وکیلی که در اعتراضات BLM به آتش زدن خودروی پلیس نیویورک کمک کرد به زندان محکوم شد

وزارت دادگستری در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، تلاش کرد آنها را حداقل به مدت 45 سال کنار بگذارد. اما پس از آن جو بایدن رئیس جمهور شد و در هر دو مورد، وزارت دادگستری به خیلی کمتر رضایت داد. آنها در نهایت در تابستان گذشته به جرم توطئه برای آتش زدن اعتراف کردند. هر دو مجوز قانونی خود را از دست خواهند داد.

رزرو عکس متیس و رحمان.

افسران پلیس نیویورک معترضان را در جریان تظاهرات 30 می 2020 در بروکلین عقب راندند. (Seth Wenig/AP)

فعالان در طول راهپیمایی در بخش پرسپکت هایتس بروکلین در 31 مه 2020 علائم اعتراضی حمل می کنند. (کوین هاگن/AP).

رحمان در هنگام صدور حکم گفت: “من تا پایان عمرم هر روز را صرف تلاش برای درست کردن این خواهم کرد.” او 15 ماه را در زندان خواهد گذراند. ماتیس سه ماه بعد در مقابل همان قاضی ایستاده بود و همین احساس را بیان کرد. او روز پنجشنبه گفت: «من آن شب با رفتارم زندگی ام را تباه کردم.

چند ساعت پس از دستگیری آنها، پرونده از ایالت به دادگاه فدرال منتقل شد، اقدامی غیرعادی برای جنایتی که شامل هیچ آسیب بدنی و تلفات جانی نبود. پلیس ون رحمان و متیس که به آتش کشیده شده بود قبلاً تخریب شده بود. وزارت دادگستری ترامپ آشکارا می‌خواست نمونه‌ای از این دو نفر را ارائه کند، همانطور که کیفرخواست بی‌وقفه ۱۱ ژوئن علیه آن‌ها ارائه شد.

کالینفورد ماتیس روز پنجشنبه وارد دادگاه فدرال در بروکلین می شود. متیس و اروج رحمان در 30 می 2020، در حالی که تظاهرات و اعتراضات به قتل جورج فلوید به دست پلیس در مینیاپولیس بالا گرفته بود، دستگیر شدند. (مری آلتافر/AP)

افسران پلیس نیویورک معترضان را در حالی که یک ماشین پلیس در جریان تظاهرات 30 مه 2020 در بروکلین می سوزد، عقب می راند. (Seth Wenig/AP)

سابرینا پی شروف، وکیل مدافع متیس، استدلال کرد که سوء مصرف الکل و اختلال کم توجهی و بیش فعالی موکلش، یا ADHD، او را از تفکر واضح باز می دارد. او گفت که تماس‌های آخر شب با مشتری‌اش می‌تواند چیزی سخت باشد.

شروف، وکیل مدافع متیس، روز پنجشنبه گفت که جنایتی که موکلش مرتکب شده بود «برای همیشه او را به یادگار خواهد گذاشت». چند دقیقه بعد، متیس درباره خانواده‌ای که می‌خواست بسازد، توضیح داد، سه فرزندی که پس از شروع دوره زندانش چند هفته دیگر از آنها جدا خواهد شد.

تو از مظلومین نیستی. شما یکی از ممتازان هستید.

در تسلیم شدن در برابر خشم در زمان شکاف عمیق، ترس و انزوا، این دو شاید هیچ تفاوتی با بسیاری از آمریکایی‌های دیگر نداشتند که هیچ خروجی معنی‌داری برای ناامیدی خود از آنچه به عنوان جهت‌گیری نادرست جامعه می‌دانند، نمی‌دانستند. خشونت سیاسی نادر است، اما در حال افزایش است. عاملان در بیشتر موارد، افراط گرایان راست افراطی هستند. در این مورد، بدخواهان مترقی بودند، به همین دلیل است که پرونده مورد توجه ملی قرار گرفت.

فعالان تابلوهای اعتراضی را حمل می کنند که روی آن نوشته شده بود: من نمی توانم نفس بکشم و پول پلیس را کم می کنم.

بروکلین – در یک جلسه دراماتیک در روز پنجشنبه، یک قاضی فدرال در بروکلین وکیل شرکتی را که در جریان اعتراضات زندگی سیاه پوستان مهم است در سال 2020 به ماشین پلیس منفجر کرد، با این استدلال که تحصیلات معتبر او – مدرسه شبانه روزی، پرینستون، دارای مدرک حقوق است، به یک سال زندان محکوم کرد. از دانشگاه نیویورک – باید او را به یک حافظ صلح تبدیل می کرد، نه یک محرک.

کالینفورد ماتیس

یک قاضی آنها را در ماه ژوئن با قید وثیقه آزاد کرد. حتی در آن زمان، آنها همچنان با حداقل 45 سال حبس از سوی دادستانی مواجه بودند که به نظر می رسید مصمم به دیدن آنها به عنوان تروریست های داخلی هستند، نه خرابکاران بدبخت. اما پس از آن چرخش ادارات ریاست جمهوری فرا رسید. تقریباً دقیقاً یک سال پس از اولین دستگیری این دو، دادستان‌های فدرال – که اکنون در استخدام بایدن هستند، نه ترامپ – به متیس و رحمان توافقی دادند که اگر آن‌ها آن را بپذیرند، بیش از دو سال زندان برای آنها نخواهد داشت.

به نظر می رسد کوگان از توسل به واگرایی عصبی یا سوء مصرف مواد متقاعد نشده است، و به سوابق تحصیلی و حرفه ای متیس به عنوان مدرکی اشاره می کند که نشان می دهد او قدرت درونی بیشتری نسبت به پیشنهاد شروف دارد.

این حکم نقطه اوج یک نبرد حقوقی دو و نیم ساله بود که متیس و همدستش، اروج رحمان، که اکنون 33 سال دارد، به نمادی از آشوب و اختلافات سیاسی کشور تبدیل شدند. در دو دوره ریاست جمهوری، پرونده آنها شاهد اجرای الزامات رقابتی در انظار عمومی و دادگاه و همچنین در رسانه های اجتماعی بود.

حقایق پرونده هرگز مورد مناقشه نبود. اما معنای این حقایق عمیقاً نامشخص باقی مانده است، زیرا ملت همچنان به مبارزه با تقسیمات نژادی و اجتماعی ادامه می دهد. متیس و رحمان، وکلای خوش قولی که به نظر می رسید تجسم یک وعده اساسی آمریکایی بودند، هر دو در دادگاه گفتند که اجازه داده اند خشم آنها را از بین ببرد.

اگرچه عموماً مسالمت آمیز بود، اما لبه های خشن اعتراضات تابستانی «جان سیاهان مهم است» گاهی به خشونت تبدیل می شد که عمدتاً شامل تخریب اموال خصوصی می شد. در حالی که بیش از چند نفر از متهمان شورش 6 ژانویه 2021 طرفدار ترامپ در ساختمان کنگره آمریکا تا حدی به شهرت عمومی دست یافته اند – تعدادی از آنها حتی برای مناصب دولتی نامزد شده اند – رحمان و متیس معترضان نادر عدالت اجتماعی هستند که از آنها مطلع هستند. همان توجه

ما واقعاً به شما نیاز داشتیم. ما واقعاً به وکلا نیاز داشتیم. چندین افسر پلیس نیویورک متهم به تاکتیک های بیش از حد تهاجمی در رویارویی با معترضان در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن شدند.

افسران پلیس در جریان تظاهرات با معترضان ایستاده اند.

دادستان ها همچنین برای نگه داشتن آنها در بازداشت موقت مبارزه کردند که منجر به کمپینی از طرف این زوج زندانی شد. در نامه سرگشاده گروه‌های مدافع حقوق مدنی و مدافع مترقی آمده است: «دولت ترامپ از نیروی تنبیهی این سیستم علیه کالین و اروج که به ترتیب سیاه‌پوست و آسیای جنوبی هستند استفاده می‌کند تا اعتراض مردمی علیه وضعیت ناعادلانه موجود را آرام کند». . در این نامه آمده است که رفتار «بی‌رحمانه و غیرضروری» که این دو تجربه کرده‌اند «منعکس‌کننده خصومت دولت ترامپ با جنبش قدرتمند و در حال رشد برای زندگی سیاه‌پوستان است».

افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش معترضان را عقب می رانند در حالی که یک خودروی پلیس با رنگ آمیزی پلیس نیویورک در طول تظاهرات می سوزد.

با این حال، روند رسیدگی با آگاهی از این که سرنوشت بسیار بدتری می توانست در انتظار متیس و رحمان باشد، مطلع شد. در گسترده‌ترین حالت، این انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 بود که به کمک آنها آمد.

او گفت: «من آن را خراب کردم.



منبع

آشکارا دلسوزی واقعی کوگان برای ماتیس – که سه فرزند خوانده را بزرگ می کند و پس از مرگ مادرش بر اثر سرطان رحم به او سپرده شد – با این احساس غلبه کرد که تظاهرات شدیدی که به دنبال قتل جورج فلوید انجام شد به وکلایی برای نظارت بر رفتار نادرست پلیس نیاز داشت. مشارکت در رفتار نادرست خود

رزرو عکس های متیس و رحمان که در 30 مه 2020 گرفته شده است. (دفتر دادستان ایالات متحده از طریق AP)

ماتیس ماشین را رانندگی کرد. اما این او بود که بنزینی را که برای ساخت کوکتل مولوتف شعله ور رحمان استفاده می شد خرید.

از نظر بنیاد هریتیج، آنها “تروریست” بودند، در حالی که مجله نیویورک اجازه می داد که آنها را به عنوان “قهرمانان حقوق مدنی، حتی شهدا” ببینند. دیلی میل آنها را “وکیل بیدار” نامید. در صفحات نیویورک تایمز، یکی از مشارکت کنندگان میهمان آنها را قربانی «بی عدالتی عمیقاً ریشه دار» توصیف کرد.

“تو پسر خوبی هستی. شکی نیست،» کوگان با پیراهن آبی و خاکی برنزه به متیس گفت. قاضی قبل از خواندن حکم – 12 ماه و یک روز، 30000 دلار جریمه نقدی و یک سال مشروط – از قاضی درخواست کرد تا چند لحظه تأمل کند، فرصتی نهایی برای فکر کردن در مورد پرونده ای که به موضوع منافع ملی تبدیل شده بود. همه پرسی در مورد نژادپرستی و پلیس، امتیازات و عدالت، بدون ذکر همه گیر کروناویروس که به نظر می رسید آنها و سایر نیروها را وارد تقابل عمومی اجتناب ناپذیر کرد.

شروف گفت: “او فقط مست بود.”

این رحمان، یک فعال عدالت اجتماعی که در قانون مسکن کار می کرد، بود که یک بطری Bud Light پر از بنزین را به سمت خودروی متروکه اداره پلیس نیویورک در بخش فورت گرین بروکلین پرتاب کرد. در ساعات اولیه 30 می 2020، در حالی که نیویورک و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک دیگر در سراسر کشور در اعتراضات عدالت اجتماعی به راه افتادند.

محافظه کاران خشمگین شدند و سرمقاله نشنال ریویو در انتقاد از بایدن به دلیل “تشویق شرم آور” قرار گرفت. به نظر می‌رسید که این اتهامات و اتهامات مشابه این واقعیت را نادیده می‌گیرد که متیس و رحمان زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان را برای آینده قابل پیش‌بینی – و شاید تا آخر عمرشان نابود کرده است.