سنا لایحه بودجه 1.2 تریلیون دلاری دولت را تصویب کرد و آن را برای بایدن ارسال کرد

واشنگتن – پس از مذاکرات داغ در آخرین لحظه که باعث شد سناتورها ضرب الاجل نیمه شب را برای جلوگیری از تعطیلی، زیر پا بگذارند، مجلس سنا اوایل صبح شنبه با 74 رای موافق در مقابل 24 رای به تصویب لایحه بودجه 1.2 تریلیون دلاری داد.

اما کمبود بودجه کوتاه و فنی بود و هیچ تاثیر معنی‌داری نداشت زیرا کاخ سفید اعلام کرد به دلیل توافق سنا، که پس از درخواست جمهوری‌خواهان در مورد یک سری اصلاحیه‌ها، «تدارک تعطیلی را متوقف کرده است».

این قانون که صبح روز جمعه مجلس نمایندگان با 268 رای موافق در مقابل 134 رای موافق به تصویب رسید، اکنون به تصویب رسیده است رئیس جمهور جو بایدن، که گفته است آن را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد. این یک روند آشفته بودجه دولتی را در طول دولت تقسیم شده تکمیل می کند، که شامل یک سال چانه زنی، شش ماه صورت حساب های توقف و درگیری های حزبی شدید بر سر پول و سیاست در طول مسیر است.

هنگامی که بایدن این بسته را امضا کرد و به قانون تبدیل شد، پس از تصویب 459 میلیارد دلار بخش قبلی توسط کنگره در اوایل ماه جاری، بودجه کامل دولت تا پایان سپتامبر تأمین می شود. سطح کل هزینه برای سال مالی 1.659 تریلیون دلار است.

سناتور کریس مورفی، سناتور کریس مورفی، پس از نیمه شب در حالی که سنا در حال رای‌گیری بود، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «این روزها هیچ چیز آسان نیست، اما گفت که تصویب تمام 12 لایحه تخصیصی در یک سال برای کنگره بسیار مهم است.

مورفی گفت: «با توجه به ناکارآمدی مجلس و اکثریت اندک در اینجا، چیزی برای گفتن وجود دارد که ما بالاخره این کار را انجام دادیم.

این بخش جدید برای وزارت‌های امور خارجه، دفاع، کار، بهداشت و خدمات انسانی و امنیت داخلی، از جمله سایر بخش‌های دولت که هنوز به طور کامل تمویل نشده بودند، تأمین مالی خواهد کرد.

سناتور جان کندی، ایالت لایحه، گفت: «معمولی» و «نوجوانانه» است که سنا تا ساعت یازدهم برای اقدام به این لایحه صبر کند.

پیشتر در روز جمعه، سنا اعلام کرد که از حمایت کافی برای رساندن این لایحه به خط پایان پس از رای 78-18 رویه ای که این اقدام را پیش برد، دارد. رهبر اکثریت سنا، چاک شومر، DN.Y، درست قبل از پایان ضرب الاجل اعلام کرد که هر دو طرف برای رأی گیری در مورد اصلاحیه های متعدد و سپس تصویب نهایی این لایحه در اوایل صبح شنبه به توافق رسیده اند.

شومر درست پیش از نیمه شب در مجلس سنا اعلام کرد: «روز بسیار طولانی و سختی بود، اما ما به تازگی به توافقی دست یافته‌ایم تا کار تأمین مالی دولت را تکمیل کنیم». این برای کشور خوب است که به این توافق دوجانبه رسیده ایم.»

کنگره منشعب شده به سختی از تعطیلی های متعدد در این جلسه جلوگیری کرد و چهار لایحه توقف موقت را تصویب کرد که مدام مهلت را تمدید کرد. و با گذشت نزدیک به شش ماه از سال مالی، به‌طور غیرمعمولی دیر شده است که در مورد اقدامات بودجه چانه‌زنی کنیم. آخرین لایحه روز پنجشنبه منتشر شد و صبح جمعه به تصویب مجلس نمایندگان رسید و فرصت کمی برای مجلس سنا باقی گذاشت.

برای مدتی، به نظر می‌رسید که این گفتگوها در اواسط روز جمعه از هم پاشیده شود، و سناتور تام کاتن، آر آرک، استدلال می‌کرد که این توافق توسط دموکرات‌های آسیب‌پذیر در رقابت‌های کلیدی سنا خنثی شده است، و ادعا می‌کرد که آنها نمی‌خواهند به آن رای دهند. اصلاحاتی که می تواند علیه آنها در مبارزات انتخاباتی مجدد آنها استفاده شود.

کاتن بدون ارائه مدرک به خبرنگاران گفت: «نکته اصلی این است که سناتورهای دموکرات که برای انتخاب مجدد نامزد می شوند، از رأی دادن به اصلاحات می ترسند. این اصلاحات برای شما.»

اما تستر، یک دموکرات که در رقابت تنگاتنگی برای انتخاب مجدد در ایالت سرخ مونتانا است که می تواند اکثریت سنا را تعیین کند، پاسخ داد و به NBC News گفت: «اینها گاوها هستند—».

وقتی دو سناتور با گروه‌های مختلف خبرنگاران صحبت می‌کردند، رفت و آمدها به هم خورد.

“آیا کاتن گفته است که آنها به خاطر جان تستر اصلاحات را انجام می دهند؟” تستر در طول تبادل بر روی کاتن فریاد زد. چون اگر این کار را می‌کرد، ممکن بود پر از چیزی باشد که از پشت گاو بیرون می‌آید.»

سناتورها از این واقعیت که کنگره توانست بارها و بارها تنها در طول این سال مالی از کمبود بودجه جلوگیری کند، ناامید شده بودند، اما برای انجام این کار در آخرین سال مالی این سال تلاش کردند.

سناتور لیزا مورکوفسکی از آلاسکا در مصاحبه‌ای گفت: «این باعث می‌شود من بیمار شوم.» وی افزود که احساس می‌کند «مثل اینکه قند زیادی خورده‌ام و پیتزای بدی خورده‌ام» پس از اینکه جمهوری‌خواهان سنا آن اقلام را برای ناهار سرو کردند.

او گفت: «اگر ماهی قزل آلا می‌خوردیم، به این فکر می‌کردیم، زیرا انگار همه آن امگا 3های خوب را داریم. ما دقیقاً مثل یک پیتزای شیرینی هستیم، مثل پسران نوجوان عمل می کنیم.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع