای تجمع محافظه‌کاران، به گردهمایی ترامپ تبدیل شده است.

بسیاری در مورد حمایت از ترامپ خجالتی کمتری داشتند. استفان رابینسون، یکی از شرکت‌کنندگان از ویرجینیا، دکمه‌ی دست‌ساز ترامپ-لیک را به کار برد، که نشان‌دهنده ترجیح دادن به دریاچه کاری است – یک منکر انتخاباتی که از ترامپ الهام گرفته شده و قبول نمی‌کند که سال گذشته نامزدی فرماندار آریزونا را از دست داده است – به عنوان معاون رئیس‌جمهور.

دونالد ترامپ جونیور هنگام شروع سخنرانی خود در روز جمعه گفت: “احساس می کنم مانند کشور MAGA است.”

هیلی، سفیر سابق ترامپ در سازمان ملل متحد، یکی از معدود دورنماهای ریاست جمهوری بود که در آن حضور داشت، انحراف از چیزی که زمانی به عنوان محل اثبات مدعیان – از جمله ترامپ در دوران انتقالش از غول تلویزیون واقعیت به یک سیاستمدار- عمل می کرد. افتخار آفرینان جمهوری خواه مانند کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل، رهبر حزب جمهوری خواه سنا، با حضور افسرده ای که به تمرکز محدود بر ترامپ و اتهامات سوء رفتار جنسی علیه مت شلاپ، رئیس CPAC نسبت داده می شود، دوری می کنند.

او روز جمعه به خبرنگاران گفت: “اگر من جای فلوریدا بودم، برای سومین دوره ریاست جمهوری به او می دادم و از او التماس می کردم که به عنوان فرماندار بماند.”

«محافظه کار پوپولیست کنفرانس اقدام!» بنن از غرفه خود فریاد زد و یک تجدید نظر ترامپی برای CPAC ارائه کرد که در واقع مخفف کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار است.

خوشی ها خیلی زود مختل شد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

رابینسون گفت: “من معتقدم که این یک اسلم دانک خواهد بود.” وی افزود: ترامپ شایسته نامزدی در سال 2024 است.

گروه ویلیامز قبلاً یک کیوسک در کنفرانس اجاره کرده بود. اما تسلط ترامپیسم و ​​اتهام زدن به شلاپ مانع از بازگشت ویلیامز در سال جاری شد.

Biundo بعداً به NBC News گفت که CPAC با اشاره به ظهور گروه‌های راست‌گرای مانند Turning Point USA و ارادت تقریباً انحصاری به ترامپ، در حال از دست دادن اهمیت خود است.

و هنگامی که نوبت به دیسانتیس رسید، چندین تن از حامیان برجسته ترامپ با تعریف و تمجید از عملکرد وی به عنوان فرماندار، سؤالاتی را در مورد نامزدی احتمالی او رد کردند. یکی یکی همین توصیه را کردند: در فلوریدا بمان.

ویلیامز گفت: “این ماده سمی شده است.”

ترامپ شنبه شب کنفرانس را با یک سخنرانی کلیدی، پس از یک نظرسنجی کاهی ریاست جمهوری که، با قضاوت بر اساس پویایی اینجا، باید به طور گسترده به نفع او باشد، پایان خواهد داد. نزدیک‌ترین رقیب او در نظرسنجی‌های عمومی، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، این رویداد را نادیده می‌گیرد و در اینجا تنها موضوع گمانه‌زنی‌های مستقل است.

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، چهار سال دیگر را پیشنهاد کرد – چیزی که در فلوریدا تحت محدودیت دو دوره متوالی این ایالت، خلاف قانون اساسی است.

به غیر از هیلی، تنها رقبای ترامپ که به CPAC پرداختند، دو تاجر کمتر شناخته شده، پری جانسون و ویوک راماسوامی بودند. مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق دولت ترامپ، که در حال بررسی نامزدی است، نیز روز جمعه سخنرانی کرد و مانند هیلی، پاسخ ملایمی دریافت کرد.

همه اینجا از تکامل CPAC راضی نیستند.

این صحنه – پرتنش و خصمانه – نشان می دهد که چگونه پرشورترین حامیان ترامپ با نامزدهایی که در برابر او برای نامزدی حزب جمهوری خواه در سال 2024 رقابت می کنند، درگیر می شوند. و نشان می دهد که چگونه CPAC، زمانی که رویداد برتر برای جشن گرفتن محافظه کاری بود، به یک صحنه کوچک تبدیل شده است. انجمنی برای جشن گرفتن ترامپ در حالی که طرفدارانش را با کارناوالی از لذت های MAGA سرگرم می کند.

توماس ملوین، یک بازنشسته از فلوریدا گفت: «من به آنها گوش خواهم داد، اما نمی‌دانم چرا آنها می‌خواهند علیه ترامپ حرکت کنند.»