سانتوس جمهوری خواه درگیر با گرمای جدیدی بر سر ادعای میراث «یهودی» مواجه است

ائتلاف یهودی جمهوریخواه گفت که سانتوس پس از گمراه کردن اعضای آن در مورد پیوندهایش با اعتقاداتشان، در رویدادهای آینده این گروه مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

واشنگتن (رویترز) – جورج سانتوس، نماینده منتخب ایالات متحده، جمهوری خواه نیویورک که این هفته به دروغ گفتن در مورد تحصیلات و سابقه شغلی خود در زمان نامزدی برای کنگره اذعان کرد، روز سه شنبه به دلیل ادعاهایش درباره میراث یهودی با انتقادهای جدیدی روبرو شد.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط کالین جنکینز و آلیستر بل)



منبع

نوشته دیوید مورگان

سانتوس قول داده است که دوره دو ساله خود را در کنگره بگذراند و رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان در مورد این جنجال سکوت کرده اند. دفتر کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه شنبه به پرسشی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ نداد.

پست به نقل از او گفت: “من کاتولیک هستم. چون فهمیدم خانواده مادری ام پیشینه یهودی دارند، گفتم “یهودی” هستم.”

سانتوس برای اظهار نظر در روز سه شنبه امکان پذیر نیست.

مت بروکس، مدیر اجرایی ائتلاف گفت: «او ما را فریب داد و میراث خود را به اشتباه معرفی کرد. در نظرات عمومی و شخص ما، او قبلاً ادعا می کرد که یهودی است.

سانتوس روز دوشنبه به پست گفت: “گناهان من در اینجا رزومه ام را زیبا می کند. متاسفم.”

سانتوس گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه او به دلیل کلاهبرداری در برزیل پس از دستگیری در حال نوشتن چک با دسته چک سرقتی متهم شده است را تکذیب کرد. سانتوس به پست گفت: “من اینجا یک جنایتکار نیستم – نه اینجا، نه در برزیل یا هیچ حوزه قضایی در جهان.”

این دموکرات در توییتر نوشت: “با رای دهندگان با گذشته واقعی خود روبرو شوید و به سوالات مربوط به سابقه جنایی خود پاسخ دهید.” اجازه دهید رای دهندگان تصمیم بگیرند.

روز سه شنبه، زیمرمن از سانتوس خواست استعفا دهد و در یک انتخابات ویژه با او روبرو شود.

این روزنامه به نقل از او گفت: “من از هیچ موسسه آموزش عالی فارغ التحصیل نشدم.” او همچنین به پست گفت که «هرگز مستقیماً برای گلدمن و سیتی گروپ کار نکرده است و این اظهارات را «انتخاب ضعیف کلمات» خواند.

این گروه بیانیه خود را یک روز پس از اینکه سانتوس به نیویورک پست گفت که او “هرگز ادعا نکرده یهودی است” را صادر کرد، علیرغم آنچه این روزنامه به عنوان پیامی در وب سایت کمپین خود توصیف کرد مبنی بر اینکه مادرش یهودی بوده و پدربزرگ و مادربزرگش از دست نازی ها فرار کرده اند. جنگ جهانی دوم.

در ماه نوامبر، سانتوس رابرت زیمرمن دموکرات را شکست داد و در انتخابات کنگره از ناحیه ای در نیویورک که توسط تام سوزی دموکرات، که امسال برای فرمانداری نامزد شد، نمایندگی می کرد، پیروز شد.