فدرال‌رزروها به دنبال «چشم در برابر چشم» از قاتل مسیر دوچرخه‌سواری نیویورک هستند

همان اعضای هیئت منصفه که قبل از محکوم کردن سایپوف با اشک شهادت قربانیان و اعضای خانواده کشته شدگان متعددی را شنیدند، شاهد توصیف بسیاری از افراد دیگر در طول هفته گذشته بوده‌اند که چگونه زندگی‌شان به دلیل حمله تروریستی برای همیشه تغییر کرده است. برخی از شاهدان دو بار شهادت داده اند.

ناسنس گفت: “و در مورد من، می دانید، زندگی من ویران شده است.”

آنها افزودند: “البته، دفاع از شاهدان به خاطر غم و اندوه و درد ناشی از از دست دادن خانم دکاد انتقاد نمی کند.” قربانیان آزادانه احساسات خود را ابراز کنند یا در مورد خانم وایسور، خشم و عذاب (قابل درک) خود را تخلیه کنند.»

او گفت فرزندانش “هیچ وقت مادرشان را نخواهند داشت، هرگز مهمترین فرد زندگی خود را نخواهند داشت، هرگز.”

روز جمعه، زمانی که وکلای مدافع درخواست محاکمه خود را مطرح کردند و شهادت عاطفی یک روز قبل را به عنوان “قوی ترین و تحسین برانگیزترین تا کنون” توصیف کردند، انجام نشد.

نیویورک (AP) – وکلای مردی که به کشتن هشت نفر در مسیر دوچرخه سواری منهتن محکوم شد، می گویند که دادستان ها با استفاده از شهادت های اشکبار قربانیان و خانواده هایشان برای متقاعد کردن هیئت منصفه برای صدور حکم اعدام، به دنبال عدالت هستند.

در طول مرحله جریمه محاکمه، قاضی Vernon S. Broderick مکرراً از شهود خواست که اگر فکر می‌کنند بیش از حد احساساتی هستند، درخواست استراحت کنند، و او تصمیماتی را صادر کرده است که برخی از ضبط‌های صوتی یا تصویری را که به نظر او ممکن است به‌طور ناعادلانه آسیب‌رسان باشد، ممنوع کرده است.

وکلای مدافع در پرونده خود به برخی از شهادت های روز پنجشنبه، از جمله شاهد بلژیکی الکساندر ناسنس، که همسرش، آن-لور دکاد، کشته شد، استناد کردند.

سخنگوی دادستان از اظهار نظر خودداری کرد.

آنها از قاضی رئیس مرحله مجازات اعدام محاکمه سیفلو سایپوف خواستند که نسبت به این موضوع رسیدگی غیرقانونی اعلام کند.

آنها افزودند: «شهادت مورد اعتراض، نظرات یا توصیفات جنایت را ارائه نکرد، درباره حکم مناسب اظهار نظر نکرد، و به هیچ وجه محاکمه را اساساً ناعادلانه نکرد.»

در جریان ارائه پرونده دفاعی، اعضای خانواده سایپوف در دادگاهی که اغلب مملو از قربانیان و اعضای خانواده کشته شدگان بوده است، انتظار می‌رفتند.

سایپوف، 35 ساله، ماه گذشته در 31 اکتبر 2017، زمانی که کامیون اجاره ای خود را در مسیر دوچرخه سواری در منهتن پایین در امتداد بزرگراه وست ساید، به قتل رساند، هشت نفر را کشت و حدود 18 نفر را به شدت مجروح کرد. او که در صحنه دستگیر شد، گفت که از گروه دولت اسلامی حمایت می کند.

اواخر روز دوشنبه، دادستان‌ها پاسخی به درخواست دفاع برای محاکمه‌شان ارائه کردند و گفتند که این درخواست بی‌اساس است و شهادت‌های احساسی قربانیان و در مورد آن‌ها “به مرزهای قانون نزدیک نمی‌شود، حتی بیشتر از آن.”

وکلای مدافع همچنین گفتند که ممکن است به دلیل شهادت عاطفی لیو وایزور، مادر آن-لور دکاد، محاکمه غیرقانونی ضروری باشد.

وکلای مدافع همچنین شکایت کردند که دادستان ها با پخش تماس های تلفنی ضبط شده بین سایپوف و فرزندانش در زندان به دنبال شهادت ناسنس بودند و آنها تلاشی آشکار برای دعوت از هیئت منصفه «برای گرفتن انتقام از آقای سایپوف به خاطر فرزندان خانم دکاد» توصیف کردند. ”

این درخواست اواخر هفته گذشته در حالی مطرح شد که وکلا آماده بودند تا از روز سه‌شنبه، زمانی که دادگاه از سر گرفته می‌شود و دادستان‌ها ارائه خود را تکمیل می‌کنند، ارائه شواهدی را برای حمایت از استدلال‌های خود علیه مجازات اعدام آغاز کنند. اگر هر یک از اعضای هیئت منصفه به اعدام رای منفی دهد، سایپوف به حبس ابد محکوم خواهد شد.

وکلای مدافع نوشتند که این شهادت «فراتر از توصیف صرف درد و فقدان بود و همه اعضای هیئت منصفه به جز اصرار از اعضای هیئت منصفه خواستند به زندگی آقای سایپوف پایان دهند، زیرا او به زندگی خانم دکاد پایان داده و زندگی شوهر و فرزندانش را «ویران کرده است».

نیویورک مجازات اعدام ندارد و از سال 1963 تاکنون کسی را اعدام نکرده است، اما محاکمه سایپوف در دادگاه فدرال است، جایی که حکم اعدام هنوز یک گزینه است. آخرین بار در سال 1954 یک نفر به دلیل جنایت فدرال در نیویورک اعدام شد.



منبع

این چیزی نیست جز یک توسل به عدالت «چشم در برابر چشم» که هیئت منصفه را تشویق می‌کند تا هرگونه تخفیف را نادیده بگیرد یا نادیده بگیرد و در غیر این صورت با وظیفه هیئت منصفه سازگار نیست: سنجیدن هوشیارانه شواهد در تشدید برای تعیین اینکه آیا آقای سایپوف شایسته است یا خیر. آنها افزودند که مجازات نهایی است.

آنها همچنین درخواست غیرمعمولی را ارائه کردند که از قاضی بخواهند دستور دهد که ضبط‌های صوتی دادرسی دادگاه که صرفاً توسط تنگ‌نگاران دادگاه استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که رونوشت‌ها دقیق هستند و محفوظ می‌مانند، احتمالاً تا هیئت دادگاه تجدیدنظر بتواند میزان شهادت احساسی را بشنود.

وکلای دادگستری نوشتند: “شواهد تاثیر قربانیان دولت مملو از شهادت عاطفی، ارجاعات و توصیفات نادرست به آقای سایپوف و جنایت او، و توسل به احساسات هیئت منصفه و همدردی با قربانیان و وضعیت اسفناک آنها است.”

آن‌ها نوشتند: «با گریه و هق هق در بیشتر شهادت‌هایش، گاهی اوقات در موارد خشم آشکار، ارائه‌ی خانم وایزر جذابیتی اساسی برای شور و احساسات بود.