علیرغم درخواست کارشناسان بهداشت عمومی، دستورات ماسک باز نمی گردند

مسافرانی که با ماسک های محافظ صورت در صف ورود به فرودگاه بین المللی لس آنجلس در روز دوشنبه هستند. (جای سی هونگ/AP)

در اواخر فوریه، CDC دستورالعمل‌های جدیدی را صادر کرد که در واقع توجیه عاری از ماسک را برای مقامات بسیار آسان‌تر کرد. سپس، تنها چند هفته بعد، یک حکم دادگاه دستور ماسک در هواپیماها و سایر اشکال سفر را لغو کرد.

فرر با اشاره به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که مقامات محلی و ایالتی از دستورالعمل‌های آن هنگام تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن استفاده می‌کنند، گفت: «کانتی لس‌آنجلس دستورالعمل‌های CDC را برای جوامع تعیین‌شده در «سطح بالای جامعه»، از جمله ماسک‌سازی جهانی در فضای داخلی، دنبال خواهد کرد. ماسک زدن

دکتر وین گوپتا در جریان یک حضور اخیر در MSNBC گفت: “این هزینه کمی است.”

مطالعات در مورد ماسک ها موضوع مناقشه است (رایفمن، کارشناس بهداشت دانشگاه بوستون، به داده هایی اشاره می کند که نشان می دهد سیاست های ماسک موثر هستند). برای مثال، بازتولید شرایط واقعی در آزمایشگاه بسیار دشوار است. برخی افراد به اشتباه ماسک می زنند، بدون اینکه بینی و دهان خود را کاملاً بپوشانند. برخی دیگر از ماسک های پارچه ای استفاده می کنند که بی اثر است. حتی ماسک‌های جراحی که در همه جا وجود دارند، محافظت بسیار کمتری نسبت به ماسک‌های کاسه‌ای شکل N-95 دارند که – در صورت نصب مناسب و استفاده مداوم – بهترین نوع محافظت را ارائه می‌دهند.

هنگامی که زنی در شهر نیویورک در 26 اکتبر رد می شود، یک ماسک محافظ صورت روی پیاده رو قرار دارد. (شانون استپلتون/ رویترز)

به‌روزرسانی‌های COVID-19.  مشاهده آخرین اخبار

با این حال، تا کنون، نه آنها و نه همفکران آمریکایی در جاهای دیگر موفقیت چندانی در متقاعد کردن مقامات دولتی نداشته اند. مقامات کاخ سفید می گویند که آنها کاملاً از پوشاندن ماسک به عنوان یک ابزار مهم در مبارزه با COVID-19 حمایت می کنند، اما آنها معتقدند که واکسیناسیون سلاح برتر در برابر ویروس است.

پرزیدنت بایدن در حالی که آستین‌هایش را بالا زده بود، توسط زنی که دستکش لاستیکی و ماسک به صورت پوشیده بود مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

این کاملا درست نیست. والنسکی و دیگر مقامات دولت بایدن در طول سال 2021 با جدیت نقاب زدند – و از آمریکایی ها خواستند این کار را انجام دهند. اما در آغاز سال 2022، حتی برخی از فرمانداران دموکرات نیز از محدودیت های همه گیر خسته شده بودند.

خستگی عمومی از این بیماری همه گیر احتمالاً اجرای یک دستور جدید را دشوار می کند و به طور بالقوه رانندگان اتوبوس، کارگران فست فود و دیگران را در موقعیت ناخوشایندی مجبور می کند تا دوباره افرادی را که مایل به ماسک کردن نیستند مجبور کنند.

اما، او افزود، “ما قطعا همیشه گفته ایم که ماسک زدن یک انتخاب شخصی است.”

اگر مردم به درستی از ماسک مناسب استفاده کنند، سیاست به کنار، دستورات ماسک به پیشگیری از کووید کمک می کند. دکتر باب واچر، رئیس پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، اگر نه، آنها کار نمی کنند. اخیرا در توییتر نوشته است.

جولیا رایفمن، کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، به Yahoo News گفت: علم پوشش جهانی تغییر نکرده است – کووید از طریق هوا پخش می‌شود و ماسک‌ها گسترش را کاهش می‌دهند. «رویکردهای منطقی و مبتنی بر داده برای پوشاندن سیاست‌ها در مواقعی که موج‌های ایالتی یا محلی وجود دارد، می‌تواند به کاهش انتقال کووید و سایر بیماری‌های تنفسی که در حال حاضر بر بیمارستان‌های کودکان غالب هستند کمک کند.»

والدین در بوستون اخیراً از مقامات آموزشی آنجا درخواست کردند تا یک حکم را بازگردانند. آنها استدلال کردند که صرف پوشاندن یک انتخاب کافی نیست. یکی از آن والدین گفت: «این باید چیزی شبیه به یک دستور باشد که مردم از آن پیروی کنند.

افرادی که در شهر نیویورک در 12 دسامبر ماسک می پوشند. (ادواردو مونوز/ رویترز)

از آن زمان تاکنون، مقامات دولت بایدن در مورد ماسک صحبت نکرده اند. مقامات وست وینگ در حال حاضر آنها را فقط به صورت پراکنده می پوشند، اگر اصلاً چنین باشد. این شامل پرزیدنت بایدن می‌شود که در ماه‌های اخیر به‌شدت سفر می‌کرده و میهمانی‌های تعطیلات را در کاخ سفید برگزار کرده است. در آن پذیرایی ها نیز ماسک ها نادر بوده است.

طرفداران پوشش به احتمال طولانی مدت کووید – یک وضعیت ناتوان کننده و کمتر درک شده – و همچنین به نرخ واکسیناسیون اشاره می کنند که در ماه های اخیر تا حد زیادی راکد مانده است و تنها جذب کمی برای تقویت کننده دو ظرفیتی داشته است. آنها می گویند ماسک زدن مطمئن ترین راه برای محافظت از افراد آسیب پذیر از جمله افراد دارای نقص ایمنی و افراد مسن است.

واشنگتن – نرخ آلودگی به ویروس کرونا به طور پیوسته در نیمه اول نوامبر در سراسر شهرستان لس آنجلس افزایش یافت، سپس در اواخر هفته طولانی روز شکرگزاری شروع به افزایش شدید کرد.

“مقامات اغلب دوست دارند مردم را به خاطر خسته شدن بیش از حد از ماسک ها سرزنش کنند، اما داده ها به ما می گوید که این به سادگی درست نیست. حتی با گذشت تقریباً سه سال از همه‌گیری، نظرسنجی‌ها به طور مداوم نشان می‌دهد که اکثریت مردم در ایالات متحده از دستورات ماسک حمایت می‌کنند، به ویژه در جوامع رنگین پوست. دکتر لاکی ترانیکی از مدافعان صریح رویکرد محتاطانه نسبت به همه‌گیری، در ایمیلی به یاهو نیوز گفت.

مردی که ماسک‌های محافظ صورت بر چهره دارد، در داخل کشتی استیتن آیلند در حالی که در 24 اکتبر به منهتن در بندر نیویورک می‌رود، ایستاده است. (شانون استاپلتون/ رویترز)

طرفداران نقاب می گویند که با توجه به سفرهای سنگین در چند هفته آینده، و با جمع شدن مردم برای گردهمایی های داخلی، پوشاندن ماسک در حال حاضر به همان اندازه که همیشه منطقی است، به خصوص با ظرفیت بیمارستان تحت فشار قرار گرفته است در بخش هایی از کشور

مردی با ماسک صورت، که توسط چند نفر دیگر احاطه شده است، از پنجره به یک بدنه آبی نگاه می کند.

در شهر نیویورک، شهردار اریک آدامز روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مرتبط با بیماری همه گیر با ماسک ظاهر شد. او و کمیسر بهداشت شهر، دکتر اشوین واسان، هر دو از نیویورکی‌ها خواسته‌اند که ماسک‌های خود را دوباره بگذارند – اما آنها این کار را اجباری نکرده‌اند.

دکتر لوسی مک براید، پزشک واشنگتن دی سی که خبرنامه ای درباره پزشکی می نویسد، می گوید: «داده های مربوط به ماسک زدن برای کاهش انتقال بسیار افتضاح است. او به Yahoo News گفت: «و حتی اگر داده‌ها نشان می‌دهد که ماسک‌ها همیشه کار می‌کنند (که اینطور نیست)، ما باید جنبه‌های منفی بالقوه پوشاندن صورت را در نظر بگیریم.

ده ها نفر با لباس های آب و هوایی زمستانی می ایستند یا بیرون راه می روند، برخی از آنها ماسک صورت می زنند.

مک براید گفت: «به بیمارانم که می‌خواهند از خود محافظت کنند می‌گویم اگر می‌خواهند ماسک بزنند، زیرا نشان داده شده است که ماسک یک طرفه از پوشنده محافظت می‌کند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC در مصاحبه اخیر با NPR گفت که جوامعی که سطح بالایی از انتشار ویروس دارند باید “ماسک بزنند”.

این کشور در حال حاضر روزانه 48000 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و 450 مرگ و میر جدید COVID-19 را ثبت می کند. این اعداد بسیار کمتر از آنچه در تاریک‌ترین روزهای همه‌گیری، قبل از ظهور واکسن‌ها و درمان‌ها بودند، هستند، اما نشان می‌دهند که همه‌گیری تمام نشده است.

پرزیدنت بایدن در 25 اکتبر در سالن دادگاه جنوبی ساختمان اداری آیزنهاور، در مجاورت کاخ سفید، جدیدترین تقویت کننده COVID-19 را دریافت کرد. (عکس از SAUL LOEB/AFP از طریق Getty Images)

ما مداخلات متعدد و اقدامات متعددی داریم که می توانیم برای محافظت از خود انجام دهیم. بنابراین، یک طیف کامل وجود دارد،” فائوچی پاسخ داد. ماسک زدن یکی از آنهاست.





منبع

هنگامی که پاهای زنی در حال راه رفتن دیده می شود، ماسک آبی آبی روی پیاده رو قرار دارد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر در کاخ سفید، از دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد رئیس جمهور درباره بیماری همه گیر، پرسیده شد که چرا دولت بیشتر برای تأکید بر ماسک زدن قبل از فصل تعطیلات انجام نمی دهد.

فرر در طرح پرونده خود نه تنها به COVID-19 بلکه به آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV نیز اشاره کرد که در حال ایجاد یک کولاک ویروسی بودند که برخی آن را “سه‌گانه” می‌نامند.

آنها می خواستند مدارس را بازگشایی کنند، استادیوم ها را پر کنند – و نقاب ها را بردارند.

در نتیجه، در 1 دسامبر، مدیر بهداشت عمومی شهرستان، دکتر باربارا فرر، اعلامیه‌ای را صادر کرد که برخی به آن امیدوار بودند و برخی دیگر از آن می‌ترسیدند: دستور ماسک داخلی ممکن است برای 10 میلیون ساکن این شهرستان بازگردد.

اما تاکنون تعداد کمی از شهرداری ها یا بخشداری ها حاضر به پرداخت آن بوده اند. فیلادلفیا هنگام بازگشت دانش آموزان از تعطیلات زمستانی خود ماسک را در مدارس اجباری می کند. مقامات مدرسه در ساکرامنتو در نظر داشتند که ماسک زدن را در اوایل ماه دسامبر بازگردانند، اما تا کنون این کار را انجام نداده‌اند.

رستوران‌های منهتن در آخر هفته قبل و همچنین مکان‌های تفریحی دیگر مملو از جمعیت بودند. مترو شلوغ بود. بارها پر بود و در حالی که ماسک ها غیرمعمول نبودند، به سختی جهانی بودند، به خصوص اگر خوردن و آشامیدن در میان باشد.

برای اطمینان، بسیاری از مردم همچنان به ماسک زدن ادامه می دهند. اما مانند سایر مقامات بهداشت عمومی در سراسر کشور، فرر تصمیم گرفت که دستوری را تحمیل نکند و ماسک زدن را به عنوان یک انتخاب شخصی ترک کرد.

اوکلند، کالیفرنیا، ماسک را در ساختمان های دولتی اعمال کرده است – اما نه در سایر فضاهای داخلی. البته کسب‌وکارهای خصوصی آزادند که ماسک‌ها را اجباری کنند، اما بسیاری ممکن است در انجام این کار مردد باشند، بدون اینکه حکم دولتی پشتوانه تصمیم آنها باشد.

بی میلی به تحمیل دستورات جدید، برخی از کارشناسان بهداشت عمومی را ناامید کرده است، آنها معتقدند که لفاظی های ضد ماسک حتی بسیاری از دموکرات ها را از اعمال اقداماتی که می تواند از گسترش ویروس کرونا و همچنین سایر بیماری ها جلوگیری کند، بیمناک کرده است. و با توجه به اینکه روزانه صدها نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست می دهند، آنها استدلال می کنند، اجباری نکردن ماسک در فضاهای شلوغ فقط مردم را در معرض خطر قرار می دهد.

سه هفته بعد، لس آنجلس بدون حکم باقی می ماند.

زنی که ماسک صورت آبی پوشیده است در نزدیکی زن دیگری بدون ماسک ایستاده است.