قانون کاهش تورم ممکن است تأثیر کمی بر تورم داشته باشد

دفتر بودجه کنگره غیرحزبی هفته گذشته به این نتیجه رسید که این تغییرات تأثیر «ناچیز» بر تورم امسال و سال آینده خواهد داشت. و مدل بودجه پن وارتون دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسید که در دهه آینده، “تأثیر بر تورم از نظر آماری از صفر قابل تشخیص نیست.”

تحلیل‌های اقتصادی این پیشنهاد نشان می‌دهد که پاسخ احتمالاً منفی است – به هر حال نه به این زودی.

خود بایدن، در صحبت از تأثیر این قانون بر تورم، به جای کاهش تورم در کل، محتاطانه به قیمت‌های بالقوه پایین‌تر در گروه‌های جداگانه اشاره کرده است. این هفته، رئیس جمهور گفت که این لایحه “هزینه داروهای تجویزی، حق بیمه سلامت و هزینه های انرژی را کاهش می دهد.”

این لایحه همچنین 7500 دلار اعتبار مالیاتی برای خریدهای جدید وسایل نقلیه الکتریکی در نظر می‌گیرد، اگرچه اکثر خودروهای الکتریکی واجد شرایط نیستند زیرا قانون آنها را ملزم می‌کند که باتری‌هایی را با مواد آمریکایی در نظر بگیرند.

لی پورویس، مدیر هزینه های مراقبت های بهداشتی در موسسه سیاست عمومی AARP گفت: «این یک تغییر تاریخی است. “این به مدیکر اجازه می دهد تا از ذینفعان در برابر قیمت های بالای دارو محافظت کند، به گونه ای که قبلا وجود نداشت.”

در عین حال، کاخ سفید نامه ای را با امضای بیش از 120 اقتصاددان، از جمله چندین برنده جایزه رمان و وزیران سابق خزانه داری در بوق و کرنا کرده است که تاکید می کند این لایحه کاهش کسری بودجه دولت را به میزان 300 میلیارد دلار در دهه آینده برآورد می کند. به گفته CBO – باعث “فشار نزولی بر تورم” خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کنگره اخیراً قوانین دیگری برای یارانه دادن به تولید بیشتر نیمه هادی ها در ایالات متحده و افزایش مزایای جانبازان تصویب کرده است و پیشنهاد کرد که این قوانین بیش از صرفه جویی در قانون کاهش تورم هزینه خواهد کرد.

با این حال، با گذشت زمان، این لایحه می تواند با کاهش هزینه برخی داروهای تجویزی برای سالمندان، تمدید یارانه بیمه درمانی و کاهش قیمت انرژی، برای برخی از آمریکایی ها صرفه جویی کند. همچنین کسری بودجه دولت را تا حدی کاهش می دهد که ممکن است تا پایان این دهه تورم را اندکی کاهش دهد.

اما برای همه آمریکایی ها، از جمله کسانی که صاحب خانه نیستند، پس انداز احتمالا کمتر خواهد بود. گروه رودیوم تخمین می زند که تا سال 2030 مفاد این لایحه به طور متوسط ​​تا 112 دلار در سال برای خانوارها صرفه جویی می کند، زیرا گاز و برق ارزان تر می شود زیرا آمریکایی های بیشتری با خودروهای الکتریکی رانندگی می کنند و خانه ها از نظر انرژی کارآمدتر می شوند.



منبعبا این حال داگلاس هولتز ایکین که مشاور ارشد اقتصادی پرزیدنت جورج دبلیو بوش و بعداً مدیر CBO بود، خاطرنشان کرد که کسری بودجه کمتر تا پنج سال آینده شروع نمی‌شود و در طول سال‌های گذشته بسیار زیاد نخواهد بود. دهه آینده با توجه به اندازه اقتصاد.

در حالی که بعید است که این لایحه تأثیر زیادی بر تورم کلی داشته باشد، اما می‌تواند به نفع افزایش پس‌انداز میلیون‌ها خانوار باشد. در عین حال، برخی از منتقدان هشدار می‌دهند که مقرراتی که افزایش قیمت برخی از داروهای مدیکر را محدود می‌کند، می‌تواند باعث دلسردی تحقیقات و نوآوری‌های شرکت‌های دارویی شود.

در تئوری، کسری کمتر می تواند تورم را کاهش دهد. به این دلیل که هزینه‌های دولت کمتر یا مالیات‌های بیشتر که به کاهش کسری بودجه کمک می‌کند، تقاضا را در اقتصاد کاهش می‌دهد و در نتیجه فشار بر شرکت‌ها برای افزایش قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

این قانون به Medicare اجازه می‌دهد تا از سال آینده بر روی قیمت 10 داروی گران قیمت مذاکره کند، اگرچه نتایج تا سال 2026 اجرایی نخواهد شد. تا سال 2029 حداکثر 60 دارو ممکن است مورد مذاکره قرار گیرند.

علاوه بر این، کنت اسمترز، مدیر مدل بودجه پن وارتون، گفت که یارانه های مراقبت های بهداشتی این لایحه می تواند باعث افزایش تورم شود. این قانون در طول یک دهه 70 میلیارد دلار برای تمدید اعتبارات مالیاتی برای کمک به 13 میلیون آمریکایی برای پرداخت بیمه درمانی تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه هزینه می کند.

این یارانه ها پولی را برای دریافت کنندگان برای خرج کردن در جاهای دیگر آزاد می کند و به طور بالقوه تورم را افزایش می دهد، اگرچه اسمترز گفت که به نظر او تأثیر آن احتمالاً بسیار اندک خواهد بود.

این قانون که روز جمعه برای تصویب نهایی در مجلس نمایندگان قرار دارد و سپس به قانون تبدیل می‌شود، مستقیماً به برخی از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها – از گاز و غذا گرفته تا اجاره‌ها و وعده‌های غذایی رستوران‌ها – نمی‌پردازد.

و این قانون همچنین به طور قابل توجهی اعتبار مالیاتی را برای صاحبان خانه هایی که در تجهیزات کم انرژی سرمایه گذاری می کنند، از اعتبار یکباره 500 دلاری به 1200 دلار که صاحب خانه می تواند هر سال مطالبه کند، افزایش می دهد. وینسنت بارنز، معاون ارشد سیاست در اتحاد برای صرفه جویی در انرژی، گفت که این به صاحبان خانه اجازه می دهد تا سرمایه گذاری های جدید در مصرف انرژی را طی چندین سال انجام دهند.

هولتز-ایکین استدلال کرد که از آنجایی که شرکت‌های داروسازی اهرم کمی در مذاکرات دارند – برای مثال نمی‌توانند برای هیچ تصمیمی در دادگاه تجدید نظر کنند – این ماده به منزله تعیین قیمت دولتی است. او هشدار داد که تولیدکنندگان دارو احتمالاً تحقیقات و توسعه را کاهش می‌دهند یا در پاسخ به آن داروها را از مدیکر کنار می‌زنند و به‌طور بالقوه دریافت‌کنندگان را از درمان محروم می‌کنند.

مقررات قانون کاهش تورم انرژی نیز می تواند موجب صرفه جویی شود، اگرچه این مقادیر به احتمال زیاد بسیار کمتر خواهد بود.

هولتز ایکین با اشاره به میزان تخمینی کاهش کسری بودجه طی 10 سال گفت: 30 میلیارد دلار در سال در یک اقتصاد 21 تریلیون دلاری نمی تواند سر سوزن را از بین ببرد.

جیسون فورمن، اقتصاددان هاروارد که به عنوان مشاور ارشد اقتصادی در دولت اوباما خدمت می کرد، در ستون نظری وال استریت ژورنال نوشت: «کاهش کسری بودجه تقریباً همیشه باعث کاهش تورم می شود».

از سال 2025، این قانون مبلغی را که دریافت کنندگان مدیکر برای داروهای تجویزی خود می پردازند، 2000 دلار در سال محدود می کند. این به Medicare اجازه می‌دهد تا در مورد هزینه برخی داروها با قیمت بالا مذاکره کند – هدفی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز به دنبال آن بوده است. همچنین هزینه های دریافت کنندگان مدیکر برای انسولین را به 35 دلار در ماه محدود می کند. طبق گفته بنیاد خانواده کایزر، نسخه های انسولین در سال 2020 به طور متوسط ​​54 دلار بوده است.

واشنگتن (AP) – در حالی که تورم نزدیک به بالاترین حد خود در چهار دهه گذشته است، کنگره در آستانه تصویب قانون امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تورم است. عنوان آن یک سوال وسوسه‌انگیز را ایجاد می‌کند: آیا این اقدام واقعاً جهش‌های قیمتی را که برای خانواده‌های آمریکایی سختی ایجاد کرده است رام می‌کند؟

مطالعه ای توسط Kaiser نشان داد که در سال 2019، 1.2 میلیون دریافت کننده مدیکر به طور متوسط ​​3216 دلار برای نسخه های دارو هزینه کرده اند. Purvis گفت دریافت‌کنندگانی که از گران‌ترین داروها استفاده می‌کنند می‌توانند 10000 دلار یا 15000 دلار در سال هزینه کنند.