پس از یک سال جنگ در اوکراین، منطق وحشیانه پشت حملات “موج انسانی” روسیه آشکار می شود.

پس از تهاجم فوریه 2022، فرماندهان روسی به دلیل تاکتیک‌های ضعیفی که جنگ تسلیحات ترکیبی به سبک غربی را غیرممکن می‌کرد، گروه‌های تاکتیکی گردان خود را تماشا کردند – که ظاهراً تشکیلات یکپارچه از تانک‌ها، توپخانه و پیاده نظام را تشکیل می‌دادند.

گور سربازان روسی در نزدیکی خارکف در ماه مه 2022.Diego Herrera Carcedo/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ

روس ها به عنوان بخشی از بسیج نسبی در جریان آموزش در روستوف در ماه اکتبر فراخوانده شدند.آرکادی بودنیتسکی/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

رویه روسیه اکنون این است که این نیروهای پیاده نظام را بسته به نیازهای تاکتیکی ترکیب می کند. جای تعجب نیست که وسایل یکبار مصرف منجر به حملات می شوند – نه به صورت امواج، بلکه در تیم های دو تا پنج نفره که برای برقراری تماس با مواضع اوکراینی فرستاده می شوند.

آموزش نظامی سربازان وظیفه روسیه

سربازان پیاده نظام “یکبار مصرف” اغلب حتی پس از مجروح شدن به پیشروی ادامه می دهند و تا کشته شدن می جنگند. بر اساس گزارش‌های اوکراینی، در برخی موارد هنگام تلاش برای عقب‌نشینی، از خطوط خود تیراندازی شده‌اند. جنگنده‌های روسی اسیر شده در شرایط مشابه اعدام شده‌اند. سپس تا زمانی که اوکراینی ها مواضع خود را نشان دهند و مهمات خود را تمام کنند، علوفه توپ بیشتری ارسال می شود.

در گزارش اخیر اندیشکده آمده است که این تاکتیک ها برای جمع آوری اطلاعات در مورد مواضع اوکراین است.

شکست های قبلی و تلفات زیاد در اوکراین باعث شد روسیه به چهار نوع پیاده نظام بازگردد.

  • مایکل پک یک نویسنده دفاعی است که آثارش در فوربس، دیفنس نیوز، مجله فارین پالیسی و سایر نشریات منتشر شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است. او را دنبال کنید توییتر و لینکدین

    بنابراین ارتش روسیه به یک سیستم غیررسمی از کتاب بازی ارتش سرخ بازگشت: ایجاد کلاس های متعدد تفنگدار، از با ارزش ترین تا قابل مصرف ترین. طبق گزارش اخیر موسسه Royal United Services، یک اندیشکده بریتانیایی، اکنون از چهار نوع پیاده نظام – تخصصی، هجومی، خطی و یکبار مصرف استفاده می کند.

    سربازان روس در جریان آموزش در روستوف در ماه اکتبر.آرکادی بودنیتسکی/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    ارتشی که می تواند چنین استفاده بدبینانه ای از نیروها را تحمل کند، یا نیروی انسانی کافی برای هدر دادن دارد – که روسیه از نظر جمعیتی این کار را نمی کند – یا مستاصل است زیرا نیروهایش برای هر چیز دیگری بیش از حد ناکارآمد هستند.

    امید به زندگی یک پیاده نظام روسی ممکن است به یک سوال ساده بستگی داشته باشد: او چه نوع پیاده نظام است؟ آنهایی که به‌عنوان خوراک توپ استفاده می‌شوند احتمالاً برای این دنیا طولانی نیستند، اما آنهایی که در تشکیلات با ارزش‌تر منصوب می‌شوند ممکن است آموزش و تجهیزات مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت کنند.

    در میان آنها پیاده نظام “یکبار مصرف” وجود دارد که آموزش کمی به آنها داده شده و خطرناک ترین ماموریت ها به آنها داده می شود.

  • نتیجه آن زمان هم مثل الان تلخ بود. نیروهای یکبار مصرف به چرخ گوشت وارد می شوند و قبل از اینکه بتوانند تجربه کافی برای زنده ماندن به دست آورند کشته یا زخمی می شوند.

    از آنجایی که پیاده نظام تخصصی با دقت مورد استفاده قرار می گیرد، “روس ها می توانند این سربازان را حفظ کنند و در نتیجه مهارت این اپراتورها را به طور پیوسته افزایش دهند” و پیاده نظام تهاجمی “اغلب فقط در شرایط مطلوب انجام می شود، به این معنی که آنها می توانند به اهداف خود برسند و از بین بروند”. با تلفات محدود،” گزارش RUSI می گوید.

    نقاط ضعف برای یک حمله آماده اولویت بندی می شوند و مواضع قوی تری برای ساییدگی با آتش مداوم پیاده نظام تخصصی تعیین می شوند. پیاده نظام یکبار مصرف وظیفه دارد به جلو برود تا نقاط پرش را برای آن حملات آماده کند یا موقعیت هایی را حفاری کند که تک تیراندازها و تیم های سلاح های سنگین بتوانند از آنجا به نیروهای اوکراینی شلیک کنند.

    در طول جنگ جهانی دوم، گردان های جزایی شوروی به مأموریت های انتحاری برای پاکسازی میادین مین آلمان اعزام شدند. سپس واحدهای تهاجمی – لشکرهای تفنگ نگهبان، تیپ‌های توپخانه و موشک، یا هنگ‌های تانک سنگین – که برای دستیابی به موفقیت جمع‌آوری شدند و سپس برای تهاجم بعدی عقب‌نشینی کردند.

    در انتهای این سلسله مراتب چیزی است که RUSI آن را “پیاده نظام یکبار مصرف” می نامد. این افراد شامل سربازان وظیفه از جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک، نیروهای استخدام شده در زندان‌های گروه واگنر و غیرنظامیانی هستند که در شبکه بسیج محدود روسیه جمع‌آوری شده‌اند. آنها آموزش کمی دارند و فقط به سلاح های کوچک مجهز هستند. بر اساس گزارش های اوکراینی، آنها گاهی در حالی که مواد مخدر مصرف می کنند به جنگ فرستاده می شوند.

    نیروهای تهاجمی در ساختارهای بزرگتر به اندازه شرکت، با حمایت تانک ها و توپخانه حمله می کنند، در حالی که تلاش می کنند از دفاع اوکراینی دور بزنند. هنگامی که ماموریت آنها کامل شد، نیروهای تهاجمی با پیاده نظام خطی و یکبار مصرف جایگزین می شوند، که شروع به آماده شدن برای حمله بعدی می کنند.

    سربازان روسی قبرستان قبرستان خارکف اوکراین

    این رویکرد شستشو و تکرار در جبهه شرقی 80 سال پیش آشنا به نظر می رسید.

    بر اساس گزارش RUSI، اصطلاح «حملات موج انسانی» به طرز گمراه‌کننده‌ای در مورد نحوه به کارگیری این نیروهای پیاده نظام توسط روسیه به کار رفته است. در حالی که حملات پی در پی توسط تیم‌های کوچک به دستاوردهای میدان نبرد منجر نمی‌شود، «انجام مستمر این فعالیت، در تمام محورها، نوعی شناسایی است» که به نیروهای روسی اجازه می‌دهد نقاط ضعف دفاع اوکراین را پیدا کنند یا نقاط قوی را برای بمباران آشکار کنند. گزارش می گوید.

  • روس هایی که به عنوان بخشی از بسیج جزئی فراخوانده شده اند، در اکتبر 2022 آموزش نظامی را پشت سر می گذارند.آرکادی بودنیتسکی/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    پیاده نظام تهاجمی به طور کلی شامل واحدهای زبده مانند چتربازان VDV و پیاده نظام دریایی و همچنین برخی از مزدوران گروه واگنر است. طبق گزارش RUSI، آنها آموزش های بیشتری دریافت می کنند و به عنوان یک “دارایی ماهر و ارزشمند” در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، آنها “از برخی کارهای روزمره و کمرشکن حفاری برای عملیات دفاعی در امان هستند تا از خستگی و فرسایش جلوگیری کنند و به آنها اجازه دهند تا برای عملیات تهاجمی تمرین کنند.”