روحانیت تلاش می‌کند تا جماعت‌هایی که از نظر سیاسی تقسیم شده‌اند را آشتی دهند

کلارک که در موعظه اخیر به اختلافات جماعت اشاره کرد، گفت: «مردم خوبی در هر دو طرف هستند.

مراسم عشای ربانی به پنج زبان برگزار می شود و اعضای محله و خانواده های دانشجویی بیش از ده ها نفر در خانه صحبت می کنند. او گفت که برخی از آنها از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند در حالی که برخی دیگر برای گذراندن زندگی در تلاش هستند.

او این موضوع را تا حدی به ساعت‌ها گفت‌وگوی بیمار درباره موضوعاتی مانند پوشیدن ماسک و واکسن‌ها نسبت می‌دهد که برخی از اعضای سیاهپوست به دلیل سابقه بدرفتاری پزشکی با آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نسبت به آن محتاط بودند.

کشیش سارا ویلسون گفت که جماعت او در کلیسای لوتری سنت بارناباس در کری، ایلینوی، شامل رهبران تجاری جمهوری خواه و پرستاران و معلمان لیبرال است. در مورد سقط جنین تفاوت‌های حزبی و همچنین دیدگاه‌های متضادی وجود دارد، اما او می‌خواهد بحث‌های سیاسی را از کلیسا دور نگه دارد و از لفاظی‌های حزبی خود اجتناب کند.

یکی از اعضای جماعت متنوع خاخام دیوید ولپ به این دلیل ترک کرد که ولپ موعظه های انتقادی از دونالد ترامپ را موعظه نمی کرد. تعداد زیادی از افراد دیگر از قوانین کنیسه برای مبارزه با کووید-19 نارضایتی کردند. اما ولپ در هنگام موعظه در معبد سینا در لس آنجلس بر عزم خود برای اجتناب از سیاست ثابت قدم است.

___

او گفت: «آسان نگه داشتن مردم با یکدیگر و به عنوان بخشی از یک جامعه آسان نیست. “یک شکست بزرگ جامعه مدرن آمریکا این است که مردم قبل از اینکه انسانیت خود را بشناسند، سیاست یکدیگر را می شناسند.”

او گفت: «زمانی که من به دنیا آمدم، مردم مخالف بودند که فرزندانشان با فردی از نژاد دیگر ازدواج کنند، اما مخالفتی با ازدواج با فردی از یک حزب سیاسی دیگر نداشتند. “اکنون برعکس است.”

کشیش پل رابرتز، کشیش ارشد کلیسای پروتستان ایست مینستر در پیتزبورگ، گفت که جماعت او – مانند بسیاری دیگر – با مسائل بحث برانگیز یکی پس از دیگری سروکار دارند.

مسائل سیاسی در مکالمات در کلیسا ظاهر می شود، اما بوتنر گمان می کند که اعضا کمتر احتمال دارد دیدگاه های قطبی را با او در میان بگذارند زیرا او کشیش آنهاست. آنها آزادانه تر در رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری می کنند و او با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای متوجه افزایش پست های سیاسی شده است. او گفت که سقط جنین و آزادی مذهبی، از جمله احکام اخیر دیوان عالی، برجسته هستند.

بوتنر گفت: «ما قطعاً افرادی را داریم که متعلق به حزب دموکرات و افرادی هستند که متعلق به حزب جمهوری خواه هستند، و افرادی که احتمالاً به هیچکدام از این دو تعلق ندارند.

کلیسای او حدود 140 شرکت کننده منظم دارد، یک گروه از نظر سیاسی و الهیات متنوع که تقریباً نیمی سیاه و نیمی سفیدپوست هستند. او گفت که چند نفر کلیسا را ​​به دلیل حمایت آن از جنبش «زندگی سیاه پوستان مهم است» ترک کردند، اما در بیشتر موارد این کلیسا با هم باقی مانده است.

خاخام جودیت سیگال از اعضای جماعت تقسیم شده سیاسی خود در کورال گیبلز، فلوریدا، می خواهد که یک کد اخلاقی را امضا کنند و متعهد به احترام به افراد دارای دیدگاه های متفاوت شوند.

___

سیگال گفت از او و دستیار خاخامش، جاناتان فیش، اغلب اعضای جماعت اصلاحات از او می‌خواهند تا به مسائل خاصی رسیدگی کنند.

تابلوهایی که به تازگی در کنیسه، معبد یهودیه به نمایش گذاشته شده است، این پیام را به صورت چکش نشان می دهد.

یک کشیش سیاه‌پوست در کلمبوس، اوهایو – اسقف تیموتی کلارک از اولین کلیسای خدا – می‌گوید که در جماعت بیش از 2000 نفری او که عمدتاً آفریقایی آمریکایی هستند، «شکاف‌های عمیق» وجود دارد. او پس از حکم دادگاه عالی در ژوئن که به ایالت ها اجازه داد تا این روش را ممنوع کنند، به سقط جنین به عنوان یک موضوع تفرقه انگیز اشاره کرد.

او گفت: “سیاست برای من بسیار مهم است — من در هر انتخابات رای می دهم.” اما من اینجا نیستم که به کسی بگویم چگونه رای دهد یا به چه کسی رای دهد. اگر مردم از من بخواهند، حتی برای شورای شهر، این کار را نمی‌کنم.»

در معبد سینا، خاخام ولپ تلاش می کند تا احترام متقابل را در جماعت خود تشویق کند. او از باشگاه کتاب مردان به عنوان مثالی مثبت یاد می کند: در یک ابتکار اخیر، مطالعه متناوب یک نویسنده از یک نویسنده چپ مرکز و سپس یک کتاب توسط یک محافظه کار بود.

او گفت: «من در مورد این واقعیت صحبت کردم که خدا همه را دوست دارد، حتی کسانی که شما با آنها مخالف هستید.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

هالی مایر، لوئیس آندرس هنائو و پیتر اسمیت، نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند.

در بلوفیلد، ویرجینیای غربی، کشیش فردریک براون گفت که او در طول نزدیک به سه دهه به عنوان کشیش یک جماعت متنوع اما دانشگاهی در کلیسای مرکز ایمان، به دنبال “وسط راه” بوده است.

ولپ – که جماعتش شامل دموکرات‌های لیبرال و صدها ایرانی آمریکایی محافظه‌کار است – در مواجهه با چنین چالش‌هایی تنها نیست. اگرچه بسیاری از جماعت ها در ایالات متحده نسبتاً همگن هستند، برخی دیگر به شدت تقسیم شده اند. در برخی موارد، با گرم شدن فصل انتخابات میان‌دوره‌ای، اختلافات بیشتر می‌شود و روحانیون را مجبور می‌کند تا آرامش را حفظ کنند و در عین حال نیازهای معنوی همه اعضای خود را برآورده کنند.

او گفت: «تمام موضوع با ترامپ، زندگی سیاه‌پوستان مهم است، همه‌گیری واقعاً احساس ناراحتی را در زمانی که شما به عنوان یک کلیسا در حال پوشش دادن همه این موضوعات مختلف هستید، برجسته کرده است. “فقط به نظر می رسد چیزی وجود ندارد که تنش بر سر آن نداشته باشد.”

بوتنر گفت: «کلیسا حزبی نیست. کلیسای کاتولیک احتمالاً نمونه ای عالی از کلیسایی است که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان را به یک اندازه توهین می کند.

بوتنر گفت که در موعظه آموزه های کاتولیک در مورد مسائل اخلاقی، اجتماعی و عدالت اقتصادی تلاش می کند و در عین حال از تایید سیاست های خاص خودداری می کند. دعا برای همه رهبران خوانده می شود، نه فقط برای کسانی که از یک حزب خاص هستند.

او گفت: “ماندن در میانه راه به این معنی است که خدا فکر می کند همه چیز مهم است.” “وقتی رای می دهید، می توانید به اعتقادات خود رای دهید – اما به اعتقادات دیگران حمله نکنید زیرا آنها با شما متفاوت هستند.”

با این حال ولپ 64 ساله می گوید که اختلافات سیاسی عمیقاً ریشه دوانده است.

کشیش دیوید بوتنر، پیشوای کلیسای جامع و جانشین کلی اسقف ناکسویل، تنسی، گفت که جماعت کلیسای جامع قلب مقدس عیسی و جامعه مدارس کاتولیک مرتبط با آن از نظر قومی، اقتصادی و سیاسی متنوع هستند.

یکی از نشانه ها می گوید: “مهم نیست به چه کسی رای دهید، رنگ پوستتان، اهل کجا هستید، ایمانتان یا چه کسی را دوست دارید، ما در کنار یکدیگر خواهیم بود.” “این چیزی است که جامعه به معنای آن است.”

او گفت: “ما مراقب هستیم که این کار را به روشی مبتنی بر ارزش انجام دهیم و از سنت و تورات خود موعظه کنیم.” به عنوان مثال، ما می دانیم که استقبال از مهاجران چیزی است که برای ما به عنوان یهودی مهم است — اما هرگز به کسی نمی گوییم که چگونه رای دهد.