نقل قول- واکنش به اتهامات علیه دونالد ترامپ در پرونده اسناد طبقه بندی شده

او اسناد بسیار طبقه بندی شده را در حمام خود ذخیره می کرد!؟

“ما اکنون به مرحله جنگ رسیده ایم. چشم در برابر چشم.”

“قوانین ما که از اطلاعات دفاع ملی محافظت می کند برای ایمنی و امنیت ایالات متحده حیاتی است و باید اجرا شود. نقض این قوانین کشور ما را در معرض خطر قرار می دهد.”

دیسانتیس گفت: «هیلاری ایمیل‌ها را داشت. آیا معیار متفاوتی برای وزیر خارجه دموکرات در مقابل رئیس جمهور سابق جمهوری خواه وجود دارد؟

* کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری

این اتهامات “این ملت را مختل می کند، زیرا به هسته عدالت برابر برای همه می رسد، چیزی که امروز دیده نمی شود. و ما از آن حمایت نخواهیم کرد.”

بین فیلم‌های نظارتی، پیام‌های متنی و این ضبط صوتی، شواهد بسیار قوی دال بر نگهداری عمدی و عمدی آن اسناد وجود دارد.»

*ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواه

*دانیل ریچمن، استاد دانشکده حقوق کلمبیا و دادستان فدرال سابق

*کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه، طبق گزارش فاکس نیوز در توییتر:

*دنور ریگلمن نماینده سابق جمهوری خواهان

* رئیس جمهور جو بایدن

*اندی بریگز، نماینده جمهوری خواه آمریکا

*سارا متیوز، معاون سابق مطبوعاتی کاخ سفید در دوران ترامپ

این کیفرخواست شواهد قابل‌توجهی از اشتباه آگاهانه و مستمر و تحقیر کامل فرآیندهای عادی دولتی را در کنار هم قرار داده است. جزئیات مهم ارجاع به مطالب فوق سری و انبوه اظهارات ترامپ در مورد رژیم‌های طبقه‌بندی است – نیاز دیگران به احترام به آنها اما نادیده گرفتن عمدی آنها از طرف خودش».

(تدوین شده توسط رویترز؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس و لزلی آدلر)



منبع

*سناتور جان باراسو، رئیس کنفرانس جمهوریخواهان سنا

*مت بنت، یکی از بنیانگذاران اندیشکده چپ میانه راه سوم

“غیرممکن است که علیه قدرت ماندن ترامپ با پایگاه جمهوری خواه شرط بندی کنم… اگر مجبور بودم شرط ببندم، ترامپ را برای برنده شدن نامزدی انتخاب می کنم. اما رفتاری که در این کیفرخواست ذکر شده حتی بدتر از آن است که ما انتظار داشتیم – ممکن است شکست بخورد. از طریق.”

*تاد هانتلی، استاد حقوق دانشگاه جورجتاون

(رویترز) – اسناد دادگاه که روز جمعه علنی شد، جزئیات 37 اتهام جنایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، از جمله اتهامات نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی شده و توطئه برای ایجاد مانع از اجرای عدالت پس از خروج او از کاخ سفید در سال 2021 را نشان می دهد.

* جک اسمیت، بازپرس ویژه در این پرونده:

برای کسی که به عنوان سرباز، افسر اطلاعاتی و نماینده کنگره به این کشور سوگند یاد کرده است – و دارای بالاترین سطوح مجوز است – خواندن کیفرخواست ترامپ شبیه به آتش کشیدن روح آمریکایی من است. هر مقام منتخبی که از ترامپ دفاع می کند، این است غیر جدی و شایسته تحقیر.»

به نظر می‌رسد همه نامزدهای حزب جمهوری‌خواه ۲۰۲۴ و جمهوری‌خواهانی که قبل از افشای کیفرخواست برای دفاع از ترامپ هجوم بردند، اکنون تخم‌های زیادی روی صورت‌های خود دارند. این کیفرخواست بسیار مفصل و نگران‌کننده است.»

در ادامه برخی از واکنش ها به این خبر را مشاهده می کنید:

* سناتور دموکرات دبی استابنو

«این کیفرخواست مطمئناً شبیه اجرای نابرابر عدالت است. … مقادیر زیادی مواد طبقه بندی شده در گاراژ پرزیدنت بایدن در دلاور پیدا شد. بدون کیفرخواست هیلاری کلینتون در خانه خود یک سرور کامپیوتر با اسناد طبقه بندی شده داشت. بدون کیفرخواست … نمی توانی نپرسی چرا این اتفاق می افتد. حس سیاسی دارد و پوسیده است.»

دیسانتیس در اظهارات جمعه شب بدون اشاره به نام ترامپ گفت: «فکر می‌کنم باید یک معیار عدالت در این کشور وجود داشته باشد».

“حقایقی که در اینجا بیان می شود از نظر رفتار دونالد ترامپ اهانت آمیز است، و این چیزی است که من فکر می کنم ما به عنوان یک حزب باید به آن نگاه کنیم. آیا واقعاً معتقدیم که کسی که در این نوع رفتارها شرکت می کند بهترین خواهد بود. فردی که باید در برابر جو بایدن قرار بگیرد؟

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا بلافاصله پس از افشای کیفرخواست علیه ترامپ با مریک گارلند، دادستان کل آمریکا صحبت کرده است، گفت: من اصلا با او صحبت نکرده ام و نخواهم گفت.