فریزر-پرایس دوباره به بالای صفحه باز می گردد و در 100 متری جامائیکا را هدایت می کند

فریزر-پرایس قبلاً دقیقاً 10.6 دویده است، اما به جای اینکه رکورد فلو جو پایین بیاید، رکوردی که در اختیار ماریون جونز بود – امتیاز 23 ساله او در مسابقات قهرمانی جهان 10.70 – بود که از بین رفت.

لبخند بعدا آمد. بسیاری از آنها، در واقع.

ده‌ها نفر از دارندگان بلیط که تی‌شرت شلی آن را پوشیده بودند – با عکسی از او، در آن روز، زمانی که او هنوز بریس می‌پوشید – به سمت خروجی‌ها می‌رفتند، که تعدادی از آنها پر سر و صدا بودند.

فریزر-پرایس گفت: «بسیار خاص است که بتوانم هنوز اینجا باشم. “فقط برای اینکه به زنان دیگر نشان دهیم که می توانید از هر جایی شروع کنید و هنوز هم می توانید موفقیت را تجربه کنید، نه تنها در 20 سالگی، بلکه در 30 سالگی، و این هنوز هم معنادار خواهد بود.”

فریزر-پرایس گفت: «بسیاری از مردم بر این باورند که وقتی زنان 35 ساله می شوند، به نوعی استعداد و استعداد ما را کاهش می دهد. اما من هنوز هم می توانم صف آرایی کنم و رقابت کنم و این بسیار خاص است.

و به این ترتیب، یک شب پس از اینکه ایالات متحده در 100 مرد به سکو رسید، Fraser-Pryce and Co.، نشان داد که سرعت زیادی در جزیره وجود دارد.

دقایقی قبل از 100 زن، گرانت هالووی و تری کانینگهام 1-2 را در 110 با مانع به پایان رساندند. اگر شروع نادرست دوون آلن، گیرنده با مانع اورگان، که در رده دوم جهان به مسابقه رسید، ممکن بود یک مسابقه گسترده باشد. کارت قرمز با هیاهوهای هوس انگیز جمعیت مواجه شد. آلن وقتش را ترک کرد، واضح است که از تماس راضی نبود.

در آن شب نیز ماجرای نشستن بر بالین خود و گریه کردن از روزی که فهمید حامله است را تعریف کرد. مردم پیشنهاد کردند کار او تمام شده است.

در همان زمان، رایان کروزر آخرین ضربه را در پایان 1-2-3 آمریکا در پرتاب شوت انجام می داد. این دومین قهرمانی پیاپی کروزر در جهان بود که با قهرمانی در المپیک سال گذشته همراه شد. رقیب او، جو کواچ، دوم شد و جاش آووتند، هم تیمی اش، سوم شد.

بایلز گفت: “او قلب یک قهرمان دارد و مصمم است به همه ثابت کند که اشتباه می کنند.” اکنون که او بزرگتر شده و مادر شده است، برخی فکر می کنند که او به خوبی دیگران نیست. اما او مصمم است خلاف آن را ثابت کند و این کار را انجام می دهد.»

تعجب بزرگی نداشت که عواقب بعدی در راهروهای ورزشگاه شبیه یک مهمانی بود.

نه با یک شوت از راه دور.

فریزر-پرایس این را به عناوین جهانی که در 100 در سال های 2009، 13، 15 و 19 به دست آورد، اضافه می کند. او همچنین در سال های 2008 و 2012 قهرمان المپیک شد.

بایلز خاطرات حال و هوای جامائیکا را به یاد آورد، زمانی که این جوان 21 ساله که در آن زمان به نام شلی-آن فریزر برای اولین بار در المپیک خود در سال 2008 موفق به کسب مجوز شد. پیش قهرمان جهان در آن زمان، ورونیکا کمپبل-براون، رفتم.

صحنه متفاوتی نسبت به سال گذشته در توکیو بود، زمانی که به نظر می رسید او متحیر و ناامید به نظر می رسید که چگونه می تواند با اختلاف قابل توجهی – 0.13 – پس از تامپسون-هرا در المپیک دوم شود.

جارو جامائیکا تغییر مختصری در طرح را از آنچه که به نمایش آمریکا در اولین جهان‌هایی که در ایالات متحده مسابقه داده می‌شود تبدیل کرد. ایالات متحده روز یکشنبه 9 مدال را به دست آورد که به گفته سازمان دهندگان این دیدار، بهترین روز برای هر کشوری در تاریخ جهان است. رکورد قدیمی 8 مدال بود که توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 کسب شد.

فریزر-پرایس در حالی که موهای بلوندش را به صورت بافته در بالا جمع کرده بود، و قفل های سبز رنگی که در نسیم جاری بود، لبخند زد و با طرفداران سلفی گرفت.

فریزر آن جایگاه را گرفت، سپس یک جاروی جامائیکایی را در 100 رهبری کرد. به نظر می رسید که برای پیروزی هات داگ و رکورد جهانی بولت در شب قبل، کمی ضعیف عمل کند. با این حال، یک ستاره متولد شد.

یکی از آنها، یک دونده نخبه سابق در جامائیکا، ارول بایلز، از ملاقات با فریزر-پرایس در هواپیما گفت. آنها شماره ها را رد و بدل کردند و در تماس بودند. قبل از دنیا، از او خواست چند پیراهن بفرستد، و آنها با غرور از خانه بیرون آمدند.

فریزر-پرایس راه خود را به اوج بازی سرعت بازگشت و پنجمین عنوان جهانی خود را در 100 به دست آورد – این دو قهرمانی بیشتر از بولت در طول دهه تسلطش است – با رهبری یک جارو جامائیکایی و شکست دادن قهرمان مورد علاقه دو بار. الین تامپسون-هرا قهرمان المپیک.

بله، او این کار را کرد. از نو.

پیش از این، بروک اندرسن و جین کاساناووید آمریکایی در پرتاب چکش به مدال طلا و برنز دست یافتند. در پایان روز سوم، ایالات متحده 14 مدال داشت – 11 مدال بیشتر از جامائیکا و سه کشور دیگر که در رده دوم قرار گرفتند. و شش طلا، که سه برابر مجموع اتیوپی مقام دوم بود.

___

“این برای ما معانی زیادی دارد. ما سخت کار کرده‌ایم.» “یک – دو – سه در المپیک و یک – دو – سه در مسابقات قهرمانی. با وجود اینکه می خواستم برنده شوم، نشد. اما من همچنان به این سفر ادامه می‌دهم.»

یکی از طلاهای اتیوپی از تامیرات تولا در ماراتن صبح یکشنبه به دست آمد. در 10000 مرد، جاشوا چپتگی از کنیا، رکورددار جهان در 27:27.43 از عنوان قهرمانی جهان دفاع کرد. قهرمان دیگر روز مایکلاس آلکنا از لیتوانی در پرتاب دیسک بود.

همچنین در آن زمان پایانی 1-2 توسط کتی ناژوت، دونده آمریکایی، که این را به عنوان قهرمانی خود در توکیو در سال گذشته اضافه کرد، و سندی موریس، که اکنون سه مدال نقره از جهان را در اختیار دارد، به پایان رسید.

و شرم بر هر کسی که فکر می‌کرد برای مادر 35 ساله محبوب جامائیکا تمام شده است – پرافتخارترین دونده 100 متر این طرف از یوسین بولت.

“ما به آن افتخار می کنیم. ما همیشه می گوییم که بهترین کشور پرتاب توپ در جهان هستیم و امروز این را ثابت کردیم.

دونده دونده در مصاحبه خود در پیست گفت: “من به خانه برگشتم و کار کردم و کار کردم و به اینجا آمدم و موفقیت را کسب کردم.”

آخرین پیروزی او نشان‌دهنده دفاع از عنوانی است که در سال 2019 به دست آورد، بردی که دو سال پس از آن به دست آمد که او در حالی که فرزندش، پسر 4 ساله‌اش، زیون، دنیا را در لندن به دنیا آورد، از دست داد. او آن را “پیروزی مادری” خواند.

شب با این فکر شروع شد که تامپسون-هرا ممکن است رکورد جهانی 34 ساله فلورانس گریفیث جوینر را با 10.49 از بین ببرد. کمتر از یک سال پیش، تامپسون-هرا با امتیاز 10.54 در همین مسیر در Prefontaine Classic دوید تا به Flo Jo بپیوندد تا تنها زنی باشد که کمتر از 10.6 را کسب کرده است.

به نظر می رسد که فریزر-پرایس نیز همینطور است.

ورزش های بیشتر AP: https://apnews.com/hub/sports و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

تامپسون-هرا که به آرامی قدم می‌زد، چند قدم عقب‌تر از فریزر-پرایس و جکسون، در شروع دور پیروزی، احساسات متفاوتی را ابراز کرد.

فریزر-پرایس که از لین 6 خارج شد، در یک شب زیبا و 74 درجه در اورگان تمام راه را پیش برد و در 10.67 ثانیه از خط عبور کرد. او شریکا جکسون را با 0.06 ثانیه شکست داد در حالی که تامپسون-هرا با 10.81 سوم شد.

یوجین، اور (AP) – این لبخند مایل پهن یک ثانیه بعد ظاهر می شود. هنگامی که شلی-آن فریزر-پرایس اولین یکشنبه شب در فینال دوی 100 متر نام خود را بر زبان آورد، مشت راست خود را دو بار به هوا فشار داد و فریاد بلندی به سمت سکوها بیرون داد.