قبایل کالیفرنیا مناطق ساحلی ایالت را مدیریت و محافظت خواهند کرد

Kaitilin Gaffney از صندوق غیرانتفاعی Resources Legacy گفت که ایجاد شبکه ای از قبیله ها برای سرپرستی مناطق با حمایت پول دولت ایالتی و حمایت غیرانتفاعی، زمینه جدیدی را در ایالات متحده ایجاد می کند.

برخی از قبایل در کالیفرنیا و در سراسر کشور حقوق خود را در زمین های اجدادی تحت جنبش بازگشت به زمین احیا کرده اند.

حدود 60 شرکت کننده از گروه های غیرانتفاعی، کشورهای قبیله ای و شورای حفاظت از اقیانوس در ساکرامنتو گرد هم آمدند تا راه اندازی عمومی این شبکه را در هفته گذشته جشن بگیرند. رهبران از کارشناسان، مدافعان، رهبران قبایل و مقامات دولتی که این پرتاب را ممکن کردند، تشکر کردند.

والنتین لوپز، رئیس گروه قبیله ای آماه موتسون، که بخشی از این شبکه است، گفت که تغییرات آب و هوایی، دولت های دارای سابقه بهره برداری از سرزمین های بومی را مجبور کرده است که دانش ریشه دار قبایل در مورد حفاظت از اکوسیستم ها را تصدیق کنند.

این شورا روز پنجشنبه رای به ارائه 3.6 میلیون دلار اضافی داد که از گروه ها در تلاش های مستمر آنها برای نظارت بر منابع ساحلی و اقیانوسی، ارائه فرصت های آموزشی به اعضای قبیله و انتقال دانش فرهنگی به نسل های جوان حمایت می کند.

برخی از کارهای این قبایل شامل نظارت بر ماهی قزل آلا پس از برداشتن سد از بین رفته یک صد ساله در جنگل های قرمز در کوه های سانتا کروز و آزمایش سموم در صدف ها و همچنین آموزش نسل های آینده در مورد شیوه های سنتی است.

فکر می‌کنم ۲۰ سال دیگر به گذشته نگاه می‌کنیم و می‌گوییم: اوه، ما آنجا بودیم. از آنجا شروع شد. ببینید از آن زمان چه اتفاقی افتاده است.» او گفت.

قبایل بر دانش سنتی خود برای محافظت از بیش از 200 مایل خط ساحلی در ایالت تکیه خواهند کرد، زیرا تغییرات آب و هوا و فعالیت های انسانی بر این منطقه وسیع تأثیر گذاشته است.

چندین رهبر قبیله به عذرخواهی عمومی نیوسام در توضیح بخشی از اینکه چرا راه اندازی عمومی شبکه در حال حاضر اتفاق می افتد اشاره کردند. در سال های اخیر، مقامات ایالات متحده متعهد به همکاری با قبایل در مدیریت زمین های عمومی شده اند.

مگان روشا، که عضو شورای رهبری شبکه مهمانداران دریایی قبیله ای است، گفت که این مناطق ساحلی برای قبایل مختلف دارای اهمیت فرهنگی هستند و این مشارکت را به یاد ماندنی می کند.

این شبکه قصد دارد توافقاتی بین قبایل و با دولت ایالتی برای مدیریت این مناطق ایجاد کند.

این همکاری سه سال پس از عذرخواهی فرماندار دموکرات گاوین نیوسام به دلیل خشونت و بدرفتاری قبلی این ایالت علیه مردم بومی انجام شد. نیوسام گفت که ایالت باید اجازه مدیریت مشترک بیشتر زمین های اجدادی قبایل را بدهد.

سوفی آستین یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید.



منبع

او با دیگر رهبران قبایل، اعضای گروه‌های غیرانتفاعی و شورای حفاظت از اقیانوس ایالت، که فعالیت‌های آژانس‌های دولتی مرتبط با اقیانوس را هماهنگ می‌کند، کار کرد تا یک برنامه آزمایشی برای شبکه ایجاد کند که سال‌ها در حال ساخت بود.

___

روشا گفت که رهبران قصد دارند این شبکه را گسترش دهند تا قبایل بیشتری را در سراسر ایالت دربرگیرد. کالیفرنیا دارای 109 قبیله به رسمیت شناخته شده از سوی فدرال است که پس از آلاسکا، دومین قبایل بزرگ در کشور است. اما بسیاری از قبایل نیز وجود دارند که از نظر فدرال به رسمیت شناخته نشده اند.

او گفت: «این بر حاکمیت قبایل متمرکز است. پس چگونه می‌توانیم شبکه‌ای بسازیم که در آن همکاری فراهم شود، اما دوباره، به هر قبیله اجازه می‌دهد آن را به روشی که مناسب می‌داند انجام دهد و به حاکمیت هر قبیله احترام بگذارد.»

این گروه ها با الهام از مشارکت های مشابه در استرالیا و کانادا، گفتند که امیدوارند شبکه های دیگر در سراسر ایالات متحده شکوفا شوند.

در سال 2020، کارکنان شورای حفاظت از اقیانوس ها به آژانس توصیه کردند که 1 میلیون دلار برای برنامه آزمایشی برای حمایت از شبکه در انجام تحقیقات، ارتباط با قبایل و ایجاد برنامه هایی برای آینده اختصاص دهد.

روچا همچنین مدیر اجرایی Resighini Rancheria، قبیله ای از مردم یوروک است که بخشی از شبکه است.

او گفت: «ما در حالت بحران هستیم.

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – پنج قبیله کالیفرنیا حق خود را برای مدیریت زمین های ساحلی که برای تاریخ خود مهم است، تحت یک برنامه اولین کشوری که با 3.6 میلیون دلار پول ایالتی پشتیبانی می شود، پس می گیرند.