چترباز روسی که در اوکراین جنگیده است می گوید که سربازان عمدا به پای خود شلیک می کنند تا از جنگ فرار کنند و 50000 دلار دریافت کنند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

او می‌نویسد: «مانند وحشی‌ها، همه چیز را آنجا خوردیم: جو، فرنی، مربا، عسل، قهوه… ما به هیچ‌چیز دست ندادیم، قبلاً به حد اصرار رسیده بودیم.» “با فکر نکردن به این واقعیت که آنها باید بخوابند، بخورند و بشویند، می توانید مردم را به چه وضعیت وحشی سوق دهید.”

سربازان روسی در 13 ژوئیه 2022 منطقه ای را در شهر ماریوپل اوکراین اوکراین پاکسازی کردند. سرباز این تصویر پاول فیلاتیف نیست.اولگا مالتسوا/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • به گزارش گاردین، او در 24 فوریه، اولین روز تهاجم روسیه، به سرزمین اصلی اوکراین فرستاده شد و قبل از زخمی شدن و خروج از خطوط مقدم بر اثر عفونت چشم در اوایل ژوئیه، در شهرهای خرسون و میکولایف جنگید.

    او به گاردین گفت: هفته ها طول کشید تا بفهمم اصلاً جنگی در خاک روسیه وجود ندارد و ما به تازگی به اوکراین حمله کرده ایم.

    یک چترباز روسی که در اوکراین جنگیده بود، خاطرات 141 صفحه ای را درباره زمان خود در آنجا نوشت.

  • این خاطرات – با عنوان “ZOV” برگرفته از نماد طرفدار جنگ روسیه – مفصل‌ترین روایت از جنگیدن یک سرباز روسی در اوکراین تاکنون است.

    اینسایدر نتوانست به طور مستقل تمام جزئیات داستان فیلاتیف را تأیید کند.

    او به گاردین گفت که این خاطرات را به این دلیل نوشته است که «دیگر نمی تواند ساکت بماند».

    در این خاطرات آمده است که فیلاتیف یکی از اعضای هنگ حمله هوایی 56 گارد مستقر در کریمه، شبه جزیره ای که روسیه در سال 2014 از اوکراین گرفت، بود. گاردین گزارش داد که چتربازان به طور گسترده ای نخبگان ارتش روسیه محسوب می شوند.

    روسیه

    وزارت دفاع روسیه بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    گاردین گزارش داد که فیلاتیف هفته گذشته از طریق یک مسیر نامشخص از روسیه فرار کرد و مشخص نیست که او در حال حاضر در کجا مستقر است.

    این نشان می دهد که چگونه برخی از سربازان روسی با آنقدر هرج و مرج، گرسنگی و ویرانی روبرو هستند که به دنبال هر راهی برای نجات هستند.

    فیلاتیف به گاردین گفت: “من از جنگیدن در جنگ نمی ترسم. اما باید عدالت را احساس کنم، تا بفهمم کاری که انجام می دهم درست است.” و من معتقدم که همه اینها شکست خورده است نه تنها به این دلیل که دولت همه چیز را دزدیده است، بلکه به این دلیل که ما، روس‌ها، احساس نمی‌کنیم کاری که انجام می‌دهیم درست است.»

    پاول فیلاتیف توضیح داد که چگونه سربازان آنقدر تهی شدند که برای ترک خود زخمی شدند.

  • به گزارش گاردین، پاول فیلاتیف، 33 ساله، دو هفته پیش خاطرات 141 صفحه‌ای را منتشر کرد که تجربیات خود در خط مقدم جنگ اوکراین را در پلتفرم شبکه اجتماعی روسیه VKontakte منتشر کرد. اینسایدر خاطرات را دیده است.

    گزارش رویترز که در ماه ژوئیه منتشر شد تأیید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که سربازان مجروح می توانند غرامت 3 میلیون روبلی را مطالبه کنند که معادل آن چیزی است که متوسط ​​​​کارگر روسی در چهار سال دریافت می کند.

    یک چترباز روسی که در اوکراین جنگیده است، می گوید که سربازان عمداً به پای خود شلیک می کنند تا از جنگ فرار کنند و 50000 دلار دریافت کنند.

    فیلاتیف، که از آن زمان از روسیه گریخته است، به گاردین گفت که نمی تواند «دیگر ساکت بماند».

فیلاتیف در خاطرات خود همچنین نیروهای روسی را “وحشی” توصیف کرد که اشیای قیمتی را از خانه های اوکراینی دزدیدند زیرا “ارزش آنها از حقوق آنها بیشتر است.”

حساب او منعکس کننده گزارش های مشابهی از نیویورک پست و میل آنلاین در اوایل سال جاری بود که می گفت سربازان روسی به اعضای خانواده می گفتند که همرزمانشان برای بازگشت به خانه به پای خود شلیک می کنند.

فیلاتیف در خاطرات خود می نویسد: “یکی شروع به شلیک به اندام خود کرد… تا 3 میلیون روبل بگیرد و از این جهنم بیرون بیاید.”