نیروهای اوکراینی به پل کلیدی در جنوب تحت اشغال روسیه حمله کردند

استریموسوف گفت که نیروهای اوکراینی از موشک‌اندازهای چندگانه HIMARS که توسط ایالات متحده تهیه شده بود برای حمله به پل استفاده کردند و افزود که برخی از آنها توسط پدافند هوایی روسیه رهگیری شدند.

در اوایل جنگ، نیروهای روسی به سرعت منطقه خرسون را در شمال شبه جزیره کریمه که روسیه در سال 2014 ضمیمه آن کرد، تسخیر کردند. آنها با ضدحمله اوکراینی مواجه شده اند، اما تا حد زیادی مواضع خود را حفظ کرده اند.

کربی همچنین گفت که انتظار می‌رود کاخ سفید کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین را در اواخر این هفته اعلام کند. انتظار می‌رود این کمک‌ها شامل سیستم‌های HIMARS بیشتری باشد، سلاحی حیاتی که نیروهای اوکراینی با موفقیت در نبرد خود برای عقب راندن نیروهای روسی از آن استفاده می‌کنند.

پیشروی زمینی روسیه کند شده است، تا حدی به این دلیل که اوکراین از سلاح‌های مؤثرتر آمریکایی استفاده می‌کند و تا حدودی به دلیل آنچه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آن را «مکث عملیاتی» نامیده است. روسیه بیشتر بر بمباران هوایی با استفاده از موشک های دوربرد تمرکز کرده است.

وی افزود: «این تنها یکی از دو نقطه عبور جاده ای بر فراز دنیپر است که روسیه می تواند از طریق آن نیروهای خود را در قلمروی که در غرب رودخانه اشغال کرده است تأمین یا خارج کند». “کنترل گذرگاه های دنیپر احتمالا به یک عامل کلیدی در نتیجه جنگ در منطقه تبدیل خواهد شد.”

گلوله باران روز چهارشنبه پل آنتونیوسکی دومین مورد در چند روز اخیر بود. به گفته مقامات تحت حمایت مسکو در خرسون، یک روز پیش از آن توسط گلوله باران اوکراین آسیب جزئی دیده است.

وی در اظهاراتی که توسط خبرگزاری اینترفاکس منتشر شد، گفت که پل آسیب جدی دیده است اما برای تردد بسته نشده است.

این پل 1.4 کیلومتری (0.9 مایلی) اصلی ترین پل بر روی رودخانه دنیپر است و اگر غیرقابل استفاده شود، در بحبوحه حملات مکرر اوکراین برای ارتش روسیه دشوار است که به تامین نیروهای خود در منطقه ادامه دهد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، سربازان را در شرق بازرسی کرد و به آنها دستور داد که برای سرنگونی پهپادهای اوکراینی با شدت بیشتری عمل کنند و از گلوله باران ارتش اوکراین به مناطقی که توسط نیروهای روسی اشغال شده است، جلوگیری کنند.

به گزارش اینترفاکس، استریموسوف گفت: پل در حال حاضر در وضعیت نامناسبی قرار دارد. پل بسته نشد، تردد روی آن همچنان ادامه دارد، اما وضعیت جدی است.

وزارت دفاع بریتانیا روز چهارشنبه گفت که این پل احتمالاً پس از حملات اوکراین هنوز قابل استفاده است، اما یک آسیب‌پذیری کلیدی برای نیروهای روسیه است.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

کربی در واشنگتن گفت: «روسیه در حال ایجاد زمینه برای الحاق سرزمین اوکراینی است که تحت کنترل خود در نقض مستقیم حاکمیت اوکراین است».

کی‌یو، اوکراین (AP) – یک مقام منطقه‌ای روز چهارشنبه گفت، نیروهای اوکراینی به پلی که برای تامین نیروهای روسی در جنوب اوکراین کلیدی است، ضربه زدند و آسیب جدی وارد کردند.

مقامات اوکراین ابراز امیدواری کردند که کیف بتواند منابع نظامی روسیه را در نبرد برای دنباس تخلیه کند و سپس یک حمله متقابل را برای بازپس گیری کنترل منطقه خرسون و بخش هایی از منطقه زاپوریژژیا که روس ها در اوایل جنگ تصرف کردند، آغاز کند.

خرسون – محل یک صنعت بزرگ کشتی سازی در محل تلاقی رودخانه دنیپر و دریای سیاه در نزدیکی کریمه الحاق شده به روسیه – یکی از چندین منطقه است که سخنگوی دولت آمریکا گفت روسیه در تلاش است آن را ضمیمه کند. پس از ماه‌ها شایعات و اعلامیه‌های محلی در مورد رفراندوم روسیه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده شواهد جدید «بسیاری» جمع‌آوری کرده‌اند که نشان می‌دهد روسیه به‌دنبال الحاق سرزمین‌های اضافی اوکراین است و می‌تواند «شاهی» را برگزار کند. رای عمومی در ماه سپتامبر روسیه به خرسون و همچنین کل استان های لوهانسک و دونتسک چشم دونتسک دارد.

حملات اوکراین به پل در خرسون در حالی صورت می‌گیرد که بخش اعظم نیروهای روسی در نبرد در مرکز صنعتی شرقی اوکراین، دونباس، گیر افتاده‌اند، جایی که در مواجهه با مقاومت شدید اوکراین، دستاوردهای آهسته‌ای به دست آورده‌اند.

کریل استرموسوف، معاون اداره موقت منطقه خرسون جنوبی تحت کنترل روسیه، گفت که ارتش اوکراین روز چهارشنبه با موشک به پل روی رودخانه دنیپرو اصابت کرد و 11 اصابت کرد.

___

با نشانه‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی ضدحمله اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق اشغالی، ارتش روسیه در هفته‌های اخیر بندر اودسا در دریای سیاه و بخش‌هایی از جنوب اوکراین را هدف قرار داده است، جایی که سربازانش شهرهایی را در اوایل جنگ تصرف کردند.