ناسا سنگ متوازن مرموز را در مریخ کشف کرد و بحث هایی را در مورد چگونگی وقوع آن برانگیخت


دوربین مسافرتی مریخ ناسا یک چیز عجیب دیگر را در دهانه Jezero به وسعت 750 مایل کشف کرده است و برخی از مردم در تعجب هستند که آیا موجودات فضایی به سمت تار ما شلیک می کنند یا خیر.

یک تخته سنگ به اندازه یک توپ بولینگ به طور نامطمئن در بالای یک سنگ کج عکس گرفته شد.

این کشف تنها یک روز پس از آن اعلام شد که ناسا به این فکر کرد که آیا “باد” قطعه ای از عایق موشک را در 2 کیلومتری نقطه ورودی مریخ مریخ نورد Perseverance منفجر کرده است یا خیر.

عکسی از این سازند در 16 ژوئن در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد و ناسا می گوید که در منطقه ای به نام “Hogwallow Flats” قرار دارد. اعتقاد بر این است که سنگ های این منطقه “تا 3.6 میلیارد سال قدمت دارند”.

ناسا گزارش داد: «صخره‌های نزدیک منظره‌ای دیدنی هستند. «به برخی از این نماهای نزدیک نگاهی بیندازید. هزاران هدف بالقوه برای مطالعه

ناسا به طور خاص به سنگ متعادل نپرداخته است، احتمالاً می‌دانست که رسانه‌های اجتماعی آن را علامت‌گذاری می‌کنند و سؤالاتی را ایجاد می‌کنند. این پست از آن زمان تا صبح 19 ژوئن 14000 واکنش و نزدیک به 300 نظر دریافت کرد که برخی از آنها آن را “بسکتبال مریخی” نامیدند.

“چه کسی آن سنگ را متعادل کرد!” استفان بوکوفسکی می پرسد.

احمد احمد علواج گفت: شکل این صخره طبیعی نیست.

“آیا یک بیگانه را دیدی که روی صخره نشسته است؟” راویندو نیمسارا پرسید.

برخی اشاره کرده اند که این سازند شبیه الف است

برخی اشاره کرده اند که این سازند شبیه یک “سر مار” است که از صخره ای در مریخ بیرون آمده است.

برخی حدس می زنند که این سنگ به صخره زیر متصل بوده و صرفاً نمونه ای از سنگ ضعیف تری بوده که در طول قرن ها در اطراف آن هوا می زند. حتی چند نفر قسم خوردند که یک پایه را دیدند.

سایت خبری فضا و نجوم Universe Today تعجب کرد که به نوعی “کاملا متعادل” شده است.

این سایت می نویسد: «دانستن تاریخچه این صخره قطعا داستان جالبی از نظر زمین شناسی ارائه می دهد.

“چه فرآیند یا فرآیندی می تواند باعث شود که یک سنگ در چنین موقعیت بعید قرار گیرد؟… بسیار بعید است که سنگ در مکان فعلی خود “ریزش” شده باشد. به احتمال زیاد این سنگ بخشی از تشکیل سنگ اولیه بوده است. و فرسایش بادی طی هزاران سال آن را به شکل کنونی فرسوده کرده است.

ناسا ذکر کرد هوازدگی به‌عنوان علت احتمالی چندین شکل‌گیری عجیب دیگر که در مریخ دیده شده‌اند، از جمله مجموعه‌ای از “میخک‌ها” که ماه گذشته در دهانه گیل عکس‌برداری شده‌اند.

به نظر می‌رسید که سنگ‌های نزدیک سازند «بسکتبال مریخی» پر از سوراخ‌هایی هستند، و مجله Universe Magazine Space Tech اشاره کرد که یکی از آنها شبیه سر مار است که از صورت صخره‌ای بیرون زده است.

ضایعات انسانی در مریخ یافت شد – اما توضیح ناسا سوالاتی را بی پاسخ می گذارد

سازندهای لغزنده در پایین دهانه برخوردی در مریخ یافت شدند. آنها چه هستند؟

“وحشت کیهانی”. ناسا “صداهای” وحشتناکی را که از یک سیاهچاله دوردست می آید شناسایی می کند





Source link