مقامات 2 سویه آبله میمون را در ایالات متحده پیدا کردند

مقامات بهداشت فدرال گفتند که بسیاری از موارد در ایالات متحده ناشی از همان سویه موارد اخیر در اروپا بود، اما تعداد کمی از نمونه‌ها نوع متفاوتی را نشان می‌دهند. هر یک از سویه ها در سال گذشته، قبل از شناسایی شیوع بین المللی اخیر، در موارد ایالات متحده دیده شده بود.

جنیفر مک کویستون از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گفت که برای تعیین مدت زمان شیوع آبله میمون در ایالات متحده و جاهای دیگر به تجزیه و تحلیل بسیاری از بیماران نیاز است.

ماه گذشته، موارد در اروپا و ایالات متحده ظاهر شد. بسیاری – اما نه همه – از کسانی که به این ویروس مبتلا شده بودند به خارج از کشور سفر کرده بودند و مقامات بهداشتی در تعداد فزاینده ای از کشورها در حال تحقیق هستند.

___

آبله میمون معمولاً با یک بیماری شبیه آنفولانزا و غدد لنفاوی متورم شروع می شود و به دنبال آن راش روی صورت و بدن ظاهر می شود. این بیماری در بخش هایی از آفریقا بومی است، جایی که مردم توسط نیش جوندگان یا حیوانات کوچک آلوده شده اند. معمولاً به راحتی در بین مردم پخش نمی شود.

تا روز جمعه، ایالات متحده حداقل 20 مورد را در 11 ایالت شناسایی کرده بود. صدها مورد دیگر در کشورهای دیگر پیدا شده است که بسیاری از آنها ظاهراً به فعالیت جنسی در دو راوی اخیر در اروپا مرتبط است.

نیویورک (AP) – مقامات بهداشتی روز جمعه گفتند که تجزیه و تحلیل ژنتیکی موارد اخیر آبله میمون نشان می دهد که دو سویه متمایز در ایالات متحده وجود دارد که این احتمال را افزایش می دهد که ویروس از آن زمان تاکنون به طور ناشناخته در گردش بوده است.

او روز جمعه به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم مطمئناً ممکن است مواردی از آبله میمون در ایالات متحده وجود داشته باشد که قبلاً مورد توجه قرار نگرفته باشد، اما نه تا حد زیادی.”

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس توسط بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز پشتیبانی می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



Source link