قاضی می‌گوید فهرست دقیق‌تری از آنچه FBI از مار-آ-لاگو ضبط کرده است تا علنی شود

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه گفت که فهرست دقیق تری از آنچه FBI از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ضبط کرده است، در حالی که وکلای ترامپ و وزارت دادگستری روز پنجشنبه در یک دادگاه فدرال در فلوریدا برای اولین بار با هم روبرو شدند را منتشر خواهد کرد. زمان در پرونده ای که شامل تفتیش بی سابقه خانه او بود.

وکلای ترامپ درخواست کرده بودند که فهرست دقیق تری از آنچه بازرسان کشف کرده اند، تهیه کنند و ادعا کردند نسخه ای که از دولت دریافت کرده اند بسیار مبهم است. آنها خواستار توضیح دقیقی در مورد “دقیقاً آنچه کشف و ضبط شده است و در زمان ضبط در کجا واقع شده است.”

وزارت دادگستری آمادگی این را داشت که قاضی دستور دهد فهرست دقیق‌تر از مهر و موم خارج شود و در پرونده‌ای در دادگاه در اوایل این هفته گفت: «دولت با توجه به شرایط فوق‌العاده آماده است تا قبض دقیق‌تر را باز کند و فوراً آن را ارائه کند. به شاکی.» مشخص نیست این سند چه زمانی منتشر خواهد شد.

کانن در حکمی در آخر هفته گفت که او “قصد اولیه” برای تعیین یک استاد ویژه برای بررسی برخی از اسناد دارد، اما او تا بعد از جلسه استماع روز پنجشنبه برای تصمیم گیری درباره نحوه ادامه کار خواهد بود.

جی برات، یک مقام ارشد ضد جاسوسی در وزارت دادگستری، استدلال می‌کند که نتیجه این است که ترامپ اسنادی در اختیار دارد که متعلق به او نیست.

“توجیه ادعا شده برای شروع این تحقیقات جنایی، کشف اطلاعات حساس موجود در 15 جعبه سوابق ریاست جمهوری بود. اما این “کشف” با توجه به ماهیت سوابق ریاست جمهوری کاملاً قابل پیش بینی بود. به بیان ساده، این مفهوم آن‌ها نوشتند که سوابق ریاست‌جمهوری حاوی اطلاعات حساس نخواهد بود.

بایگانی خاطرنشان کرد در حالی که ماموران فدرال بررسی خود را از شواهد جمع آوری شده در جستجو به پایان رسانده اند، مقامات اطلاعاتی در حال انجام ارزیابی خسارت خود هستند. بررسی تخصصی ویژه بیش از 100 سند طبقه بندی شده یافت شده در جست و جو، «جامعه اطلاعاتی را از انجام بررسی مداوم خود در مورد خطر امنیت ملی که ذخیره سازی نامناسب این مواد بسیار حساس ممکن است باعث شده باشد و از شناسایی اقداماتی برای اصلاح یا کاهش آن جلوگیری کند. در سند وزارت دادگستری آمده است: هر گونه آسیبی که ذخیره سازی نامناسب ایجاد کند.

در حالی که دولت این پرونده را با عبارات شدید مرتبط با امنیت ملی و اسناد طبقه بندی شده توصیف کرد، جیم تراستی، وکیل ترامپ، آن را با چیزی پیش پا افتاده تر مقایسه کرد. ما گاهی اوقات آن را به عنوان یک سناریوی کتاب-کتابی معوقه توصیف کرده‌ایم که در آن یک اختلاف وجود دارد – نه حتی یک اختلاف – اما مذاکرات در حال انجام با [the National Archives] که ناگهان به تحقیقات جنایی تبدیل شده است.

وکلای وزارت دادگستری استدلال کردند که وقتی صحبت از ادعای ترامپ در مورد امتیازات اجرایی می شد، یک استاد ویژه یا زائد بود یا غیرمجاز. یک وکیل دولتی با اشاره به پرونده ای در سال 1977، نیکسون علیه GSA، به دادگاه گفت که ترامپ نمی تواند به این امتیاز استناد کند زیرا او دیگر مجری نیست.

وزارت دادگستری روز دوشنبه در یک پرونده جداگانه اعلام کرد که به نگرانی های مربوط به امتیازات وکیل و موکل توجه دارد. این بیانیه گفت که یک تیم بررسی امتیازات «مجموعه محدودی از مواد را شناسایی کرده است که به طور بالقوه حاوی اطلاعات ممتاز وکیل-موکل است، بررسی خود را از این مطالب تکمیل کرده است، و در حال پیگیری رویه‌های مندرج در سوگندنامه حکم جستجو برای رسیدگی است. اختلافات احتمالی در مورد امتیازات، در صورت وجود.»

او دیگر رئیس جمهور نیست. و چون او دیگر رئیس جمهور نیست، حقی برای آن اسناد نداشت. برات گفت … این به تحلیل پایان می دهد.

وکلای ترامپ خلاف این را استدلال کرده‌اند و می‌گویند این اسناد متعلق به ترامپ است و اف‌بی‌آی درگیر «تعقیب غیرقابل توجیه جرم‌انگاری داشتن سوابق شخصی و ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور سابق در یک محیط امن» است.

در پرونده آنها آمده است: “حکم بازرسی در خانه یک رئیس جمهور اجرا شد. این حکم در بحبوحه دادن و گرفتن استاندارد بین روسای جمهور سابق و نارا در مورد محتوای کتابخانه ریاست جمهوری انجام شد.”

تیم ترامپ همچنین گفت که آنها از یک استاد ویژه شخص ثالث می خواهند تا همه شواهد را با آنها در میان بگذارد، از جمله سوگندنامه ای که پرونده دولت را در وهله اول برای دریافت حکم بازرسی استفاده می کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

وکلای ترامپ روز چهارشنبه در تشکیل پرونده دادگاهی با پیشنهاد استاد ویژه گفتند: «دولت باید یک نسخه از مواد توقیف شده، یک نسخه از حکم تفتیش و یک نسخه ویرایش نشده از مواد درخواستی اساسی را در اختیار استاد ویژه قرار دهد و آن را منتقل کند». می تواند بازرسان ظاهراً خارج از کنترل را مهار کند. در پرونده آنها آمده است: “در صورت کنترل نشدن، وزارت دادگستری جنبه های گزینشی تحقیقات خود را مورد اعتراض قرار می دهد، افشا می کند، و بدون توسل به حرکت، اما به نوعی به خویشتنداری بازرسان کنترل نشده اعتماد می کند.”

قاضی ناحیه ایالات متحده، آیلین کانن، فوراً در مورد درخواست وکلای ترامپ برای تعیین یک استاد ویژه برای بررسی تمام شواهد ضبط شده در جستجوی 8 آگوست تصمیم نگرفت تا مشخص شود که آیا هر یک از آنها شامل وکیل-موکل یا امتیاز اجرایی بالقوه است یا خیر. مسائل

مقامات وزارت دادگستری در پرونده خود در روز سه شنبه گفتند افزودن استاد ویژه به این ترکیب “غیر ضروری است و به طور قابل توجهی به منافع مهم دولتی از جمله منافع امنیت ملی آسیب می رساند.”

یک قاضی دادگستری هفته گذشته دستور انتشار نسخه‌ای از سوگندنامه را صادر کرد که نشان می‌داد بازرسان مجموعه‌ای از اسناد بسیار محرمانه را در جعبه‌هایی پیدا کرده‌اند که ترامپ در ماه ژانویه پس از اینکه ترامپ به اداره ملی بایگانی و سوابق یا نارا بازگرداند. d بیش از یک سال است که از دفتر خارج شده است. در این بایگانی آمده است که 25 مورد از این اسناد کاملاً محرمانه بودند، در حالی که بسیاری دیگر به عنوان محرمانه یا محرمانه شناخته شدند.

بخش‌هایی از سوگندنامه که ویرایش شده است توضیح می‌دهد که چگونه و چرا اف‌بی‌آی به این باور رسید که ترامپ هنوز تعداد زیادی اسناد در باشگاه فلوریدا دارد.

وزارت دادگستری همچنین ادعا کرد که نیازی به استاد خاصی نیست زیرا تیم فیلتر آن قبلاً 64 مجموعه از مطالب را در مجموع بیش از 500 صفحه پیدا کرده بود که به طور بالقوه ممتاز تلقی می شدند.

کانن گفت: «نمی‌دانم درست است یا نه». به نظر من اینطور به نظر می رسد که شما به طور بالقوه بیش از حد نیکسون را می خوانید، و اینکه اکنون بگویید که مطلقاً جایی برای یک مدیر سابق وجود ندارد که حداقل برای مدتی ادعای امتیاز اجرایی را مطرح کند، کاملاً در قانون تعیین نشده است. . بنابراین مطمئن نیستم که آنطور که شما پیشنهاد می کنید بریده و خشک شده باشد یا خیر.»

وکلای ترامپ تعداد زیادی از اسناد طبقه بندی شده در پرونده خود را کم اهمیت جلوه دادند و در عین حال ادعای بازرسان مبنی بر اینکه آنها نتوانسته اند اسناد حساس را حتی پس از ابلاغ احضاریه برای آنها و پس از اینکه یکی از وکلای ترامپ در بیانیه ای سوگند خورده در ژوئن گفت که اسناد حساس را تحویل نداده اند، کم اهمیت جلوه دادند. تمام مدارک جستجو شده برگشت داده شده بود.

در طول جلسه استماع، کانن، منصوب ترامپ، سوالات بیشتری از دولت داشت تا تیم رئیس جمهور سابق و بارها از او پرسید که چرا نباید یک استاد ویژه را منصوب کند.