سناتور مارکو روبیو رسوایی اسناد فوق محرمانه ترامپ را “مسئله ذخیره سازی” خواند

روبیو اظهار داشت: «آنها در واقع اطلاعاتی را به بیرون درز می‌کنند که ممکن است درست یا نادرست باشد، آنها عکس‌هایی را منتشر می‌کنند، که به نظر می‌رسد همه این اوراق دور ریخته شده و اطلاعات طبقه‌بندی شده وجود دارد.

برخلاف آنچه روبیو پیشنهاد کرد، این تحقیقات یک موضوع جنایی جدی است.

مولی جونگ فست در توییتی نوشت: «آه بله، یک مشکل ذخیره‌سازی درست مثل جاسوسی یک مسئله مزخرف است.

به گفته آرشیو ملی و وزارت دادگستری، ترامپ سال گذشته هنگام خروج از کاخ سفید بیش از 10000 سند دولتی از جمله صدها سند طبقه بندی شده را با خود برد.

«این مثل این است که بگویم می‌توانم به نقاشی موزه نگاه کنم. بنابراین وقتی آن را به خانه می‌برم، اکنون من و موزه بر سر ذخیره‌سازی با هم اختلاف داریم.» جاش مارشال توییت کرد، سردبیر یادداشت نقاط صحبت.

رئیس جمهور سابق برخی از اسناد را داوطلبانه پس داد و برخی دیگر را پس از صدور احضاریه بازگرداند.

سناتور فلوریدا همچنین مدعی شد که وزارت دادگستری به طور نامناسبی از تحقیقات برای آسیب رساندن به ترامپ و پیروانش در MAGA استفاده می کند.

سناتور مارکو روبیو از ایالت فلوریدا، تحقیقات در مورد سوء استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اسناد طبقه بندی شده در استراحتگاه فلوریدا را “مسئله ذخیره سازی” خواند.

اما صدها نفر دیگر هنوز در Mar-a-Lago مخفی شده بودند. اف‌بی‌آی حکم بازرسی را دریافت کرد و در 8 آگوست، مأموران فدرال چندین جعبه مملو از اسناد، از جمله برخی از آنها را که جزو محرمانه‌ترین اسرار کشور به حساب می‌آیند، ضبط کردند.

“به طور کلی، زمانی که دولت فدرال در حال تحقیق از کسی است، آنها حتی اذعان نمی کنند که تحقیقاتی وجود دارد. آنها حتی در مورد آن صحبت نمی کنند.

برخی از کارشناسان سیاسی لیبرال، روبیو را به دلیل بی‌توجهی به تحقیقات مورد تمسخر قرار دادند.

روبیو یکی از اعضای رده بندی حزب جمهوری خواه کمیته اطلاعات سنا است که اظهارات تند خود را در مورد سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده نگران کننده تر می کند.

روبیو گفت: «این واقعاً در اصل یک بحث ذخیره‌سازی است که آن‌ها مطرح می‌کنند. من فکر نمی‌کنم که دعوا بر سر ذخیره‌سازی اسناد شایسته کاری باشد که آنها انجام داده‌اند، که حمله تمام عیار است.»

———





منبع

او حتی پیشنهاد داد که دادستان‌ها دروغ می‌گویند یا اطلاعات را تحریف می‌کنند تا ترامپ را بد جلوه دهند.