رستوران‌ها برای متوقف کردن قانون جدید کارگران فست فود کالیفرنیا حرکت می‌کنند

او گفت: «به‌جای ریختن پول برای سرکوب صدای آشپزها و صندوق‌داران سیاه‌پوست و لاتین تبار، شرکت‌های فست‌فود باید بنشینند و به آنها گوش دهند.»

ائتلافی که خود را «حفاظت از رستوران‌های محله» می‌نامد، درخواست رفراندوم را به دادستان کل ایالت ارائه کرد، اولین گام قبل از اینکه مخالفان قانون شروع به جمع‌آوری امضا کنند. اگر آنها به اندازه کافی دریافت کنند، قانونی که فرماندار گاوین نیوسام در روز دوشنبه، روز کارگر امضا کرد، اجرایی نخواهد شد مگر اینکه توسط اکثریت رأی دهندگان حمایت شود.

اگر این قانون پابرجا بماند، یک شورای 10 نفره فست فود با تعداد مساوی از نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان به همراه دو مقام ایالتی ایجاد خواهد کرد که این اختیار را خواهند داشت تا حداقل استانداردهایی را برای دستمزد، ساعات کاری و شرایط کار در کالیفرنیا تعیین کنند. .

رئیس اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات کالیفرنیا، دیوید هوئرتا، ​​گفت که رستوران‌های زنجیره‌ای «در تلاش هستند تا پیروزی تاریخی آشپزها و صندوق‌داران را سرنگون کنند».

این گروه گفت: «در نتیجه سیاست‌های پشت سر هم، فرماندار نیوسام دروغی را به قانون تبدیل کرده و تمام مشاغل کوچک خدمات سریع کالیفرنیا و صاحبان امتیاز محلی را به عنوان کارفرمایان بد معرفی کرده است.

در این بیانیه آمده است که نیوسام، یک دموکرات، این لایحه را برخلاف توصیه وزارت دارایی خود «برای جلب لطف گروه‌های ذینفع خاص و کارگران سازمان‌یافته» امضا کرده است.

قوانین برای همه پرسی که به دنبال لغو قوانین هستند با طرح های رای گیری که به دنبال تصویب آنها هستند متفاوت است. آن‌ها می‌توانند با روندی تسریع شده و تنها یک ماه قبل از انتخابات وارد رای گیری شوند. این در مقایسه با ابتکاراتی است که باید 131 روز قبل واجد شرایط باشند.

مالکان از رای دهندگان ایالت می خواهند که در نهایت در مورد سرنوشت قانون تصمیم بگیرند.

دفتر Newsom به درخواست‌های مکرر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ائتلاف مخالفت کرد، این قانون هزینه‌های مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد، مورد نیاز نیست، و «یک اقتصاد شکسته» با مقررات متفاوت برای انواع رستوران‌ها ایجاد می‌کند. این ائتلاف توسط انجمن بین‌المللی حق رای و انجمن ملی رستوران‌ها ریاست مشترک دارد، اما سازمان‌دهندگان گفتند که شامل صاحبان مشاغل کوچک، رستوران‌داران، صاحبان امتیاز، کارمندان، مصرف‌کنندگان و سازمان‌های مبتنی بر جامعه است.

نویسنده این لایحه، کریس هولدن، نماینده دموکرات مجلس، گفت: «مایه تاسف است که صنعت به دنبال راهی برای خروج از میز میز در میان همه ذینفعان است.» او گفت که کارگران «صنعت چند میلیاردی فست فود را ممکن می‌سازند». و اینکه “ارائه نمایندگی مساوی از کارمندان و کارفرمایان دستور رشد پایدار و بلندمدت به شیوه ای فراگیر است.”

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – صاحبان رستوران ها روز چهارشنبه حرکت کردند تا حداقل به طور موقت قانون جدید کالیفرنیا را که قدرت بیشتری به کارگران فست فود می دهد، مسدود کنند.

اما برای واجد شرایط شدن در رای گیری نوامبر امسال، رقبا باید بیش از 600000 امضا در عرض چند هفته جمع کنند، یا 5 درصد از آرای همه نامزدهای فرمانداری در انتخابات 2018. این امر باعث می‌شود که اگر مخالفان ۹۰ روز کامل برای جمع‌آوری امضا وقت بگذارند، رفراندوم در نوامبر ۲۰۲۴ در برابر رأی‌دهندگان برگزار می‌شود و این قانون تا زمانی که رأی‌دهندگان رای‌دهندگان را بررسی کنند، متوقف می‌شود.



منبع

مخالفان فوراً نمی گویند که آیا برای رأی گیری نوامبر امسال تیراندازی می کنند یا برای انتخابات 2024.