حزب جمهوری خواه فلوریدا هزاران نفر را به شرکت کنندگان راست افراطی شارلوتسویل پرداخت کرد

مونزون نوشت: «اینجا به همه آدم‌های کثیف آنجاست.

مونزون در اخبار روز دوشنبه پس از سناتور مارکو روبیو (R-Fla.) بود. توییت کرد که «یکی از کاوشگران ما» در هیالیا – یک شهر محافظه‌کار و عمدتاً کوبایی-آمریکایی در شهرستان میامی داد – مورد حمله چهار حیوان قرار گرفت که به او گفتند جمهوری‌خواهان اجازه ورود به همسایگی خود را ندارند. چندین جمهوری خواه برجسته به سرعت به این داستان چسبیدند، از جمله نماینده مت گاتز (R-Fla.) و سناتور تد کروز (R-Texas)وی در توییتی نوشت: «خشونت جایی در سیاست ندارد.»

یک حساب توییتر ضد فاشیست، میامی علیه فاشیسم، ابتدا گفت شناسایی کرده است قربانی ادعا شده به عنوان مونزون، و میامی نیو تایمز هویت او را تایید کرد چند ساعت بعد. کمپین روبیو متعاقباً به میامی هرالد گفت که مونزون برای حزب جمهوری خواه فلوریدا تلاش می کرد، نه برای مبارزات انتخاباتی سناتور.

این عکس فایل 30 اوت 2017، کریستوفر مونزون را در تجمعی خارج از هالیوود، فلوریدا، تالار شهر نشان می دهد. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

آ گزارش پلیس تایید کرد که یک حمله صورت گرفته است. با این حال، تنها دو عامل را ذکر کرد که یکی از آنها دستگیر شد و به انگیزه سیاسی احتمالی اشاره نکرد. سخنگوی اداره پلیس هیالیه به Local 10 News گفت، شعبه ABC میامی، که از بعدازظهر روز دوشنبه “هیچ نشانه ای” مبنی بر اینکه این حمله با انگیزه سیاسی بوده است، وجود ندارد.

او به روزنامه گفت: «من همیشه به عنوان یک رادیکال شناخته می‌شدم، بنابراین آنها می‌گفتند، «آره، مرد، ما افراد بیشتری را به اینجا می‌آوریم».

حزب جمهوری خواه فلوریدا در طول تابستان هزاران دلار به یک فعال راست افراطی پرداخت که در راهپیمایی ملی گرایان سفیدپوست «راست متحد شوید» در سال 2017 شرکت کرد و بعداً با پرچم کنفدراسیون به جمعیت تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی متهم شد.

تامین مالی کمپین فدرال سوابقنشان می دهد هفت پرداخت دوماهانه به مبلغ 1483.34 دلار، با عنوان “حقوق”، بین 29 ژوئن تا 30 سپتامبر به مونزون انجام شد، و همچنین دو پرداخت دیگر به مبلغ 115.56 دلار برای “سفر و غذا – GOTV”، که احتمالاً اشاره ای به تلاش های “رای دادن به شما” است. .

آدرس فهرست شده برای پنج پرداخت اخیر با آدرس مطابقت دارد Monzon استفاده کرد در پرونده های مالی کمپین محلی زمانی که او ناموفق در سال 2021 برای شورای شهر هیالیه نامزد شد.

مونزون که خود را «کنفدراسیون کوبایی» می‌نامد، یک فعال راست افراطی معروف در فلوریدا است که در مورد سیاست‌های محلی در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارد و بنا به گزارش‌ها به عنوان معاون رئیس باشگاه جمهوری‌خواهان میامی اسپرینگز خدمت می‌کند. این گروه به درخواست HuffPost برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روزنامه نیو تایمز گزارش داد که با تایید بخش رسانه بیمارستان با مونزون در بیمارستان مصاحبه کرد، اما نتوانست این کار را انجام دهد زیرا «اعضای سابق و فعلی Vice City Proud Boys در بیمارستان بودند و از دادن کمک خودداری کردند. ورود به اتاق.»

این عکس فایل 30 اوت 2017، کریستوفر مونزون را در تجمعی خارج از هالیوود، فلوریدا، تالار شهر نشان می دهد.  (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

کریستوفر مونزون بین ژوئن تا سپتامبر بیش از 10000 دلار توسط مهمانی پرداخت شد. سوابق مالی کمپین فدرال نشان می دهد. نه Monzon و نه GOP فلوریدا به درخواست HuffPost برای اظهار نظر در مورد پرداخت ها پاسخ ندادند.

این عکس فایل 30 اوت 2017، کریستوفر مونزون را در تجمعی خارج از هالیوود، فلوریدا، تالار شهر نشان می دهد. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

بر اساس گزارش پلیس که به اظهارات قربانی استناد می کند، خاویر ژسوس لوپز، 25 ساله، پس از مواجهه با مردی که به دلیل از دست دادن تراکت در محله، پرواز می کرد، با مشت به زمین کوبید و به صورت او کوبید.

مانند مونزون، برخی از برتری گرایان سفیدپوست که در شارلوتزویل راهپیمایی کردند، در نهایت به محافل جمهوری خواه وارد شدند. در ایالت واشنگتن، جیمز آلساپ به عضویت کمیته جمهوری خواه منطقه انتخاب شد (و بعداً از آن اخراج شد). در آیداهو، یک کمیته جمهوری خواه منطقه، دیو ریلی را، که زمانی گفته بود «همه یهودیان خطرناک هستند»، برای کرسی هیئت مدیره مدرسه محلی تأیید کرد. و در اوایل سال جاری، نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست، میزبان کنفرانسی بود که سخنرانان برجسته جمهوری‌خواه از جمله نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) را به خود جلب کرد.

مونزون اظهارات خود را در نزدیکی مجسمه ژنرال رابرت ای لی کنفدراسیون در حالی که در میان اعضای کوکلوکس کلان، جنبش نئونازی ناسیونال سوسیالیست و گروه “راست آلت” Identity Evropa ایستاده بود، بیان کرد که بزرگترین برتری طلبان سفیدپوست بود. جمع شدن در یک نسل

چند روز پس از تظاهرات شارلوتزویل، مونزون در هالیوود، فلوریدا، پس از متهم کردن جمعیتی از تظاهرکنندگان که برای حمایت از تغییر نام خیابان‌ها که به ژنرال‌های کنفدراسیون احترام می‌گذاشتند، دستگیر شد. ویدئویی نشان می‌دهد که مونزون برای مدت کوتاهی پرچمی را که در شارلوتزویل داشت، مانند نیزه در دست داشت، قبل از اینکه پلیس با او برخورد کند. او در نهایت ادعای عدم اعتراض به اتهام حمله تشدید کرد و به صورت مشروط قرار گرفت.

مونزون در اوایل سال جاری به نیویورک تایمز گفت که در مسیری برای رادیکال زدایی قرار گرفته است تا از راست نژادپرست فاصله بگیرد. اما او همچنین به روزنامه گفت که Proud Boys در منطقه Miami-Dade وقتی به دستگاه محلی GOP نفوذ می‌کردند، از او حمایت می‌کردند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

ویدئویی از تظاهرات مرگبار 2017 در شارلوتسویل، مونزون را نشان می‌دهد که یک تی شرت برای گروه برتری‌گرای سفیدپوست لیگ جنوب به تن دارد. مونزون در قرعه کشی جنوبی می گوید: «من قصد دارم برای جنوب بایستم و در صورت لزوم برای آن بمیرم. در این ویدئو، او کلاه ایمنی بر سر دارد و پرچمی را در دست دارد که هم ستاره ها و میله های کنفدراسیون و هم نماد صلیب سیاه لیگ جنوب را در بر دارد.

برخی از پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی در سال 2017 نشان می‌دهد که مونزون، که اغلب با نام مستعار کریس سِدنو (Chris Cedeno) می‌رفت، به صراحت نژادپرست و ضد یهود است. طبق گزارش مرکز حقوقی فقر جنوبی، مونزون یک بار پیوندی به یک آهنگ ضد سیاهپوستان به نام «دور از دیکسی» منتشر کرد.

مونزون می گوید: «آنها جای ما را نخواهند گرفت» – اشاره ای به «نظریه جایگزینی بزرگ»، این باور فاشیستی و ضد یهود مبنی بر اینکه یهودیان برای تسریع پایان نژاد سفید، مهاجران را به اروپا و آمریکای شمالی وارد می کنند.

به گزارش دیلی دات، در پست دیگری از مونزون آمده است: «افراد کثیف عاشق سوء استفاده از قدرت هستند. به همین دلیل است که در کشورهایی که اداره نمی شوند همیشه دیکتاتورها وجود دارند.

یکی دیگر از این موارد می‌خواند: «حیف که یهودیان سیاست خارجی ما را تعیین می‌کنند.

او و دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی به مدت دو روز شارلوتسویل را به وحشت انداختند و شعار می دادند «یهودیان جایگزین ما نمی شوند» و به ضد تظاهرکنندگان حمله می کردند. در نهایت یک نئونازی به نام جیمز الکس فیلدز جونیور ماشین خود را به سمت گروهی از معترضان متقابل سوار کرد و هدر هییر 32 ساله را کشت.