لیز چنی می گوید اگر ترامپ نامزد ریاست جمهوری 2024 شود، “جمهوری خواه” نخواهد شد.

چنی در این مصاحبه یک ساعته به ایوان اسمیت، مدیرعامل تگزاس تریبون گفت: «من مطمئن می‌شوم که دونالد ترامپ – هر کاری از دستم بر می‌آید انجام می‌دهم تا مطمئن شوم که او نامزد انتخابی نیست.»

صحبت كردن در جشنواره تریبون تگزاساو گفت که اگر ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه باشد، “جمهوریخواه نخواهد بود.”

  • چنی، یکی از رهبران نسل دوم جمهوری خواهان، از لحاظ تاریخی، به پیروی از میراث سیاسی پدرش، دیک چنی، که در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، معاون رئیس جمهور بود، محافظه کارانه رأی داده است.

    لیز چنی

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    نمایندگان چنی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    صحبت کردن در جشنواره تریبون تگزاسلیز چنی، نماینده وایومینگ، گفت در صورتی که ترامپ نامزد بعدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری شود، حزب سیاسی خود را کنار خواهد گذاشت.

    نایب رئیس کمیته 6 ژانویه علیرغم حمایت گسترده از سیاست های ترامپ، مدت هاست که جدایی خود را از حمایت حزبش از رئیس جمهور سابق ترامپ آشکار کرده است. نیوزویک گزارش داد که چنی در زمان ریاست جمهوری 93 درصد با ترامپ رای داده است، اما این دو به طور علنی بر سر امتناع او از حمایت شخصی از او با هم اختلاف داشتند.

    نماینده لیز چنی (R-WY) در یک رویداد شب انتخاباتی در جریان انتخابات مقدماتی وایومینگ در Mead Ranch در جکسون، وایومینگ در 16 اوت 2022 با حامیان صحبت می کند.پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • این نماینده که اخیراً به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شده، یکی از اعضای کلیدی مجلس نمایندگان جمهوریخواه در تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره بوده است. یکی از استراتژیست‌های سیاسی به Insider گفت که شکست وی در مبارزات انتخاباتی به چنی امکان می‌دهد در اقداماتی که علیه رئیس‌جمهور سابق انجام می‌دهد جسورتر عمل کند، زیرا او دیگر مجبور نیست برای مخاطبان جمهوری‌خواه که هنوز عمدتاً از ترامپ حمایت می‌کنند، کمپین کند.

      لیز چنی گفت او “همه کاری را که بتوانم” انجام خواهد داد تا مطمئن شود ترامپ نامزد ریاست جمهوری 2024 نیست.

    • نایب رئیس کمیته 6 ژانویه که اخیراً به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شده است، از نظر تاریخی محافظه‌کارانه رأی داده است.

    چنی در این مصاحبه گفت: «با دانستن آنچه اکنون می دانم، به دونالد ترامپ رای نمی دادم.

    او افزود: “و اگر او نامزد شود، من جمهوریخواه نخواهم بود.”