عوارض جانبی قابل انتظار پس از دریافت تقویت کننده Omicron – و اگر همزمان واکسن آنفولانزا دریافت کنید چه اتفاقی می افتد

حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در آزمایش نیز پس از تقویت، مقداری خستگی را تجربه کردند، اگرچه در مقایسه با عکس‌هایی که اکنون در دسترس عموم است، نسخه کمی متفاوت دریافت کردند.

مقامات بهداشتی می گویند دریافت واکسن آنفولانزا و واکسن تقویت کننده کووید در یک ملاقات بی خطر است.

یک واکسیناتور برای تزریق واکسن آنفولانزا آماده می شود.دینندرا هاریا/ تصاویر سوپا/ لایت راکت از طریق گتی ایماژ

  • مقامات بهداشتی گفته اند که گرفتن هر دو واکسن در یک روز نه تنها بی خطر است، بلکه راحت است. در یک کنفرانس مطبوعاتی در سپتامبر، Ashish Jha، هماهنگ‌کننده واکنش COVID-19 کاخ سفید گفت: “خدا دو بازو به ما داد – یکی برای واکسن آنفولانزا و دیگری برای واکسن کووید.”

    به گفته CDC، تقویت‌کننده‌های به‌روزرسانی‌شده Pfizer و Moderna برای پاسخ به نسخه‌های نوع Omicron که در حال حاضر در دسترس هستند، طراحی شده‌اند. در حالی که تکرارهای قبلی واکسن‌ها ویروس اصلی ایجاد کننده کووید-19 را هدف قرار می‌دادند، واکسن‌های جدید یک یا دو ضربه به سویه «اجدادی» و همچنین آخرین نوع آن وارد می‌کنند.

    آیا واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی و آنفولانزا را همزمان زدید؟ رسیدن به [email protected] برای به اشتراک گذاشتن داستان خود

    در حالی که در این فصل استفاده از دوز بی خطر است، اما ممکن است خطر عوارض جانبی آن در روز بعد کمی بیشتر باشد.

    تزریق تقویت کننده Omicron توصیه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ممکن است عوارض جانبی خفیفی ایجاد کند، اما چیزی نیست که قبلاً ندیده باشیم.

    با نزدیک شدن به فصل آنفولانزا، برخی از افراد ممکن است واکسن و واکسن آنفولانزا را در یک جلسه دریافت کنند. بر اساس CDC، همه افراد باید تا پایان اکتبر علیه آنفولانزا واکسینه شوند، اما دیرتر از هرگز بهتر است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

تورم یا قرمزی خفیف در محل تزریق، خستگی و سردرد طبیعی است.

  • ممکن است شات به نام “تقویت کننده دو ظرفیتی” را بشنوید، زیرا نه با یک بلکه با دو نسخه از ویروس (سویه اصلی و omicron BA.4/5) مبارزه می کند. این را نباید با واکسن هایی که در برابر ویروس آنفولانزا محافظت می کنند، که هر سال در یک واکسن جداگانه تحویل می شوند، اشتباه گرفت.

    می توانید همزمان واکسن تقویت کننده کووید-19 و واکسن آنفولانزا دریافت کنید

    بر اساس یک مطالعه CDC که در ژوئیه در JAMA منتشر شد، افرادی که همزمان واکسن آنفولانزا و واکسن تقویت کننده COVID-19 mRNA را دریافت کردند، احتمال بیشتری داشت (بین 8٪ تا 11٪) واکنش هایی مانند خستگی، سردرد و … را گزارش کنند. دردهای عضلانی. عوارض جانبی خفیف بوده و به سرعت برطرف می شوند.

    این هفته، آژانس اعلام کرد که کودکان بین 5 تا 11 سال نیز واجد شرایط دریافت تقویت کننده جدید دو ماه پس از آخرین دوز خود هستند.

    عوارض جانبی جدیدترین تقویت کننده COVID-19 مشابه موارد مرتبط با دوزهای قبلی است.

  • بر اساس گزارش CDC در مورد تقویت‌کننده‌های جدید، افرادی که در آزمایش‌های بالینی این واکسن‌ها را دریافت کردند، واکنش‌های موضعی – مانند درد، تورم، یا قرمزی در محل تزریق – مشابه واکنش‌هایی را که پس از دوز دوم یا سوم واکسن تجربه کردند، گزارش کردند.

    چهار عارضه جانبی رایج برای نسخه آزمایشی تقویت کننده ویژه Omicron عبارتند از:

    لندن، بریتانیا - 2021/11/05: یک واکسیناتور با پوشیدن ماسک صورت، با بالا گرفتن سرنگ و بازرسی سوزن، برای تزریق واکسن آنفولانزا به یک زن در مرکز واکسیناسیون آماده می شود.

    CDC توصیه می کند که همه افراد بالای 12 سال در این فصل از یک واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی محافظت کنند، به خصوص اگر بیش از دو ماه از دوز قبلی آنها گذشته باشد.