سندرز در ازای با خبرنگار فاکس بیزینس در هفته کاری 32 ساعته گرم می شود

سناتور برنی سندرز (I-Vt.) هنگامی که یک خبرنگار فاکس بیزینس از او در مورد قانون پیشنهادی خود که یک هفته کاری 32 ساعته ایجاد می کند سؤال کرد عصبانی شد.

“آیا می توانم در مورد 32 ساعت کاری هفته با شما صحبت کنم؟” هیلاری وان، خبرنگار فاکس بیزینس، از سندرز پرسید که باعث شد از او بپرسد که در کدام رسانه کار می کند.

وان سپس گفت که به نظر می‌رسد دموکرات‌ها می‌خواهند از مشاغل مالیات بیشتری دریافت کنند. سندرز حرف او را قطع کرد و گفت: «واقعا؟ ما کارها را اینگونه انجام می دهیم؟» آن دو به صحبت درباره یکدیگر ادامه دادند و سندرز گفت: «ببخشید» و وان به او گفت که نمی‌تواند سؤالش را بپرسد.

سناتور سپس مستقیماً به دوربین نگاه کرد و پیشنهاد خود را برای پیشنهاد یک هفته کاری چهار روزه بدون کاهش حقوق کارمندان مطرح کرد.

ما جلسه استماع 32 ساعته در هفته برگزار کردیم، زیرا چیزی که دیده‌ایم این است که در 50 سال گذشته، علیرغم افزایش بسیار زیاد بهره‌وری کارگران، تقریباً تمام ثروت به یک درصد بالا رفته است، در حالی که 60 درصد از سندرز، همانطور که توسط Mediaite برجسته شده است، گفت: مردم از حقوق و دستمزد به چک زندگی می کنند.

او ادامه داد: بسیاری از مردم ما خسته شده اند. ما بیشترین ساعات کار را در بین مردم جهان صنعتی داریم. فکر می‌کنم زمان یک هفته کاری کوتاه‌شده فرا رسیده است.»

وان برای بار دوم سعی کرد همین سوال را بپرسد و سندرز دوباره حرفش را قطع کرد و دستش را جلوی صورتش تکان داد. وان از سناتور پرسید که چگونه کسب‌وکارها در یک هفته کاری کوتاه دوام می‌آورند و سندرز استدلال کرد که جف بزوس، مالک آمازون، نرخ مالیات کمتری نسبت به کارگران معمولی می‌پردازد، که نشان می‌دهد «ما با سیستم مالیاتی خود مشکل واقعی داریم».

او گفت: “من فکر می کنم که میلیاردرها باید شروع به پرداخت سهم عادلانه مالیات خود کنند.”

سندرز این لایحه را ارائه کرد که آستانه مورد نیاز برای پرداخت اضافه کاری را از 40 ساعت به 32 ساعت کاهش می دهد. همچنین مستلزم پرداخت اضافه کاری با نرخ 1.5 برابر حقوق معمولی یک کارمند برای روزهای کاری بیش از 8 ساعت و پرداخت اضافه کاری به میزان 2 برابر حقوق عادی یک کارمند برای روزهای کاری بیش از 12 ساعت است.

سندرز در یک بیانیه مطبوعاتی چهارشنبه گفت که قانون پیشنهادی او “یک ایده رادیکال” نیست. او گفت که کارکنان امروز بیش از 400 برابر بیشتر از دهه 1940 بهره وری دارند، با این حال آنها هنوز هم ساعات بیشتری کار می کنند و دستمزد کمتری نسبت به دهه های قبل دریافت می کنند.

سندرز در آزادی خود به چندین برنامه آزمایشی و مطالعاتی اشاره کرد که نشان دهنده افزایش بهره وری با 32 ساعت کار در هفته بود. مطالعات نشان داد که از آنجایی که کارمندان شادتر بودند، در شغل خود بهره وری بیشتری داشتند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.

منبع