سرباز ارشد استرالیایی پرونده افترا را از دست داد

“من فقط می خواهم بگویم امروز روز عدالت است. این روز عدالت برای آن مردان شجاع SAS است که برخاستند و حقیقت را در مورد اینکه بن رابرتز اسمیت کیست – یک جنایتکار جنگی، یک قلدر و یک جنایتکار جنگی” گفتند. دروغگو، استرالیا باید به آن مردان در SAS افتخار کند. آنها اکثریت در SAS هستند و برای آنچه درست بود ایستادند، و آنها را تایید کردند.”

نیک مک‌کنزی، روزنامه‌نگار تحقیقی استرالیایی که بیرون دادگاه صحبت می‌کرد، گفت که سربازانی که این سخنان را بیان کردند، تبرئه شده‌اند.

آنتونی بسانکو، قاضی دادگاه فدرال، گفت که آنها چهار مورد از شش اتهام قتل را ثابت کرده‌اند، و بنابراین، هر پرونده افترا باید رد شود.

پرتره او در یادبود جنگ استرالیا آویزان است.



منبع

این پرونده مربوط به مقالات منتشر شده در سیدنی مورنینگ هرالد، ایج و کانبرا تایمز است که با استناد به سربازان دیگری که گفته اند در آنجا حضور داشتند، رابرتز اسمیت را متهم به دست داشتن در قتل شش افغان در حین اعزام کردند.

او آنها را متهم کرد که او را به عنوان فردی که “قواعد اخلاقی و قانونی درگیری نظامی را زیر پا می گذارد” معرفی می کنند.

داستان: بن رابرتز اسمیت، یکی از سربازان برجسته استرالیایی، پرونده افترا علیه سه روزنامه که او را به جنایات جنگی در افغانستان متهم کرده بودند، از دست داده است.

این پرونده رفتار مخفیانه نیروهای نخبه SAS استرالیا در زمان جنگ را مورد توجه قرار داده است.

اما دادگاه سیدنی روز پنجشنبه به نفع روزنامه ها رای داد.

رابرتز اسمیت، پس از کسب چندین افتخار نظامی از جمله صلیب ویکتوریا، به دلیل اقداماتش در طول شش تور در افغانستان از سال 2006 تا 2012، به عنوان یک قهرمان ملی دیده شد.

“با توجه به نتیجه گیری من، هر رسیدگی باید رد شود.”

ادعاهای آنها شامل این بود که او یک نوجوان افغان غیرمسلح را با شلیک گلوله کشت و مردی را که دستبند بسته بود از صخره لگد زد قبل از اینکه دستور به قتل او را بدهد.

رابرتز اسمیت این گزارش ها را نادرست خوانده بود و از اسناد شکایت کرد و به دنبال خسارت نامشخص بود.

او بعداً به عنوان سخنران عمومی و مدیر رسانه های مورد تقاضا پس از سربازی کار کرد.