چهار کودک کلمبیایی چند هفته پس از سقوط هواپیما زنده در جنگل پیدا شدند

پترو در پیامی از طریق توییتر گفت: “یک شادی برای کل کشور! چهار کودکی که در جنگل کلمبیا گم شدند، زنده ظاهر شدند.”

این خواهر و برادر توسط ارتش در نزدیکی مرز بین استان‌های کاکوتا و گواویار کلمبیا، نزدیک به محل سقوط هواپیمای کوچک نجات یافتند.

نارسیزو موکوتوی، پدربزرگ این سه دختر و یک پسر، به خبرنگاران گفت که از خبر نجات آنها خوشحال شده است.

وی گفت: به عنوان پدربزرگ نوه هایم که در جنگل های یاری ناپدید شدند، در این لحظه بسیار خوشحالم.

بوگوتا (رویترز) – گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا گفت، چهار کودک از یک جامعه بومی در کلمبیا روز جمعه بیش از پنج هفته پس از سقوط هواپیمای آنها در جنگلی انبوه، در جنوب این کشور زنده پیدا شدند.

پترو ابتدا در 17 می در پیامی در توییتر گزارش داد که کودکان پیدا شده اند اما بعداً این پست را حذف کرد و گفت این اطلاعات تایید نشده است.

هواپیماها و هلیکوپترهای ارتش و نیروی هوایی کلمبیا در عملیات نجات شرکت کردند.

(گزارش توسط لوئیس جیمی آکوستا؛ نویسنده الیور گریفین؛ ویرایش توسط جیمی فرید)



منبع

پترو روز جمعه به خبرنگاران گفت: “آنها با هم بودند، ضعیف هستند، اجازه دهید پزشکان آنها را ارزیابی کنند. آنها آنها را پیدا کردند، این باعث خوشحالی من است.”

سه بزرگسال، از جمله خلبان و مادر این کودکان، مگدالنا موکوتوی، در اثر سقوط جان خود را از دست دادند و اجساد آنها در داخل هواپیما پیدا شد. چهار خواهر و برادر 13، 9، 4 ساله و همچنین یک نوزاد 12 ماهه از این ضربه جان سالم به در بردند.

امدادگران با حمایت سگ های جستجوگر قبلا میوه های دور ریخته شده ای را که کودکان برای زنده ماندن می خوردند و همچنین پناهگاه های بداهه ای که با پوشش گیاهی جنگل ساخته شده بود، پیدا کرده بودند.

عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط ارتش کلمبیا گروهی از سربازان را با چهار کودک در وسط جنگل نشان می دهد.

نوشته لوئیس جیمی آکوستا

این هواپیما – یک سسنا 206 – حامل هفت نفر در مسیری بین آراراکوارا، در استان آمازوناس، و سن خوزه دل گواویار، شهری در استان گواویار بود که به دلیل نقص موتور در ساعات اولیه اول ماه مه، هشدار ماهانه صادر کرد. .