نامزدهای جمهوری خواه سنا نظریه «جایگزینی» را ترویج می کنند

مک دانیل در توییتر نوشت: تلاش دموکرات ها و برخی رسانه ها برای سوء استفاده از فاجعه بوفالو با لکه دار کردن میلیون ها آمریکایی نفرت انگیز است.

او افزود: «این خطرناک است. “این ذهن ها را مسموم می کند.”

نیویورک (AP) – نیمی از نامزدهای جریان اصلی جمهوریخواه سنا از نظریه توطئه “جایگزینی بزرگ” استفاده می کنند که زمانی به حاشیه های راست افراطی سیاست ایالات متحده محدود شده بود تا رای دهندگان رای دهندگان را در این فصل مبارزات انتخاباتی دادگاهی کنند و این تصور بی اساس را ترویج می کنند که وجود دارد. طرحی برای کاهش نفوذ سفیدپوستان در آمریکا.

کمپین اشمیت به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. گریتنس به پرسش‌های مربوط به نظریه جایگزینی توجه نکرد، اما در بیانیه‌ای کتبی تیراندازی جمعی در بوفالو را «واقعاً وحشتناک» خواند.

اندکی پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، دموکرات‌های کنگره قانونی را پیشنهاد کردند که شامل یک مسیر هشت ساله برای دریافت شهروندی برای 11 میلیون نفری که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، می‌شود، اما این پیشنهاد متوقف شده است و شانس کمی برای پاکسازی کنگره دارد.

ترامپ اندکی پس از روی کار آمدن پستی در شبکه های اجتماعی از شخصی با نام کاربری WhiteGenocideTM به اشتراک گذاشت.

نظراتی مانند این دو ویژگی اساسی تئوری توطئه جایگزین بزرگ را نشان می دهد. آنها روز رستاخیز نژادی را پیش بینی می کنند و می گویند که همه اینها بخشی از یک طرح جامع هماهنگ است. برایان هیوز، استاد دانشگاه آمریکایی، دستیار مدیر آزمایشگاه تحقیقات و نوآوری قطبی‌سازی و افراط‌گرایی، گفت: «این فقط زبان است که نرم شده است. داستان اصلی آنها همان داستانی است که در چت‌های برتری طلبانه سفیدپوستان در سراسر اینترنت می‌بینیم: دشمن با توطئه پر کردن کشور از غیر سفیدپوستان، نابودی سفیدپوستان آمریکایی را ترتیب می دهد.

کمپین ونس از اظهار نظر خودداری کرد.



Source link

جالب اینجاست که تیرانداز در بوفالو نوشت: یکی از برنامه های تلویزیونی مورد علاقه من، نمایش راشل مدو در MSNBC است. شاید رسانه ها نیز باید در این مورد گزارش دهند.»

چنین پیامی به یکی از مؤلفه های اصلی جذابیت جنبش محافظه کار مدرن برای رأی دهندگان تبدیل شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بارها درباره تهاجم مهاجران به مرزهای جنوبی هشدار داد و در محکومیت برتری سفیدپوستان در طول دوره ریاست جمهوری خود کند بود.

ونس گفت: “البته، اکنون شما متهم به نژادپرستی هستید تا حتی به این موضوع اشاره کنید. ما باید تصمیم بگیریم، مردم باید تصمیم بگیرند که چگونه کشور را تغییر دهیم یا نکنیم.»

او ماه گذشته به یک مجری رادیویی محافظه کار در منطقه مینیاپولیس گفت: «باید باور کنم که آنها می خواهند ترکیب رای دهندگان را تغییر دهند.

در میسوری، حداقل دو جمهوری خواه که برای نامزدی جمهوری خواهان در سنا رقابت می کنند اخیراً اظهارات مشابهی را بیان کرده اند.

مسترز در اواخر ماه گذشته به پادکست Patriot Edition گفت: «بدیهی است که دموکرات‌ها امیدوارند فقط جمعیت‌شناسی کشور ما را تغییر دهند. آنها امیدوارند که رای دهندگان کاملاً جدیدی را وارد کنند. بعد تو را نژادپرست و متعصب خطاب می کنند.»

ران جانسون، سناتور ویسکانسین، در مصاحبه با تلویزیون و رادیو ملی محافظه‌کار در سال گذشته، نظریه جایگزینی را «طرح بزرگ دموکرات‌ها» نامیده است.

سه هفته پیش در آریزونا، بلیک مسترز، نامزد جمهوری خواه سنا، دموکرات ها را متهم کرد که تلاش می کنند ملت را با میلیون ها مهاجر “برای تغییر جمعیت کشورمان” سرازیر کنند. چند روز بعد در میسوری، اریک اشمیت، دادستان کل ایالت، امیدوار به سنا، گفت که دموکرات‌ها “به طور اساسی در تلاش برای تغییر این کشور از طریق مهاجرت غیرقانونی هستند.” و در اوهایو، جی دی ونس، نامزد جمهوری خواه سنا، دموکرات ها را به تلاش برای «تحول رأی دهندگان» متهم کرد.

گریتنز گفت: «آنچه بسیار واضح است این است که سیاست های جو بایدن حمله ای به کل ایده آمریکا است. او تمایز بین شهروندان و غیرشهروندان را از بین می برد و این کار را عمدا انجام می دهد.»

کمپین جانسون به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

در اوهایو، ونس در حال حاضر جایگاهی را در انتخابات نوامبر کسب کرده است. او پس از پذیرش بسیاری از دیدگاه های تندرو رئیس جمهور سابق، از جمله دیدگاه های مربوط به مهاجرت، مورد تایید ترامپ قرار گرفت.

تئوری جایگزینی به عنوان یک عامل محرک در تیراندازی در سوپرمارکت بوفالو که منجر به کشته شدن 10 سیاهپوست و زخمی شدن سه نفر دیگر شد، در حال بررسی است.

ونس ماه گذشته به Breitbart News گفت که دموکرات ها تلاش می کنند به 15 میلیون مهاجر در کشور به طور غیرقانونی حق رای بدهند. او گفت: «آنها در تلاش هستند تا رای دهندگان این کشور را متحول کنند.

اما حداقل تاکنون توجه کمتری به نامزدهای جمهوری‌خواه برای رویارویی با رای‌دهندگان در هفته‌ها و ماه‌های آینده معطوف شده است که در برخی موارد بارها و بارها این نظریه را ترویج کرده‌اند.

مارک پیتکاویج، پژوهشگر ارشد در مرکز اتحادیه ضد افترا در مورد افراط گرایی، می گوید در واقع، یک تفسیر جریان اصلی از نظریه جایگزینی در ایالات متحده بی اساس نشان می دهد که دموکرات ها مهاجرت از آمریکای لاتین را تشویق می کنند، بنابراین رای دهندگان بالقوه بیشتری جایگزین آمریکایی های “سنتی” می شوند.

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان، که به دلیل انتقاد صریح از ترامپ از رهبری جمهوری خواهان مجلس برکنار شد، روز دوشنبه حزب خود را به دلیل فعال کردن «ناسیونالیسم سفید، برتری سفیدپوستان و یهودستیزی» سرزنش کرد.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، از طریق یک سخنگوی، از پاسخ به سؤالات در مورد اینکه آیا حزب جمهوری خواه نظریه جایگزینی را تایید می کند یا خیر، خودداری کرد. او در عوض منتقدان خود را به بازی سیاسی متهم کرد.

یک هفته بعد، اشمیت، رقیب جمهوری خواه گریتنز، ادعا کرد که ده ها میلیون مهاجر به دلیل سیاست های بایدن به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده اند. او گفت که دموکرات‌ها عمداً مهاجرت غیرقانونی را به نفع خود تشویق می‌کنند.

پنج کارشناس سخنان تنفرآمیز که نظرات نامزدهای جمهوری خواه را بررسی کردند، تأیید کردند که آنها نظریه نژادپرستانه بی اساس را ترویج می کنند، حتی اگر جمهوری خواهان مستقیماً به نژاد اشاره نمی کنند.

در یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی NORC دریافتند که از هر 3 آمریکایی، 1 نفر معتقد است که تلاشی برای جایگزینی آمریکایی‌های متولد آمریکا با مهاجران برای کسب منافع انتخاباتی در جریان است.

برخی از کمپین‌های جمهوری‌خواه این موضوع را رد کردند که بیانیه‌های آن‌ها در حد تئوری جایگزینی است، اما در میان کارشناسان، سؤال کمی وجود دارد.

چنی در توییتی نوشت: «تاریخ به ما آموخته است که آنچه با کلمات شروع می‌شود به مراتب بدتر ختم می‌شود». “رهبران جمهوری خواه باید از این دیدگاه ها و کسانی که آنها را دارند چشم پوشی کرده و رد کنند.”

کاخ سفید در روز دوشنبه از فراخوانی لفاظی های جمهوری خواهان خودداری کرد. اما چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، چندان ظریف نبود.

در آریزونا، مسترز در طول مبارزات انتخاباتی خود نسبت به توطئه دموکرات ها برای تغییر رأی دهندگان ایالات متحده هشدار داده است.

در برخی موارد، با توجه به لفاظی های تندرو مهاجرت که در دوره ترامپ در میان محافظه کاران رایج شده است، این اظهارات تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. اما تیراندازی دسته جمعی آخر هفته در بوفالو، نیویورک، که ممکن است از تئوری نژادپرستانه الهام گرفته شده باشد، توجه جدیدی را به استقبال رو به رشد جمهوری خواهان از عقاید ملی گرای سفیدپوست جلب کرده است.

محبوب ترین شخصیت فاکس نیوز، تاکر کارلسون، یکی از بزرگترین حامیان این نظریه بوده است. مطالعه پنج سال نمایش کارلسون توسط نیویورک تایمز 400 مورد را نشان داد که در آن او در مورد سیاستمداران دموکرات و دیگرانی که به دنبال ایجاد تغییر جمعیتی از طریق مهاجرت هستند صحبت کرد.

این همچنین به یک دیدگاه اصلی در مورد راست سیاسی تبدیل شده است.

ونس با هشدار درباره «تهاجم» مهاجران به کانال فاکس نیوز گفت که دموکرات‌ها «تصمیم گرفته‌اند که نمی‌توانند در انتخابات سال 2022 پیروز شوند، مگر اینکه تعداد زیادی رای‌دهنده جدید را جایگزین رای‌دهندگانی که قبلاً اینجا هستند، بیاورند».

اشمیت به مفسر محافظه‌کار گلن بک گفت: «آنها اساساً تلاش می‌کنند این کشور را از طریق سیاست مهاجرت غیرقانونی خود تغییر دهند.

شومر گفت: «متاسفانه هر سال، نادیده گرفتن نتایج نظریه جایگزینی و سایر دیدگاه‌های با انگیزه نژادی به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود و مشروعیت ادعایی برخی جمهوری‌خواهان MAGA و کارشناسان خبر کابلی به نظر می‌رسد، سخت‌تر و سخت‌تر به نظر می‌رسد.

اریک گریتنس، فرماندار سابق میسوری، ماه گذشته در حین بازدید از مرز ایالات متحده و مکزیک گفت که مهاجرانی که به طور غیرقانونی از این کشور عبور می‌کنند «به تمام 50 ایالت سرازیر می‌شوند، از جمله میسوری».

او اظهارات مشابهی را چند روز بعد در تالار شهر پورتسموث، اوهایو بیان کرد.