یک قاضی بنیانگذار راست افراطی سوگند را به دلیل استدلال های “گیج کننده” برای به تعویق انداختن محاکمه شورش در کاپیتول مورد انتقاد قرار داد.

برایت گفت: “شاید این یک رابطه شکسته باشد، افتخار شما.”

در یک مقطع، برایت گفت که نمی‌خواهد در کنار تارپلی کار کند. اما مهتا گفت تا زمانی که رودز و سایر وکلا موافقت کنند به تارپلی اجازه می دهد در این پرونده شرکت کند.

یک قاضی از به تاخیر انداختن محاکمه آتی استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers خودداری کرد.

  • مهتا گفت که اجازه نخواهد داد رودز در پرونده یا تقویمش “ویرانی” ایجاد کند، زیرا او و سایر قضات در واشنگتن دی سی با سیل پیگردهای ناشی از حمله کنگره روبرو می شوند. مهتا گفت که اگر او به تاخیر بیفتد، برنامه او تا تابستان آینده برای محاکمه رودز باز نمی شود.

    مهتا گفت: “ما می توانیم جا باز کنیم.” “ما به اندازه کافی میز داریم.”

    قاضی آمیت مهتا گفت که دلایل تاخیر “نادرست” و “گیج کننده” است.

    • مهتا در یک سخنرانی تقریباً 15 دقیقه‌ای، رودز را به دلیل ادعاهای «نادرست و صراحتاً گیج‌کننده» که رهبر سابق گروه راست افراطی یک روز پیش از آن در درخواست برای جایگزینی وکلای مدافع خود و عقب‌نشینی محاکمه‌اش – که در حال حاضر قرار است شروع شود- مطرح کرد، محکوم کرد. در 26 سپتامبر – سه ماه. مهتا، یکی از منصوبان اوباما که در سال 2014 تایید شد، پس از سرزنش گسترده پیشنهاد رودز مبنی بر اینکه او نمی تواند محاکمه عادلانه ای داشته باشد، این درخواست ها را رد کرد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    مهتا گفت: «این انتخاب او بود.

    مهتا گفت: «6 ژانویه ترافیک گسترده ای از پرونده ها ایجاد کرده است. “این فقط واقعیت آن است.”

    مهتا همچنین به رودز اجازه نداد وکلایش را اخراج کند، و یک ترتیب بالقوه ناخوشایند ایجاد کرد.

    او افزود: «آقای لیندر و برایت سه هفته دیگر به نمایندگی از آقای رودز در دادگاه حضور خواهند داشت.» “پریود. نقطه پایان. پایان داستان.”

    مهتا گفت: “هیچ متهم دیگری چنین مسکنی دریافت نمی کند. هیچ کس.” مهتا گفت که دادستان های فدرال “تا آنجایی که به من مربوط می شود خم شده اند” تا به رودز اکتشافاتی را ارائه کنند که او حق دارد.

    مهتا گفت: «اولین اتهام این است که به نوعی آقای رودز محاکمه عادلانه ای دریافت نمی کند و این بی چون و چرا نادرست است.

    از ابتدای جلسه دادگاه چهارشنبه، قاضی آمیت مهتا به صراحت اعلام کرد: او از درخواست استوارت رودز، بنیانگذار سوگند برای اخراج تیم دفاعی خود و به تعویق انداختن محاکمه آتی خود به اتهامات مربوط به حمله در 6 ژانویه 2021 خوشحال نشد. کاپیتول.

    وی افزود: من واقعاً برای او بهترین ها را آرزو می کنم. “من هفت ماه از زندگی ام را به آقای رودز داده ام. من رویدادهای ورزشی را از دست داده ام. برای مردی که نمی شناسم، وقت با خانواده ام را از دست داده ام. برای شش هفته آماده آمدن به دی سی هستم. دور از فرزندانم.»

    مهتا به طور مشابه ادعاهای رودز مبنی بر عدم دسترسی او به شواهد حیاتی در پرونده خود را رد کرد. او گفت که رودز «همه معافیت‌ها» را دریافت کرده است، از جمله جلسات دو هفته‌ای که در آن‌ها به او اجازه داده می‌شود ساعت‌ها شواهد را در دادگاه بررسی کند.

    رودز به “نقص” در ارتباط با وکلایی اشاره کرد که از زمان حادثه ژانویه او به اتهام توطئه فتنه انگیز و سایر اتهامات مرتبط با حمله به کاپیتول وکالت او را بر عهده داشتند. رودز از طریق تارپلی استدلال کرد که هنوز بیشتر اکتشافات یا شواهد مربوطه را از وزارت دادگستری دریافت نکرده است.

    مهتا این جلسه را یک روز پس از آن تشکیل داد که رودز، در یک پرونده 20 صفحه‌ای یک روز قبل از دادگاه، خواستار جایگزینی تیم دفاعی خود در دالاس با یک وکیل جدید به نام اد تارپلی شد. رودز قرار است در کنار چهار عضو دیگر مدافعان سوگند محاکمه شود که متهم به توطئه برای یورش به کاپیتول در 6 ژانویه 2021 و اختلال در صدور گواهینامه نتایج انتخابات 2020 هستند.

    اما مهتا گفت که تا زمان تشکیل پرونده روز سه‌شنبه، او هیچ صدایی از رودز در مورد “سرخوردگی” با تیم دفاعی خود نشنیده است. قاضی گفت که وکلای مدافع رودز در 9 ماه گذشته، جیمز لی برایت و فیلیپ لیندر، نه تنها شایستگی، بلکه رهبری در کمک به سایر محافظان سوگند و وکلای آنها قبل از محاکمه، که انتظار می‌رود چندین هفته طول بکشد، از خود نشان داده‌اند.

    مهتا پیشنهاد کرد که رودز راحت‌تر با وکلای مستقر در واشنگتن دی سی، جایی که از ژانویه بازداشت شده بود، ارتباط برقرار می‌کرد، اما در عوض دو گروه برایت و لیندر مستقر در تگزاس را استخدام کرد.

    مهتا گفت: «او حتی یک بار هم از وکلایش شکایت نکرده است.

    حکم مهتا، لیندر و برایت را در موقعیت ناخوشایندی قرار داد که به نمایندگی رودز ادامه دهند، پس از اینکه او، همراه با تارپلی، علناً از کار آنها در یک پرونده قضایی انتقاد کرد. برایت به خصوص نگران آینده نامزدی بود و گفت که پرونده روز سه شنبه حاکی از «عدم اعتماد» است.