پلوسی در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان سخنران، ترامپ را مورد انتقاد قرار داد


نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنجشنبه، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در کنگره آمریکا به عنوان رهبر کنگره، در حالی که درباره میراث او فکر می‌کرد، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرد.

پلوسی با اشاره به ترامپ گفت: «من در زمان پرزیدنت بوش، در زمان پرزیدنت اوباما، تحت عنوان نام او، سخنران و رهبر اقلیت بودم. «سخت‌ترین کاری که من باید انجام می‌دادم این بود که وقتی یک رئیس‌جمهور دموکرات داشتیم و به عنوان رهبر اقلیت در اقلیت بودیم، حفظ وتوی ریاست جمهوری بود. زیرا جمهوری‌خواهان چیزهایی را تولید می‌کردند که به نظر می‌رسید شکلاتی شکلاتی به نظر می‌رسید، اما بیشتر شبیه به سگ دوو است.»

کنگره این اختیار را دارد که با دو سوم آرا در مجلس نمایندگان و سنا، حق وتوی ریاست جمهوری را لغو کند. از آنجایی که دموکرات ها در اقلیت بودند، حفظ حق وتو برای آنها دشوار بود.

تصویری جدا شده با عکس های نانسی پلوسی و دونالد ترامپ.

نانسی پلوسی؛ دونالد ترامپ. (ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ؛ آلون اسکوی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

ماه گذشته، پلوسی، 82 ساله، پس از اینکه جمهوری‌خواهان کنترل اکثریت مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، اعلام کرد که از نقش رهبری خود دست می‌کشد و گفت: «ساعت برای رهبری نسل جدید فرا رسیده است». نماینده Hakeem Jeffries، DN.Y.، به اتفاق آرا به عنوان جانشین او انتخاب شد.

از پلوسی، اولین زنی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، پرسیده شد که چه توصیه‌ای به زنانی که به او به عنوان یک الگو نگاه می‌کنند، می‌کند.

پلوسی گفت: “بهترین توصیه ای که تا به حال به شما داشتم این است که “خودت باش.” “شما تنها فردی در تاریخ جهان هستید که شما هستید. آنچه شما دارید معتبر است، خاص است، منحصربه‌فرد است و این تنوع در میز ضروری است.»

نانسی پلوسی

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، آخرین نشست خبری هفتگی خود را برگزار می کند. (عکس از ماندل نگان/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

سخنران همچنین گفت که او می خواهد زنان “اعتماد به نفس” داشته باشند.

پلوسی گفت: «بنابراین گاهی اوقات وقتی کمی بیشتر عمل می‌کنم، باید بگوییم مثل خودم، به این دلیل است که می‌خواهم آن‌ها بدانند که اثبات خودت مشکلی ندارد، به چیزی که روی میز می‌آوری اعتماد داشته باشم و همچنین درک خودت را داشته باشم. منحصر به فرد بودن.»

پلوسی می‌گوید: «از زنانی که به من می‌گویند چگونه به آنها اعتماد به نفس داده‌ام یا الگوی من بوده‌ام غرق شده‌ام. و من می گویم، نگران هیچ الگوی نباشید. خودت باش.'”



منبع