مسابقه سنای جورجیا بین رافائل وارناک و هرشل واکر: 5 چیز برای تماشا

پس از یک هفته رای‌گیری زودهنگام، طبق داده‌های انتخابات ایالتی، در شهرستان‌های عمدتا شهری و حومه‌ای که در انتخابات عمومی از وارناک حمایت کردند، افراد بیشتری نسبت به شهرستان‌های روستایی و برون‌شهری که از واکر حمایت کردند، رای داده‌اند.

ناکارآمدی انتخابات در انتخابات مقدماتی سال 2020 ادامه یافت، زمانی که کارگران انتخابات جورجیا تحت تأثیر همه گیری و مجموعه ای از شکست ها در سیستم رأی گیری با فناوری پیشرفته جدید این ایالت قرار گرفتند. از آن زمان، انتخابات عمومی 2020 و انتخابات میان دوره ای 2022 نسبتاً آرام و بدون انتظار عمده در مراکز رأی گیری برگزار شد.

دموکرات ها همچنین با تبلیغات تلویزیونی Warnock که در آن یک جمهوری خواه که در انتخابات عمومی به کمپ و وارناک رای داده بود، به طور صریح به هواداران کمپ اشاره کرده اند.

پس از اینکه رقابت به دور دوم کشیده شد، کمپ دستگاه رای گیری خود را به واکر قرض داد، در مسیر مبارزات انتخاباتی به او پیوست و در یک تبلیغ تلویزیونی قول داد که هموطن جمهوری خواه او «مهر لاستیکی دیگری برای جو بایدن نخواهد بود. ”

ایمی استیگروالت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: «تقریباً همه تبلیغات کمپینی که هم از کمپین واکر و هم از PACهای حامی او دیده می‌شوند، واکر را نشان نمی‌دهند، بلکه فرماندار برایان کمپ را نشان می‌دهند. کاری که آنها سعی دارند انجام دهند این است که آن رای دهندگان را به عقب برگردانند و بگویند: «نه، اشکالی ندارد. من می توانم نگرانی های شما را برطرف کنم. تو حاضر بودی به من رای بدی حالا من نیاز دارم که به او رای بدهید.»

رئیس جمهور سابق ترامپ در حالی صحبت می کند که هرشل واکر، نامزد سنا، در یک گردهمایی نجات آمریکا در پری، گا، در سپتامبر 2021 گوش می دهد. (بن گری / آسوشیتدپرس)

آیا نفوذ ترامپ در هر صورت تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟

هفته گذشته، بسیاری از گرجی ها بیش از یک ساعت در برخی از ایستگاه های رای گیری مترو آتلانتا منتظر ماندند. صف‌ها در اطراف کتابخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی تا شب جمعه، آخرین روز رای‌گیری زودهنگام، کشیده شد. پس از پایان رای گیری زودهنگام، حدود 1.8 میلیون نفر در انتخابات سراسری 2.5 میلیون نفر و در دور دوم مجلس سنا 3 میلیون رای دادند.

در حالی که مردم گرجستان برای شرکت در انتخابات به مراکز رای گیری می روند، در اینجا یک آغازگر در مورد برخی از سوالات کلیدی در روز انتخابات آورده شده است:

رای دهندگان چقدر باید در صف منتظر بمانند؟

دور دوم تصمیم خواهد گرفت که آیا دموکرات‌ها با اتکا به کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور برای دادن آرای تساوی، به اختلاف 50-50 فعلی خود در سنا ادامه می‌دهند یا اینکه اکثریت مطلق را کسب می‌کنند. در سنای 51-49، دموکرات‌ها دیگر مجبور نخواهند بود قدرت را برای وظایف کمیته تقسیم کنند و کمتر به دموکرات‌های محافظه‌کارتر، مانند جو مانچین سوم از ویرجینیای غربی و کیرستن سینما از آریزونا، وابسته خواهند بود، زیرا آنها دستور کار قانونگذاری حزب را پیش می‌برند.

اما آیا جمهوری خواهان در شهرهای کوچک و مناطق روستایی و برون شهری برای حمایت از واکر به پای صندوق های رای می روند؟ مشخص نیست که جمهوری خواهان بدون حضور فرماندار برایان کمپ و سایر نامزدهای محبوب تر، آنها را در تعداد زیادی جذب خواهد کرد یا خیر.

پس از انتخابات میان دوره ای 2018، گرجستان به دلیل هرج و مرج روز انتخابات شهرت ملی پیدا کرد. برخی از رأی‌دهندگان در بسیاری از محله‌های شهری عمدتاً سیاه‌پوست ساعت‌ها در صف منتظر ماندند یا به شعبه‌های رأی‌گیری رسیدند که دستگاه‌های رأی‌گیری معیوب داشتند یا برگه‌های رأی‌گیری تمام شده بود. برخی دیگر برگه های رای دریافت نکردند یا درخواست ثبت نام رای دهندگانشان رد شد.

اما ابتدا گرجی ها باید پیروز آخرین نبرد سنای ایالات متحده در چرخه انتخابات 2022 را مشخص کنند: دور دوم بین سناتور دموکرات رافائل وارناک و هرشل واکر جمهوری خواه.

دوباره روز انتخابات در گرجستان است.

اشتایگروالت گفت، اگرچه جمهوری خواهان از نظر تاریخی در انتخابات در دور دوم مشارکت بهتری داشتند، اما اگر کمپین وارناک آن رای دهندگان را متقاعد کند که دوباره به میدان بروند، دموکرات ها می توانند از مزیت برخوردار شوند.

اما پس از حضور در یک تجمع قبل از روز شکرگزاری، کمپ در دو هفته آخر دور دوم با واکر ظاهر نشد.

پیروزی وارناک همچنین یک موهبت بزرگ برای مترقی‌های جورجیا خواهد بود و نشان می‌دهد که پیروزی‌های محدود دموکرات‌ها در سنا در سال‌های 2020 و 2021 در این پایگاه جمهوری‌خواهان که چندین دهه طول می‌کشد، چیزی بیش از واکنش به ترامپ و آغاز یک پروژه پایدارتر برای تغییر وضعیت ایالت بود. آبی.

براد رافنسپرگر وزیر امور خارجه هفته گذشته در آستانه پایان رای گیری زودهنگام گفت: “سیستم رای گیری گرجستان به خوبی کار می کند.”

اما دروغ‌های رئیس‌جمهور سابق درباره تقلب در انتخابات، مشارکت جمهوری‌خواهان را کاهش داد و رای‌دهندگان نوسانی را در دور دوم انتخابات ۲۰۲۱ گرجستان متوقف کرد. و شکست او در سال 2020 در ایالت – به دنبال شکست بسیاری از نامزدهای مورد تایید او در انتخابات میان دوره ای – باعث شده است که تعداد فزاینده ای از جمهوری خواهان او را به عنوان یک مسئول نگاه کنند.

رئیس جمهور سابق اوباما، چپ، روز پنجشنبه با سناتور رافائل وارناک در آتلانتا گرد هم آمد. (برین اندرسون / آسوشیتدپرس)

آیا مشارکت زودهنگام در مقرهای دموکرات ها وارناک را از خط خارج می کند؟

ترامپ که در اوایل از واکر حمایت کرد و او را در آستانه انتخابات مقدماتی ماه مه تقویت کرد، برای برخی در پایگاه جمهوریخواهان محرک باقی می ماند.

با این حال، تیلور گفت، دموکرات‌ها به یک روز انتخابات قوی نیاز دارند تا مطمئن شوند که مشارکت جمهوری‌خواهان پیشی نمی‌گیرد.

یا خواهد شد پایگاه حزب جمهوریخواه در روز انتخابات نظرسنجی را جمع آوری می کند؟

به زودی ساکنان این ایالت میدان نبرد جنوبی می توانند نفس راحتی بکشند که یک فصل انتخابات دیگر به پایان رسیده است – و همراه با آن بمباران تبلیغات منفی تبلیغاتی که همسران سابق نامزدها و سخنرانی های عجیب و غریب را نشان می دهد که به شایستگی های نسبی خون آشام ها و گرگینه ها یا خلاصه داستان “شب های تالادگا: تصنیف ریکی بابی”.

در ماه نوامبر، واکر با 38000 رای از وارناک عقب افتاد در ایالتی که جمهوری خواهان هر کرسی دیگر در سراسر ایالت را با اختلافی راحت به دست آوردند و 200000 رای کمتر از کمپ به دست آورد.

در ماه گذشته، جمهوری‌خواهان جورجیا از ترامپ خواستند که برای برگزاری تجمع برای واکر به ایالت نیاید، زیرا می‌ترسیدند که این انجمن با رأی‌دهندگان نوسان به جایگاه واکر آسیب برساند.

آیا رای دهندگان نوسانی برای Warnock حضور خواهند داشت؟

یکی دیگر از عواملی که می تواند مشارکت را کاهش دهد و به طور بالقوه جمهوری خواهان را در وضعیت نامناسبی قرار دهد: باران در بسیاری از مناطق گرجستان در روز انتخابات پیش بینی می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که هرشل واکر، نامزد سنای جورجیا به گوش می رسد، صحبت می کند.

رافائل وارنوک، سناتور دموکرات جورجیا، چپ و رقیب جمهوریخواه او هرشل واکر.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

با ورود به دور دوم، دموکرات ها از ارتباط واکر با ترامپ علیه او استفاده کردند. یک تبلیغ تلویزیونی Warnock نشان می‌دهد که ترامپ می‌گوید واکر “یک انسان شگفت‌انگیز” است، فقط برای اینکه پیامی روی صفحه نمایش داده شود: “دونالد ترامپ را متوقف کنید. هرشل واکر را متوقف کنید.”

اما قانون رأی گیری گسترده در جورجیا که توسط جمهوری خواهان در سال گذشته تصویب شد، رأی گیری با رأی غیابی را دشوارتر کرد و بدین معناست که دور دوم امسال برنامه فشرده ای دارد و تنها یک هفته رای گیری زودهنگام انجام می شود.

واکر که به دلیل ادعاهای نادرست و اظهارنظرهای عجیب و غریب مورد بررسی قرار گرفته و در معرض رسوایی قرار گرفته است، جمهوری خواهان را مورد آزمایش قرار داده است و بسیاری از دموکرات ها را به رای دادن تشویق کرده است، زیرا آنها او را برای این سمت مناسب نمی دانند.

رای دهندگان سیاه پوست، که ستون فقرات حزب دمکرات این ایالت را تشکیل می دهند، تاکنون 32 درصد از کل آرای زودهنگام را تشکیل می دهند که درصدی بیشتر از رای گیری زودهنگام در انتخابات عمومی ماه گذشته است.

در انتخابات عمومی، بسیاری از رای دهندگان بلیط خود را تقسیم کردند و به Kemp و Warnock رای دادند. حدود 80000 گرجی از نامزد آزادیخواه، چیس الیور حمایت کردند.

اگر جورجیا در روز سه‌شنبه شاهد صف‌های طولانی‌تر بود، انتظار داشت که فعالان انتقاد خود را از قانون جدید این ایالت افزایش دهند و جمهوری‌خواهان را به سرکوب رأی‌دهندگان متهم کنند.

رئیس جمهور سابق اوباما، سمت چپ، به سناتور رافائل وارناک سلام می کند.

او گفت: “آنها در حال حاضر مجموعه ای از رای دهندگان هستند که از بسیاری جهات، تصمیم بسیار آگاهانه ای برای رای دادن بر اساس سیاست گرفته اند.”

جسیکا تیلور، عضو هیئت مدیره، گفت: «آرای‌ها، حداقل وقتی از نظر جمعیتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، به احتمال زیاد به نفع وارناک است، که با آنچه که در جورجیا و سایر ایالت‌ها دیدیم مطابقت دارد: دموکرات‌ها در رای‌گیری زودهنگام پیشتاز شدند.» سردبیر سنا و فرمانداران گزارش سیاسی کوک غیرحزبی. به همین دلیل است که من همچنان فکر می‌کنم که جمهوری‌خواهان اهمیت رای‌گیری زودهنگام و غایب را نادیده می‌گیرند.»

اریک آلن، نماینده ایالتی دموکرات، گفت: «من فکر می‌کنم که یک فرماندار در حال کار می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. او می‌تواند در حال حاضر هر روز با او در مبارزات انتخاباتی حضور داشته باشد. اینطور نیست که منع شده باشد.

گرجستان‌های مسن‌تر و سفیدپوست – پایه‌های حزب جمهوری‌خواه – معمولاً در روز انتخابات با تعداد بیشتری ظاهر می‌شوند.

وارناک، کشیش ارشد کلیسای باپتیست مارتین لوتر کینگ در آتلانتا، سن آن زمان را به سختی شکست داد. کلی لوفلر در انتخابات ویژه 5 ژانویه 2021 که به دموکرات ها کمک کرد تا کنترل سنا را به دست آورند. اکنون او به دنبال یک دوره کامل شش ساله است. نه وارناک و نه واکر، بازیکن سابق فوتبال دانشگاه جورجیا که توسط رئیس جمهور سابق ترامپ حمایت می شود، به آستانه 50٪ به علاوه یک رای لازم برای پیروزی در انتخابات سراسری ماه گذشته نرسیدند.

رافائل وارنوک، سناتور دموکرات جورجیا، چپ و رقیب جمهوریخواه او هرشل واکر. (آسوشیتدپرس)