مقامات سابق ترامپ معتقدند که او ممکن است اسناد طبقه بندی شده را به عنوان “اهرمی” برای آرزوهای سیاسی آینده در نظر گرفته باشد

تصویری ترکیبی از دونالد ترامپ (سمت چپ) و عکس وزارت دادگستری از اسناد فوق محرمانه ای که در Mar-a-Lago (راست) یافت شده است.

ترامپ در سایت Truth Social درباره اینکه چگونه به نظر می رسد عکس وزارت دادگستری پرونده هایی را که در سراسر فرش پخش شده است نشان می دهد، خشمگین شد.درو انگرر/گتی ایماژ; وزارت دادگستری

  • ماموران FBI بیش از 10000 سند دولتی را در این املاک پیدا کردند که شامل بیش از 100 پرونده طبقه بندی شده بود.

    بش در پاسخ از استفانی گریشام، یکی دیگر از مدیران سابق ارتباطات کاخ سفید پرسید: «به نظر شما پاسخ محتمل‌تری به آنچه که آلیسا ارائه کرده است، چیست، به خصوص وقتی می‌بینید که این اطلاعات طبقه‌بندی شده ظاهراً فقط با بریده‌های مطبوعاتی تصادفی، لباس، هدایا کنار هم قرار گرفته است. ؟”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

ماه گذشته، اف‌بی‌آی 11 مجموعه اسناد طبقه‌بندی شده از اموال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از جمله برخی از آنها را که به‌عنوان «فوق محرمانه» مشخص شده بودند و احتمالاً مربوط به سلاح‌های هسته‌ای بودند، ضبط کرده بود. در یک پرونده قضایی جمعه، وزارت دادگستری به طور علنی جزئیات موجودی از اسناد ضبط شده در املاک ترامپ را منتشر کرد.

گریشام گفت «اهرم فشار» محتمل‌ترین دلیلی بود که ترامپ این اسناد را دریافت کرد.

“بنابراین، همانطور که آلیسا قبلاً گفت، فکر من این است که فکر می‌کنم این نوعی اهرم است. من فکر می‌کنم — باور کنید که برخی از آن‌ها احساس می‌کرد جالب هستند. و من معتقدم که برخی از آن‌ها فکر می‌کند که او مالک آن است. گریشام گفت که البته او این کار را نمی کند. “بنابراین — و همچنین، این واقعیت که او در طول یک سال بارها و بارها چیزهایی را پس نداد. بنابراین، من فکر می کنم چیزی در پشت آن وجود دارد.”

دو دستیار رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ گفتند که او ممکن است اسناد محرمانه ای را که از استراحتگاه مار-آ-لاگو ضبط کرده بود، به عنوان “اهرمی” برای آرزوهای سیاسی آینده گرفته باشد.

ماه گذشته FBI بیش از 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده را از مار-آ-لاگو ضبط کرد.

  • ماموران بیش از 10000 سند دولتی از جمله بیش از 100 پرونده طبقه بندی شده را در این املاک پیدا کردند.

  • دو دستیار سابق ترامپ گفتند که او می توانست اسناد طبقه بندی شده را به عنوان “اهرم فشار” سیاسی در نظر بگیرد.

  • گریفین افزود: “و یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشیم اهرم است. آیا این چیزی است که او برای کمک به جاه‌طلبی‌های سیاسی خود در آینده به کار می‌گیرد؟ یا این به سادگی این است که او اسناد طبقه‌بندی شده را ناآگاهانه برداشت، هشدار داده شد، آنها را پس نداد. و هیچ انگیزه یا قصدی در این کار وجود نداشت؟”

    گریشام گفت: “این دقیقاً همان چیزی است که سیستم پرونده او بود. فقط جعبه هایی از چیزهایی بود که به طور تصادفی در کنار هم قرار گرفتند.” با این حال، وقتی تصویر را دیدم و حجم عظیمی از مواد طبقه بندی شده را دیدم، و اکنون می شنویم که ممکن است برخی از آنها گم شده باشند، فقط نمی دانم چگونه می توان آن مقدار را در آن جعبه ها قرار داد و دیده نشد. و مورد توجه قرار نگیرند.”

    اسناد طبقه بندی شده در ترکیب با سایر موارد تصادفی از جمله بریده های مطبوعاتی یافت شد که گریشام گفت: «به خوبی از طریق نحوه ثبت اطلاعات ترامپ در زمان ریاست جمهوری ردیابی می شود».

    “من فکر می‌کنم وزارت دادگستری موظف است در مقطعی، بدون افشای آنچه در این اسناد طبقه‌بندی شده وجود دارد، منطقی ارائه کند، اما آن 18 سند فوق محرمانه، حتی موضوع مورد نظر، زیرا من فکر می‌کنم با شناخت رئیس‌جمهور سابق، ما در اختیار داریم. آلیسا فرح گریفین، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، در جریان یک پنل روز یکشنبه به دانا باش از سی‌ان‌ان گفت تا به نوعی فکر کند که چرا کارها را انجام می‌دهد و انگیزه‌هایش در پشت کارها.