چگونه ترامپ درخواست‌های اسناد را منحرف کرد و دستیاران را درگیر کرد

میدوز توصیف ترامپ از محتویات جعبه ها را با پاتریک فیلبین، یکی دیگر از نمایندگان ترامپ در آرشیو و وکیل سابق کاخ سفید در میان گذاشت. فیلبین به نوبه خود این پیام را – که ماه‌ها بعد ثابت می‌شد نادرست است – به استرن منتقل کرد.

مردم گفتند که کانن به استرن گفت که مدارک تا پایان سال برگردانده خواهد شد.

در این پروسه، برخی از وکلای او میزان حضور حقوقی خود را افزایش دادند و مجبور شدند خودشان وکیل استخدام کنند. و ترامپ در میانه تحقیقات در مورد نحوه رسیدگی به اسنادی که وزارت دادگستری را به جستجوی شواهدی مبنی بر مانع تراشی سوق داده است، به پایان رسیده است.

در سپتامبر 2021، زمانی که استرن فشار بر ترامپ را برای بازگرداندن جعبه‌ها افزایش داد، ترامپ به میدوز گفت که حدود 12 جعبه وجود دارد که از کاخ سفید گرفته شده است اما به گفته سه نفری که به آنها اطلاع داده شده است، آنها فقط حاوی بریده‌های روزنامه و وسایل شخصی هستند. در مورد این موضوع (ترامپ به برخی از دستیاران مدعی شد که محتویات جعبه‌ها شامل لباس‌های کثیف است.)

با این حال، دو ماه بعد، در جریان بازرسی 8 اوت مار-آ-لاگو، اف بی آی بیش از دو برابر تعداد اسناد طبقه بندی شده در ماه ژوئن، از جمله برخی از اسناد در دفتر ترامپ، یافت. FBI همچنین ده ها پوشه خالی را پیدا کرد که حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بودند. از جمله جنایاتی که حکم بازرسی می گوید که مقامات ممکن است شواهدی در مورد آن پیدا کنند، انسداد است.

در همان زمان، کانن، که به دیگران گفت نگران است جعبه‌ها حاوی اسنادی باشند که در تحقیقات 6 ژانویه به دنبال آن بودند، با ترامپ تماس گرفت و او اصرار داشت که جعبه‌ها حاوی هیچ پیامدی نیستند.

در طول سال 2021، استرن به شدت به نمایندگان ترامپ فشار می آورد تا او جعبه ها را تحویل دهد.

این الگو به طرز شگفت انگیزی شبیه نحوه مواجهه ترامپ با تحقیقات درباره رفتار خود در دوران ریاست جمهوری بود: ایده های عجیب و غریب را سرگرم یا ترویج کرد، از توصیه وکلا اجتناب کرد و آنها را گمراه کرد، سپس وکلا و دستیاران را وادار کرد تا بازرسان را مختل کنند.

در نهایت، ترامپ پس از گفتن مکرر به مشاوران مبنی بر اینکه جعبه ها «مال من هستند»، موافقت کرد که از آن ها عبور کند، کاری که همکارانش گفتند او در ماه دسامبر انجام داد. به استرن هشدار داده شد که جعبه ها برای بازیابی آماده هستند.

کریستینا باب، یکی دیگر از وکیل ترامپ، سپس بیانیه‌ای را از طرف ترامپ امضا کرد و گفت که «بر اساس اطلاعاتی که به من ارائه شده است، همه اسنادی که پاسخگوی احضاریه بودند پس از جستجوی «جدی» بازگردانده شدند.

تصویری که وزارت دادگستری در پرونده دادگاه 30 اوت 2022 گنجانده است، اسنادی با علامت SECRET//SCI را نشان می‌دهد که از باشگاه و خانه دونالد ترامپ در Mar-a-Lago در فلوریدا پیدا شده است.  (وزارت دادگستری از طریق نیویورک تایمز)

در حوالی زمانی که بایگانی ها جعبه ها را بازیابی کردند، مقامات بایگانی نسبت به اینکه ترامپ همه چیز را پس داده است تردید داشتند و به صراحت اعلام کردند که معتقدند چیزهای بیشتری در اختیار اوست.

سخنگوی ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداد. نماینده بایگانی به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. Cannon درخواست اظهار نظر را رد کرد.

نگرانی در مورد عادت ترامپ به آوردن اسناد به اتاق خوابش در کاخ سفید کمی پس از روی کار آمدن او آغاز شد. در سال دوم مدیریت او، ردیابی موادی که در محل اقامت داشت به یک مانع آشنا تبدیل شده بود، به گفته افراد آشنا با شیوه های او، و در سال سوم، اسناد خاصی وجود داشت که مقامات وست وینگ می دانستند جایی که باید نبودند. بودن.

ترامپ که هنوز مصمم بود نشان دهد که تحقیقات FBI در رابطه با روابط کمپین انتخاباتی او با روسیه در سال 2016 به او ظلم شده است، از سازمان آرشیو و سوابق ملی به دلیل عدم تمایلش به تحویل دسته ای از اسناد حساس که فکر می کرد ادعاهای او را ثابت می کرد عصبانی بود.

دستیاران ترامپ – با درک این موضوع که چنین مبادله ای آغازگر نخواهد بود، زیرا دولت حق آشکاری بر مطالبی داشت که ترامپ از کاخ سفید برداشته بود و اسناد مرتبط با روسیه که در آرشیو نگهداری می شد به عنوان طبقه بندی شده باقی ماندند – هرگز به این مبادله عمل نکردند. اندیشه.

در پاییز، استرن به طور فزاینده ای ناامید می شد و با الکس کانن، وکیلی که برای سازمان ترامپ، کمپین 2020 و سپس کمیته اقدام سیاسی ترامپ کار کرده بود، سر و کار داشت. کانن همچنین در پاسخ به درخواست‌های مربوط به اسناد کمیته کنگره در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره مشارکت داشته است.

تا پایان سال گذشته، مشاور سابق ترامپ در کاخ سفید، وکیلی به نام اریک هرشمان، به او هشدار داد که اگر مواد دولتی را که هنگام ترک سمت خود با خود برده بود، پس ندهد، ممکن است با عواقب قانونی جدی روبرو شود. هرشمن به ترامپ گفت که اگر برخی از اسناد طبقه بندی شوند، عواقب آن می تواند بیشتر باشد.

تقریباً در همان زمان بود که ترامپ ایده پیشنهاد قرارداد برای بازگرداندن جعبه‌ها در ازای اسنادی را مطرح کرد که معتقد بود تحقیقات روسیه را به عنوان یک «فریب» ساخته شده توسط FBI نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد ترامپ به طور مشخص نمی‌دانست که آرشیوها چه چیزی را در اختیار دارند – فقط مواردی هستند که او می‌خواست.

باب یک وکیل مدافع جنایی استخدام کرده و تمایل خود را برای پاسخگویی به سوالات وزارت دادگستری اعلام کرده است.

به گفته مقامات آرشیو، پت سیپولون، مشاور کاخ سفید، در هفته های پایانی ریاست جمهوری خود، بر لزوم بازگرداندن اسنادی که در جعبه های اقامتگاه کاخ سفید انباشته شده بود، تاکید کرد.

با این وجود، کانن به همکارانش گفت که جعبه‌ها باید همان‌طور که هستند بازگردانده شوند، بنابراین آرشیو‌کنندگان حرفه‌ای می‌توانند آن‌هایی باشند که مطالب را غربال کنند و آنچه را که فکر می‌کنند متعلق به ترامپ است کنار بگذارند. علاوه بر این، کانن معتقد بود که این احتمال وجود دارد که جعبه‌ها حاوی مواد طبقه‌بندی‌شده باشند، طبق گفته دو نفری که در مورد بحث‌ها توضیح داده شده‌اند، و هیچ یک از کارکنان دفتر ریاست‌جمهوری ترامپ در مار-آلاگو مجوزهای امنیتی مناسبی نداشتند.

اواخر سال گذشته، زمانی که آرشیو ملی فشارها را بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای بازگرداندن جعبه‌های اسنادی که از کاخ سفید به باشگاه مار-آ-لاگو برده بود، تشدید کرد، او ایده‌ای برای حل و فصل این رویارویی پیش رو مطرح کرد: معامله را قطع کن

اندکی پس از آن، آرشیو ملی به وزارت دادگستری هشدار داد که ممکن است از مواد طبقه بندی شده سوء استفاده شده باشد، و مقامات فدرال را وادار به شروع تحقیقات کردند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

در یک ملاقات حضوری در مار-آ-لاگو در 3 ژوئن بین یکی از وکلای ترامپ، ایوان کورکوران، و یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری که بر تحقیقات، جی برات نظارت می‌کند، وکیل مجموعه دیگری از اسناد را در پاسخ به این پرونده بازگرداند. احضاریه

تصویری که وزارت دادگستری در پرونده دادگاه 30 اوت 2022 گنجانده است، اسنادی با علامت SECRET//SCI را نشان می‌دهد که از باشگاه و خانه دونالد ترامپ در Mar-a-Lago در فلوریدا پیدا شده است. (وزارت دادگستری از طریق نیویورک تایمز)

در بهار، تحقیقات هیئت منصفه بزرگ آغاز شده بود، و در ژوئن، وزارت دادگستری با صدور احضاریه برای هر گونه مطالب طبقه بندی شده باقیمانده، با تمام قوا به تحقیقات خود ادامه داد.

اما نه ترامپ و نه هیچ یک از نمایندگان او به استرن اطلاع ندادند که حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است. در ماه ژانویه، آژانس ترتیبی داد که یک پیمانکار با یک کامیون به مارآلاگو برود تا جعبه‌ها را – که در مجموع 15 عدد بود، سه عدد بیشتر از آنچه آژانس تصور می‌کرد ترامپ از کاخ سفید برده است – بردارد و آنها را به واشنگتن برساند. حوزه.

با این حال، ترامپ هیچ جعبه ای را پس نداد.

ترامپ زمستان گذشته به کانن گفت که به آرشیوداران بگوید که همه چیز را پس داده است. کانن که نگران ارائه چنین بیانیه قطعی به مقامات فدرال بود، از انجام این کار خودداری کرد.

دستیاران ترامپ هرگز این ایده را دنبال نکردند. اما این اپیزود یکی از مجموعه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه ترامپ یک سال و نیم را صرف انحراف، به تاخیر انداختن و گاه هدایت دستیاران برای افشای مطالب در مورد درخواست‌های آرشیو ملی و در نهایت وزارت دادگستری برای بازگرداندن مطالبی که گرفته بود، مصاحبه‌ها کرد. و اسناد نشان می دهد.

اما مقامات آرشیو تصریح کردند که حتی بریده‌های روزنامه و پرینت مقالاتی که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود دیده است، سوابق ریاست جمهوری محسوب می‌شود. بایگانی‌ها اغلب وسایل شخصی را در میان موادی که روسای جمهور تحویل داده بودند پیدا می‌کردند، و بایگانی‌ها اگر چیزی پیدا می‌کردند، آنها را برای ترامپ باز می‌فرستادند.

روابط آنها در نهایت بر سر این موضوع تیره شد. ترامپ به چندین مشاور گفته است که کانن را مسئول کل این وضعیت می داند زیرا وکیل به او گفته است که سوابق را پس دهد، در حالی که مشاوران غیررسمی مانند تام فیتون، که گروه محافظه کار دیده بان قضایی را اداره می کند، اما وکیل نیست، پیشنهاد کردند که ترامپ می تواند ادعا کند که اسناد موجود است. سوابق شخصی و نگه داشتن آنها.

در مکالمه ای در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر سال گذشته، استرن به کانن گفت که راه های دیگری را برای بازیابی اسناد امتحان کرده است و شکست خورده است. وی اذعان کرد که قانون سوابق ریاست جمهوری دارای سازوکار اجرایی نیست، اما پیشنهاد کرد که آرشیو گزینه هایی دارد، از جمله توانایی درخواست از دادستان کل برای کمک در بازیابی اسناد، به گفته افرادی که در مورد بحث ها توضیح داده شده اند.

استرن در جمع نمایندگان ترامپ به عوارض ناشی از پایان ناگهانی دوره ریاست جمهوری ترامپ اذعان کرد. او نوشت: «ما می دانیم که اوضاع بسیار آشفته بود، زیرا همیشه در یک دوره گذار یک دوره ای قرار دارند. به همین دلیل است که انتقال سوابق الکترونیکی ترامپ همچنان ادامه دارد و تا چند ماه دیگر کامل نخواهد شد. اما کاملاً ضروری است که همه سوابق اصلی ریاست جمهوری را به دست آوریم و حساب کنیم.»

این مسیر خیلی قبل از خروج ترامپ از قدرت آغاز شد.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

همچنین می‌دانیم که تقریباً دوجین جعبه از سوابق اصلی ریاست‌جمهوری در طول سال آخر ریاست جمهوری ترامپ در محل اقامت کاخ سفید نگهداری می‌شد و علیرغم تصمیم پت سیپولون در نارا به نارا منتقل نشد. گری ام استرن، وکیل ارشد آرشیو ملی، در نامه ای در سال 2021 با استفاده از مخفف نام آژانس به نمایندگان ترامپ گفت.

ترامپ به مشاورانش گفت در ازای این اسناد، جعبه‌های موادی را که به مارآ لاگو در پالم بیچ فلوریدا برده بود به آرشیو ملی بازگرداند.

استرن در مورد این موضوع با افرادی که ترامپ در اصل به نمایندگی از او در رسیدگی به بایگانی تعیین کرده بود – از جمله مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، و سه وکیل که در دفتر مشاور کاخ سفید کار کرده بودند، رفت و آمد کرد.

استرن افزود که نگرانی های خود را در مورد این موضوع با یکی دیگر از وکیل ارشد کاخ سفید در هفته های پایانی دولت مطرح کرده است.

پرسنل آژانس بدون اطلاع از اینکه جعبه ها حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است، شروع به باز کردن جعبه ها در اتاقی کردند که استانداردهای دولتی برای دست زدن به مواد محرمانه را نداشت. هنگامی که آنها متوجه حساسیت مواد شدند، به سرعت جعبه ها را به مناطق ویژه ایمن منتقل کردند، جایی که می توان محتویات آنها را با دقت بیشتری بررسی کرد.

پس از جست و جو، بازرسان شک داشتند که همه اسناد را بازیابی کرده اند و در هفته های اخیر، یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری به وکلای ترامپ گفت که وزارتخانه معتقد است که او هنوز تمام اسنادی را که هنگام خروج از سفید گرفته بود، پس نداده است. خانه، به گفته افراد آشنا به بحث.