مردی حکم اعدام در کارولینای اس کارولینا را با شروع محاکمه جوخه تیراندازی ترک می کند

آنها می نویسند: “سوابق در این پرونده ما را با تردید جدی مواجه می کند که رد کردن، نادیده گرفتن یا نادیده گرفتن بیماری روانی جدی آلن و سابقه سوء استفاده در دوران کودکی هیچ تأثیر یا تأثیر اساسی و آسیب زا بر نتیجه روند صدور حکم نداشته است.”

آلن یا فرستاده شد یا داوطلب شد که هفت بار در پنج سال منتهی به قتل‌ها در زمانی که 22 سال داشت به بیمارستان روانی برود. هنگامی که او در پشت بام خواربارفروشی بود که او را تهدید به پریدن کرده بودند، به مادرش زنگ زدند.

مادر آلن یک بار به او گفت که “اگر می توانست از او پول دربیاورد، آلن را می فروخت.” او پسرش را مورد ضرب و شتم قرار داد، از دادن غذا به او امتناع کرد و ظروف غذا را علامت گذاری کرد تا بداند آیا آنها باز شده اند یا نه، و زمانی که او در کلاس چهارم بود شروع به بیرون کردن او از خانه کرد. این مددکار اجتماعی گفت که آلن به یاد می آورد که در بوته ها، خانه درختی یکی از دوستانش یا در زمین بازی مک دونالد خوابیده است.

طبق شهادت یکی از مددکاران اجتماعی در جلسه صدور حکم، اولین خاطرات آلن از دوران کودکی اش این بود که ناپدری اش او را کتک زد و یک بار ماشه اسلحه خالی را زمانی که به چشم آلن نشانه رفت، کشید.

در کارولینای جنوبی، آلن به دو فقره قتل اعتراف کرد و موافقت کرد که به قاضی ایالتی جی. توماس کوپر پس از ملاقات کوپر با وکلای مدافع برای بحث در مورد بیماری روانی و دوران کودکی‌اش، طبق حکم 26 ژوئیه دادگاه ناحیه چهارم ایالات متحده، او را محکوم کند. تجدید نظر

مجمع عمومی در سال 2021 قانونی را تصویب کرد که در آن زندانیان محکوم را ملزم می‌کرد تا در صورت در دسترس نبودن داروهای تزریقی کشنده، بین برق گرفتگی یا شلیک گلوله یکی را انتخاب کنند. چهار زندانی یا خارج یا تقریباً خارج از درخواست تجدیدنظر برای احکام اعدام خود شکایت کردند و تاریخ اعدام آنها به تعویق افتاد.

پس از صدور حکم هفته گذشته در پرونده کوئینسی آلن، محکومیت اعدام در کارولینای جنوبی به 34 زندانی کاهش یافت.

سوابق پزشکی آلن خاطرنشان کرد: “وقتی چند ساعت بعد رسید، خندید و رفت.”

کلمبیا، اس سی (AP) – یک زندانی کارولینای جنوبی که چهار نفر را در دو ایالت به قتل رساند، پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم داد قاضی که نزدیک به دو دهه پیش او را به مرگ محکوم کرده بود، کودکی آزاردهنده یا بیماری روانی او را در نظر نگرفته بود، محکوم به اعدام شد.

جفری کالینز را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/JSCollinsAP.





منبع

در حالی که آلن به دنبال آن قتل های کارولینای جنوبی متواری بود، دو نفر را در یک فروشگاه رفاهی در شهرستان ساری، کارولینای شمالی به ضرب گلوله کشت و کشت. آلن در آن ایالت به گناه خود اعتراف کرد و به حبس ابد محکوم شد.

این حکم هفته گذشته به این معنی است که تعداد زندانیان محکوم به اعدام در کارولینای جنوبی از آغاز سال 2011، زمانی که این ایالت آخرین اعدام خود را انجام داد، تقریباً به نصف کاهش یافته است.

هر آنچه در محاکمه این هفته تصمیم گیری شود احتمالاً برای سال ها از طریق دادگاه های ایالتی و فدرال تجدید نظر خواهد شد. دادگاه عالی ایالت از قاضی جوسلین نیومن خواست تا ظرف 30 روز پس از پایان دادرسی تصمیم بگیرد.

با این حال کوپر آلن را به اعدام محکوم کرد و گفت که او با برخی از کارشناسان دادستانی که فکر می کردند آلن مشکلات روانی خود را جعل می کند، موافق است.

دو تن از سه قاضی استیناف فدرال با این موضوع موافق نبودند.

این ایالت در آغاز سال 2011 63 زندانی داشت که در انتظار اعدام بودند، سال گذشته که این ایالت یک نفر را به قتل رساند. زندانیان محکوم به اعدام یا فوت کرده اند یا حکم آنها لغو شده است و دادستان تصمیم گرفته است که دیگر به دنبال مجازات اعدام نباشند.

کارولینای جنوبی از اوایل دهه 1990 تزریق کشنده داشته است، اما عرضه داروهای مورد استفاده برای کشتن زندانیان چندین سال پیش به پایان رسیده است و داروخانه ها از فروش هر گونه داروی اضافی به ایالت خودداری کرده اند، زیرا می دانند برای چه چیزی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

___

تنها سه زندانی در ایالات متحده، که همگی در یوتا بودند، از سال 1977 بر اثر جوخه شلیک جان خود را از دست داده اند و 19 نفر در این قرن دچار برق گرفتگی شده اند.

آلن، 42 ساله، در سال 2005 به دلیل کشتن زنی که در خیابان کلمبیا با سه تفنگ ساچمه ای و مردی را در جریان مشاجره ای که با یک زن باردار در رستورانی که در آن کار می کرد، گرفت، به اعدام محکوم شد.

اینکه آیا ایالت می‌تواند دوباره اعدام زندانیان را آغاز کند، ممکن است این هفته در محاکمه‌ای در کلمبیا مشخص شود که در آن وکلای چند زندانی محکوم به اعدام در مورد صندلی برقی – و همچنین جوخه تیراندازی تازه تاسیس، اما استفاده نشده – بی‌رحمانه هستند. و مجازات های غیرعادی