قاضی فدرال تصمیم در مورد درخواست ترامپ برای یک استاد ویژه را به تعویق انداخت اما تصمیم گرفت سوابق اضافی مربوط به جستجوی مار-آلاگو را لغو کند.


دونالد جی ترامپ که از پنجره دیده می‌شود، در حالی که گویندگان اخبار درباره او صحبت می‌کنند، لحظاتی پس از صحبت با اعضای گروه ویژه کرونا در طی یک جلسه توجیهی در پاسخ به همه‌گیری کروناویروس COVID-19 در جیمز اس، تلویزیونی را در دفتر مطبوعات تماشا می‌کند. اتاق کنفرانس مطبوعاتی برادی در کاخ سفید در روز چهارشنبه، 22 آوریل 2020 در واشنگتن دی سی.  (

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.جبین باتسفورد/ واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ

  • یک قاضی فدرال صدور حکم در مورد درخواست ترامپ برای استاد ویژه را به تعویق انداخت و گفت که او به زمان بیشتری برای بررسی نیاز دارد.

  • اما او تصمیم گرفت که برخی از سوابق اضافی مربوط به جستجوی Mar-a-Lago را باز کند.

  • قاضی آیلین کانن گفت که گزارش وضعیت تحقیقات وزارت دادگستری و فهرست دقیق تری از اقلامی را که اف بی آی توقیف کرده است، باز خواهد کرد.

آیلین کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، پنج شنبه استدلال هایی را در رابطه با درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر منصوب شدن یک استاد ویژه برای غربال کردن و فیلتر کردن هرگونه مواد کشف شده در جست و جوی مار-آلاگو که می تواند امتیازی باشد، شنید.

پس از این جلسه تقریباً دو ساعته، کانن گفت که هنوز درباره درخواست ترامپ تصمیمی نخواهد گرفت و می‌خواهد زمان بیشتری را برای بررسی مسائل مربوط به امنیت ملی و امتیازات مطرح شده توسط وزارت دادگستری و وکلای مدافع رئیس‌جمهور سابق اختصاص دهد.

اما او حکم داد تا گزارش وضعیت تیمی را که در مورد مدیریت ترامپ با اطلاعات امنیت ملی تحقیق می‌کرد و همچنین فهرست دقیق‌تری از اقلامی را که اف‌بی‌آی از جست‌وجوی مار-آلاگو ضبط کرده بود، باز کند.

پس از توافق وکلای ترامپ و دولت مبنی بر اینکه این سند باید از دید عموم دور بماند، کانن گزارش وضعیت تیم فیلتر را که مسئول بررسی مواد کشف شده از مار-آ-لاگو بود، زیر مهر نگه داشت.

کریس کیس که اخیراً به تیم دفاعی ترامپ ملحق شده است، استدلال کرده بود که قاضی در موقعیتی «چالش‌آمیز» و «منحصر به فرد» برای «کمک به بازگرداندن اعتماد عمومی» به وزارت دادگستری قرار دارد. او افزود که “دما در هر دو طرف بسیار بالا است” و همچنین “عدم اعتماد قابل توجهی بین هر دو طرف” وجود دارد.

کیس همچنین خطرات حقوقی و امنیت ملی انتقال سوابق ترامپ از کاخ سفید به مارآلاگو را پس از ترک ریاست جمهوری کم اهمیت جلوه داد و گفت این اسناد «در مکانی ذخیره می شدند که در طول دوران ریاست جمهوری وی مکرراً استفاده می شد».

جیمز تراستی، یکی دیگر از وکیل مدافع تیم ترامپ که پیش از این به عنوان دادستان فدرال خدمت می کرد، گفت که عقب نشینی از انتصاب یک استاد ویژه برای دولت “فوق العاده” است.

تراستی همچنین به استدلال وزارت دادگستری مبنی بر اینکه انتصاب یک استاد ویژه به منافع امنیت ملی ایالات متحده با توجه به حساسیت اسنادی که از مار-آ-لاگو به دست آمده است، “به طور قابل توجهی آسیب می رساند” اشاره کرد.

آنها نگران چه آسیبی هستند؟ او گفت. «چه چیزی می تواند توجیه کننده این نوع اعتراض شدید و رد قانون اصلاحیه چهارم باشد» که مربوط به تفتیش و توقیف اموال افراد است.

قبل از اینکه کانن مداخله کند، تراستی گفت: «به دادگاه پیشنهاد می‌کنم که تمام آنچه امروز درباره آن صحبت می‌کنیم، یک اقدام بسیار متواضعانه است.

“برای انجام چه کاری، دقیقا؟” قاضی پرسید

تراستی درخواست استاد ویژه را تکرار کرد و به نگرانی های وکیل-موکل و امتیازات اجرایی اشاره کرد.

هنگامی که دولت شروع به کار کرد، جی برات، مقام ارشد ضد جاسوسی وزارت دادگستری، موضع وزارت دادگستری مبنی بر اینکه ترامپ حق داشتن استاد ویژه را ندارد، تکرار کرد، زیرا او «نفع تملکی» در موادی که توقیف شده است، ندارد زیرا سوابق دولت است. .

جولی ادلشتاین، معاون رئیس بخش ضد جاسوسی وزارت دادگستری، استدلال برات را دوچندان کرد و گفت که سوابق ضبط شده از مار-آ-لاگو «اینطور نیست. [Trump’s] در زمانی که حکم تفتیش مجاز شد و تفتیش صورت گرفت و او در آن سوابق منفعت ملکی ندارد.»

او همچنین گفت که «بی‌سابقه» خواهد بود که ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهور سابق، «اجازه داشته باشد علیه قوه مجریه امتیازی قائل شود».

ادلشتاین همچنین به نگرانی های امنیت ملی مرتبط با اسناد بازیابی شده از مار-آلاگو اشاره کرد.

ادلشتاین گفت که برخی از موادی که ماموران اف بی آی پیدا کردند «برخی از بسیار محرمانه‌ترین اسناد» بودند و «هیچ مکانی مجاز برای نگهداری آن سوابق» پس از خروج ترامپ از قدرت وجود نداشت.

او همچنین خاطرنشان کرد که دفتر مدیر اطلاعات ملی در حال حاضر در حال بررسی خطرات اطلاعاتی و امنیت ملی است که ممکن است از افشای اطلاعات موجود در سوابق مار-آلاگو ناشی شود.

اما کانن از استدلال های دولت عقب نشینی کرد و به ماهیت بی سابقه تفتیش خانه رئیس جمهور سابق توسط FBI اشاره کرد و احتمال همکاری یک استاد ویژه با دفتر DNI را مطرح کرد.

کانن همچنین بعداً به وکیل رئیس جمهور سابق فشار آورد که چرا آنها منتظر نخواهند ماند تا نتایج جستجو را در روند آینده به چالش بکشند، زیرا هیچ اتهامی مطرح نشده است، که تراستی پاسخ داد که آنها حق دارند جستجوی “مقدمه ای” را به چالش بکشند. . کانن عقب نشینی کرد و پرسید که چرا تیم ترامپ دو هفته برای طرح شکایت خود صبر کردند.

تراستی گفت: «فکر نمی‌کنم بتوانم بخشی از آن را فاش کنم،» و افزود که آنها «به طور مؤثر در حال بررسی هستند که آیا سطحی از همکاری داشته باشیم که به ما اجازه ندهد برای کمک به دادگاه مراجعه کنیم یا خیر».

وزارت دادگستری همچنین روز پنجشنبه فاش کرد که یک تیم فیلتر دولتی پس از بررسی اولیه مشخص کرده است که تقریباً 500 صفحه از سوابق ضبط شده از مار-آ-لاگو می تواند تحت امتیاز وکیل-موکل باشد، اما بررسی ثانویه احتمالاً منجر به مجموعه کوچکتری از اسناد محافظت می شود.

دادستان ها تاکید کردند که تیم فیلتر، نگرانی های مربوط به امتیازات وکیل-موکل را “بسیار جدی” می گیرد و “معیارهای بسیار گسترده و گسترده ای را اعمال می کند” تا مطمئن شود که دولت به مطالبی که قابل محافظت است دسترسی ندارد.

بنجامین هاوک، وکیل دادگستری دادگستری، گفت که هر سندی که قانونی به نظر می رسید یا نام وکیل روی آن بود کنار گذاشته می شد و افزود که تیم فیلتر “بیش از حد شامل و احتیاط کرده است.” بررسی اولیه نشان داد که 520 صفحه، که برخی از آنها کپی بودند، می توانند به طور بالقوه دارای امتیاز باشند.

هاوک گفت که تیم دومی از وکلای دادگستری سپس شروع به بررسی آن صفحات کردند تا مشخص کنند که آیا واقعاً ماهیت ممتازی دارند یا خیر، زیرا مجموعه وسیعی از معیارها در بررسی اولیه اعمال شده بود. وی افزود، اما این اداره روند را متوقف کرد تا به دادگاه مهلت دهد تا این موضوع را بررسی کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع