شکست چنی در وایومینگ تسلیم تقریباً کامل جمهوری خواهان در برابر دروغ انتخاباتی ترامپ را کامل می کند.

چنی اما همیشه بزرگترین دشمن ترامپ بوده است و با شکست او، پاکسازی حزب جمهوری خواه تقریباً کامل شده است. به استثنای چند مورد، قانونگذاران جمهوری خواه که قاطعانه ادعاهای نادرست ترامپ در انتخابات را رد می کنند، کاملاً از بین رفته اند.

او یکی از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان بود که به استیضاح رأی دادند، و اکنون با شکست او، تنها دو نفر از این 10 نفر باقی مانده اند: نماینده دیوید والادائو از کالیفرنیا و نماینده دن نیوهاوس از ایالت واشنگتن. بقیه یا انتخابات مقدماتی خود را از دست داده اند یا از شرکت در انتخابات مجدد خودداری کرده اند.

جلسات استماع کمیته نشان داد که حتی قبل از 6 ژانویه، ترامپ آگاهانه ادعاهای نادرستی درباره انتخابات منتشر کرد، مبنی بر اینکه او و متحدانش درگیر کمپینی برای تحت فشار قرار دادن مقامات ایالتی برای تغییر نتایج انتخابات بودند، و اینکه او به دنبال نصب دادستان کل بود که پیشروی کند. آن کمپین و اینکه او تلاش کرد مایک پنس معاون رئیس جمهور را تحت فشار قرار دهد تا انتخابات را لغو کند.

هاگمن ماه ها در نظرسنجی ها پیشتاز چنی بود و به نظر می رسید سه شنبه شب با اختلاف زیادی حریف خود را شکست داده بود. این نتیجه نشان‌دهنده چرخش حزب جمهوری‌خواه به سوی پذیرش بیشتر افسانه‌های بی‌اساس درباره انتخابات ۲۰۲۰ است که قبلاً خشونت و ناآرامی‌ها را تحریک کرده‌اند، مانند حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا، و احتمالاً در چند سال آینده بیشتر دامن می‌زنند. سال ها.

نماینده لیز چنی

به گزارش پست، از 87 فردی که رای دهندگان جمهوری خواه به عنوان نامزد خود در برابر دموکرات ها در انتخابات پاییز معرفی کرده اند، 54 نفر می گویند که نتایج انتخابات 2020 را رد می کنند.

بیلبورد ضد چنی

در سپتامبر گذشته، چنی به عنوان نایب رئیس کمیته منتخب تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه منصوب شد. در طول یک سال گذشته، او نقش اصلی را در کار کمیته ایفا کرده است و بارها اعلام کرده است که ترامپ یک تهدید وجودی برای جمهوری قانون اساسی آمریکا و آزادی‌های آن است.

اغتشاشگران با پلیسی که سعی داشتند از درهای ورودی وارد ساختمان کنگره شوند، درگیر شدند. آشوبگران در تلاش برای براندازی نتایج انتخابات 2020، شیشه ها را شکستند و ساختمان کنگره را شکستند. (Lev Radin/Pacific Press/LightRocket از طریق Getty Images)

پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان ترامپ که به دنبال توقف صدور گواهینامه انتخابات بودند، چنی گفت که به استیضاح ترامپ رای خواهد داد زیرا او «این اوباش را احضار کرد، اوباش را جمع کرد و شعله این حمله را روشن کرد. تمام کارهایی که بعد از آن انجام شد، کار او بود.»

چنی گفت: «هرگز خیانت بزرگ‌تر از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده به دفترش و سوگندش به قانون اساسی وجود نداشته است».

رقابت های بهار و تابستان برای نامزدهای مورد حمایت ترامپ فراز و نشیب هایی داشت. اما قبل از نتایج وایومینگ، نامزدهایی که از تایید نتایج انتخابات 2020 امتناع می‌ورزند، در حزب جمهوری‌خواه آریزونا روی میز رفتند.

یادداشت چنی جزئیات بسیاری از اتهامات مطرح شده از سوی ترامپ و متحدانش را تشریح کرد و نشان داد که چگونه هیچ یک از آنها با شواهد پشتیبانی نمی‌شوند و چگونه وکلای ترامپ بارها نتوانسته‌اند در هیچ پرونده‌ای در دادگاه‌های فدرال پیروز شوند.

اما پس از انتخابات 2020، چنی از اصرار بدون مدرک ترامپ مبنی بر اینکه او فریب خورده است، سر تعظیم فرود نیاورد. در 3 ژانویه 2021، او یادداشتی 21 صفحه ای را بین همکاران جمهوری خواه خود در مجلس نمایندگان و برای عموم توزیع کرد.

در یک لحظه بحرانی برای جمهوری‌خواهان، لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه، ترسناک‌ترین و قاطع‌ترین مخالف دروغ‌های رئیس‌جمهور سابق ترامپ درباره انتخابات 2020، سه شنبه شب توسط رای‌دهندگان وایومینگ در حزب خود رد شد.

چنی، دختر دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق و نایب رئیس کمیته 6 ژانویه، انتخابات مقدماتی خود را به هریت هیگمن، وکیل مورد تایید ترامپ باخت که با تکرار ادعای نادرست او مبنی بر تقلب در انتخابات 2020، به ترامپ وفاداری کرد. “

نماینده لیز چنی، ایالت ویو، در جریان مناظره مجلس نمایندگان درباره مواد استیضاح رئیس جمهور دونالد ترامپ، 18 دسامبر 2019. (تلویزیون خانگی از طریق AP)

احساسات ضد چنی در لارامی، ویو. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

چنی سپس گفت که تلاش برای استیضاح ترامپ به دلیل سوء استفاده از قدرتش «جنبی، بی پروا و خطرناک» بوده است.

او گفت: «آزادی نباید، نمی‌تواند و نمی‌میرد اینجا».





منبع

شکست چنی – که او تماس گرفت “آغاز نبردی” که در آن “دموکراسی ما واقعاً مورد حمله قرار گرفته است” – مجموعه ای چهار ماهه از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان را در بر می گیرد که میزان وفاداری ترامپ را در میان رای دهندگان حزب مورد آزمایش قرار می دهد. ترامپ با لرزش شروع کرد، زیرا تلاش او برای مجازات فرماندار جمهوری خواه جورجیا، برایان کمپ، در اواخر ماه مارس آشکارا محکوم به شکست شد.

و هنگامی که آمار کامل رقابت های سال این هفته توسط واشنگتن پست ثبت شد، نشان داد که در شش ایالت میدان جنگ که احتمالاً در انتخابات ریاست جمهوری آینده تصمیم خواهند گرفت – آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین – رای دهندگان جمهوری خواه نامزد شده اند. 87 نامزدی که در روند صدور گواهینامه انتخابات نقش دارند. این شامل نامزدهای فرماندار، معاون فرماندار، وزیر امور خارجه، دادستان کل، سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان است.

چنی در سال 2021 توسط جمهوری خواهانش از سمت رهبری خود خلع شد، زیرا او بارها با مک کارتی به دلیل موضع کوتاه او در برابر ترامپ و به دنبال آن تسلیم شدن وی در برابر رئیس جمهور سابق، از او جدا شد. در آن زمان، او گفت: «من تمام تلاشم را می‌کنم تا اطمینان حاصل کنم که رئیس‌جمهور سابق دیگر هرگز به دفتر بیضی‌شکل نزدیک نشود».

نماینده لیز چنی

در سال 2018، او توسط همکاران جمهوری‌خواهش در مجلس به عنوان سومین عضو رهبری پس از کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس و استیو اسکالیس از اقلیت مجلس نمایندگان انتخاب شد.

چنی حتی در اولین استیضاح ترامپ، در دسامبر 2019، با او رای داد. او در آن زمان در صحن مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات ها را به باد انتقاد گرفت.

چنی در شکست سرپیچی کرد. او پس از فراخوان مسابقه به هواداران گفت: “اکنون کار واقعی آغاز می شود.” من گفته ام که هر کاری لازم باشد انجام خواهم داد تا مطمئن شوم که دونالد ترامپ هرگز به دفتر بیضی شکل نزدیک نشود و منظورم این است.

چنی همیشه دشمن ترامپ نبود. او که یک محافظه‌کار سرسخت بود، اولین بار در سال 2016، زمانی که ترامپ بر کاخ سفید پیروز شد، به عضویت کنگره انتخاب شد. چنی در دوران ریاست جمهوری خود 93 درصد از مواقع با ترامپ رای می داد.

کمیته جلسات استماع بیشتری در پاییز امسال برگزار خواهد کرد و چنی به ایفای نقش برجسته در این روند ادامه خواهد داد. اما اظهارات چنی در شامگاه سه‌شنبه روشن کرد که او مصمم است به مقابله با ترامپیسم در جمهوری‌خواه ادامه دهد، از جمله نامزدی احتمالی برای ریاست‌جمهوری در سال 2024.

چنی در سخنرانی سه شنبه شب خود اشاره ای تاریخی به آبراهام لینکلن، رئیس جمهور سابق کرد و گفت که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات مجلس سنا و مجلس شکست خورده است. خود چنی اکنون در انتخابات مجلس نمایندگان شکست خورده و از رقابت برای مجلس سنا در سال 2014 کنار رفته است.

چنی گفت: «همکاران دموکرات ما از روز انتخاب رئیس‌جمهور برای برکناری او تلاش کرده‌اند و به دنبال جرمی هستند که می‌توانند بر اساس آن استیضاح کنند».

درگیری شورشیان با پلیس که قصد ورود به ساختمان کنگره را داشتند

نماینده لیز چنی. (آل دراگو/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

اما ورود دیرهنگام ترامپ به انتخابات مقدماتی سنای اوهایو، به نمایندگی از نویسنده سرشناس، جی دی ونس، به او پیروزی زودهنگام داد که با پیروزی کمپ در اواخر ماه مه، تحقیر ترامپ را کمرنگ کرد.