نقش دوک ساسکس و دوک یورک به عنوان مشاوران ایالتی در پارلمان مورد سوال قرار گرفت

همتای کارگری ویسکونت استنسگیت از مجلس اعیان پرسید که آیا اکنون زمان اصلاح قانون Regency است که تعیین می کند چه کسی می تواند به عنوان نماینده رسمی حاکم عمل کند.

این چشم انداز را افزایش می دهد که ارل وسکس و پرنسس رویال می توانند به این مقام ارتقا یابند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای انجام این کار وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد که “در مواردی” این قانون به منظور حمایت بهتر از حاکمیت “و اطمینان از انعطاف پذیری ترتیبات قانون اساسی ما” تغییر کرده است.

وی افزود: دولت همواره در نظر خواهد داشت که چه تمهیداتی برای اطمینان از انعطاف در ترتیبات قانون اساسی ما لازم است و در گذشته شاهد بوده ایم که نقطه الحاق فرصت مفیدی برای بررسی ترتیبات موجود بوده است.

بر اساس قانون Regency 1937، همسر یک پادشاه و چهار بزرگسال بعدی در صف تاج و تخت می توانند به عنوان مشاوران ایالتی در امور رسمی مستقر شوند.

دوک ساسکس و دوک یورک – دیوید رز/پول/خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

لرد ادینگتون، یک همتای لیبرال دموکرات، همچنین از دولت خواست تا نشان دهد که آنها «حداقل در نظر خواهند داشت که فردی که در اولین بررسی به سراغ او می روند، فردی است که در حال حاضر وظایف سلطنتی یا حداقل بخشی از آنها را بر عهده می گیرد. “.

دوک ساسکس و دوک یورک - دیوید رز/پول/خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

کاخ باکینگهام از اظهار نظر خودداری کرد.



منبع

اگر تنها با خط جانشینی تعیین نشود، همانطور که در حال حاضر وجود دارد، شاهزاده خانم ولز نیز ممکن است شامل شود.

گفته می‌شود که پادشاه از اصلاحیه‌ای حمایت می‌کند که بر اساس آن شاهزاده اندرو، شاهزاده هری و پرنسس بئاتریس همگی از چنین وظایفی در صورت محرومیت او معاف می‌شوند.

«تاب آوری ترتیبات قانون اساسی ما»

او گفت که نمی‌تواند در مورد هیچ مکالمه خصوصی با اعلیحضرت یا خاندان سلطنتی صحبت کند.

این سوال که آیا دوک ساسکس و دوک یورک باید به عنوان مشاوران ایالتی باقی بمانند یا خیر، برای اولین بار در پارلمان مطرح شده است که بر پادشاه فشار وارد می کند تا اقدام کند.

لرد ترو، لرد خصوصی مهر و رهبر مجلس اعیان، تصدیق کرد که الحاق پادشاه می تواند “فرصتی مفید” برای اصلاح قانون باشد.

او این سوال را مطرح کرد که آیا وزیران باید درباره «یک اصلاحیه معقول» با پادشاه صحبت کنند یا خیر، و افزود: «در غیر این صورت، آیا دولت خوشحال است که به وضعیتی ادامه دهد که در آن مشاوره‌های ایالتی و قدرت منطقه‌ای ممکن است توسط دوک یورک یا دوک ساسکس اعمال شود. یکی از زندگی عمومی و دیگری کشور را ترک کرده است؟»