هیچ اتهام جنایی از یورش جولیانی انتظار نمی رود

جولیانی در ماه آگوست در برابر هیئت منصفه شهادت داد، اما وقتی به نیویورک بازگشت، گفت که “به تعهداتش بر اساس احضاریه عمل کرده است.”

جولیانی همچنان هدف هیئت منصفه بزرگ ویژه در آتلانتا است که تلاش های ترامپ و دیگران را برای براندازی شکست رئیس جمهور سابق در انتخابات 2020 در جورجیا بررسی می کند.

شانزده دستگاه جولیانی به عنوان بخشی از تحقیقات فدرال در مورد تعاملات وی با چهره های اوکراینی توقیف شد تا مشخص شود آیا او قانون حاکم بر لابی گری از طرف کشورها یا نهادهای خارجی را نقض کرده است.

نیویورک (AP) – دادستان‌های نیویورک قصد ندارند رودی جولیانی را در ارتباط با تحقیقات در مورد تعاملات او با چهره‌های اوکراینی متهم کنند، آنها در نامه‌ای به قاضی روز دوشنبه فاش کردند که وکیل جولیانی آن را “پیروزی کامل” اعلام کرد. “

آنها گفتند که بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس است، اتهامات جنایی در پیش نخواهد بود.

اندکی بعد، دادستان ها گفتند که FBI با موفقیت 11 دستگاه را دانلود کرده و به جولیانی بازگردانده است، اما برای باز کردن قفل هفت دستگاه دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد.

نامه دادستان ها بی سر و صدا به تحقیقاتی پایان می دهد که در آوریل 2021 با هیاهوی زیادی فاش شد، زمانی که ماموران فدرال در جستجوی منهتن رایانه ها و تلفن های همراه را در دست داشتند.

رابرت کاستلو، وکیل جولیانی، به آسوشیتدپرس گفت: «در تجارت من، ما آن را پیروزی کامل می نامیم. ما از کاری که دادستان ایالات متحده انجام داده است قدردانی می کنیم. ما فقط آرزو می کنیم که آنها این کار را خیلی زودتر انجام می دادند.”

___ تاکر از واشنگتن گزارش داد.



منبع

جولیانی وکیل دادگستری، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا است. ارتباطات او با مشتریان عموماً توسط قانون محافظت می شود، اگرچه استثنائاتی وجود دارد.

ناظر منصوب شده توسط دادگاه، باربارا اس. جونز، گزارش اولیه ای را در ژانویه ارائه کرد که نشان می داد وکلای جولیانی از او خواسته بودند تا از دیدن تنها سه پرونده از 2200 پرونده الکترونیکی توقیف شده که مربوط به تحقیقات تلقی می شدند، از دادستان جلوگیری کند.

جولیانی در طول تحقیقات اظهار داشت که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. در زمان تشکیل پرونده توسط دادستان، جولیانی در یک برنامه گفت‌وگو حضور داشت و ظاهراً از این اتفاق بی‌اطلاع بود.

آنها گفتند که این تصمیم را پس از بررسی شواهد ناشی از یورش به محل سکونت و دفتر وکالت او در آوریل 2021 گرفته اند. دادستان های فدرال در حال بررسی این موضوع بودند که آیا معاملات جولیانی با چهره های اوکراین در آستانه انتخابات 2020 او را ملزم به ثبت نام به عنوان یک عضو می کرد یا خیر. عامل خارجی

جولیانی، 78 ساله، چندین سال است که تحت نظارت فدرال به دلیل روابط خود با اوکراین بوده است. او در تلاش های ترامپ برای کندن خاک علیه جو بایدن رقیب دموکرات و تحت فشار قرار دادن اوکراین برای تحقیق در مورد بایدن و پسرش هانتر نقش اساسی داشت.

دادستان ها گفتند که تحقیقات هیئت منصفه بزرگ که منجر به صدور حکمی شد که منجر به توقیف دستگاه های الکترونیکی جولیانی شد، به پایان رسید.

او همچنین به دنبال تضعیف ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین بود که به دستور ترامپ از این کشور اخراج شد. او همچنین چندین بار با یک قانونگذار اوکراینی ملاقات کرد که ضبط‌های ویرایش‌شده بایدن را منتشر کرد تا قبل از انتخابات او را لکه‌دار کند.

نیکلاس بیاس، سخنگوی دادستان فدرال، از اظهار نظر در مورد پرونده دادگاه خودداری کرد.

این نامه روز دوشنبه تا حدی به دلیل نیاز دادستان ها به قاضی بود که به قاضی فدرال سابق که بر بازرسی امتیازی دستگاه های الکترونیکی نظارت کرده بود، برای مشاهده مواردی که باید از بازبینی توسط دادستان های جنایی مستثنی شوند، دیگر نیازی نیست.

جولیانی، دادستان فدرال سابق و کاندیدای زمانی ریاست جمهوری، به شدت هرگونه تخلف را رد کرد. در زمان حملات، او وزارت دادگستری را متهم کرد که «بر سر حقوق قانون اساسی هر کسی که درگیر، یا به طور قانونی از دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درگیر بوده یا به طور قانونی از آن دفاع می‌کند، زیر پا گذاشته است».

اما در چند ماه گذشته، اخبار مربوط به هر گونه پیشرفت بیشتر در مورد بررسی یا هر جنبه دیگری از پرونده تا حد زیادی از بین رفت. دادستان های نیویورک سکوت کردند، سیگنالی که بعید به نظر می رسد جولیانی را به لیست بلندبالای همراهان ترامپ متهم به جنایت فدرال اضافه کنند.