رای دهی باعث می شود اوکلاهاما تشنه چنگ زدن به رنگ سبز از تگزاس باشد

اوکلاهاما در حال حاضر یکی از آزادترین برنامه های ماری جوانا پزشکی را در کشور دارد که تقریباً 10٪ از جمعیت بزرگسال این ایالت دارای مجوز پزشکی هستند. برخلاف بسیاری از ایالت‌های دیگر، اوکلاهاما لیستی از شرایط پزشکی واجد شرایط ندارد، به بیماران اجازه می‌دهد تا از یک پزشک به صورت آنلاین توصیه دریافت کنند و مجوزهایی می‌دهد که دو سال اعتبار دارند.

در صورت تصویب، اوکلاهاما بیست و دومین ایالتی خواهد بود که حشیش را قانونی می کند و احتمالاً محافظه کارترین ایالت، پس از شکست طرح های مشابه در آرکانزاس، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی در سال گذشته است. بر اساس طرح اوکلاهاما، هر فرد بالای 21 سال می تواند تا 1 اونس ماری جوانا، به علاوه کنسانتره و محصولات تزریق شده با ماری جوانا، خریداری و در اختیار داشته باشد. مردم همچنین می توانند به طور قانونی تا 12 گیاه ماری جوانا را پرورش دهند. فروش تفریحی مشمول مالیات غیر مستقیم 15 درصدی علاوه بر مالیات بر فروش استاندارد خواهد بود. مالیات غیر مستقیم برای کمک به بودجه شهرداری های محلی، سیستم قضایی، مدارس دولتی، درمان سوء مصرف مواد و صندوق درآمد عمومی ایالت استفاده می شود.

چیپ بیکر، پرورش دهنده ای که در اوکلاهاما سیتی یک فروشگاه لوازم باغ ماریجوانا را نیز اداره می کند، گفت: «آنها اجازه یک صنعت حشیش در بازار آزاد را دادند و این چیزی است که همه می خواستند، اما اکنون ما به مشتریان بیشتری نیاز داریم. از افرادی که برای خرید این محصول اینجا هستند. این فقط یک ریاضی ساده است.”

مخالفان به افزایش میزان صادرات ماری جوانا اوکلاهاما به خارج از ایالت و فروش در بازار سیاه و همچنین فعالیت های مجرمانه مرتبط با رشد برخی از ماری جوانا از جمله قتل چهار شهروند چینی در یک مزرعه غیرقانونی ماری جوانا در روستاها اشاره می کنند. اوکلاهما

رای دهندگان اوکلاهاما روز سه شنبه تصمیم خواهند گرفت که آیا اقدامی را که مصرف این گیاه را برای بزرگسالان 21 سال و بالاتر قانونی می کند، تایید کنند یا خیر. ایالت محافظه‌کار در حال حاضر یکی از قوی‌ترین برنامه‌های ماری‌جوانای پزشکی کشور را دارد، و طرفداران صنعت امیدوارند هجوم مصرف‌کنندگان تگزاس برای بازاری که اشباع شده است، موهبتی باشد.

میانگین بلیط ما در یک نقطه 130 دلار بود. اکنون آنها به طور متوسط ​​60 دلار خرج می کنند. بنابراین، اکنون کمتر از نصف است.»

کوین پاتا، بومی میشیگان که برای ورود به تجارت حشیش به اوکلاهاما آمده است، اکنون شش مکان خرده فروشی شاهدانه مانگو را در سراسر ایالت اداره می کند. او گفت که قیمت کارتریج های 1 گرمی کنسانتره ماری جوانا که در سال 2019 بین 60 تا 70 دلار فروخته می شد، اکنون به 20 دلار رسیده است. قیمت گل ماری جوانا و سایر محصولات نیز کاهش یافته است.

جمعیت متروپلکس دالاس-فورت ورث به تنهایی – که به 8 میلیون نفر نزدیک می شود – تقریباً دو برابر کل ایالت اوکلاهاما است.

همه در مجریان قانون بیش از حد نگران ماری جوانای قانونی نیستند. کلانتر ری ساپینگتون در کوک کانتی، تگزاس، که هم مرز با اوکلاهاما است و شامل یک ایالت بین ایالتی اصلی شمال-جنوب، I-35 است، گفت که اگرچه معاونان او ممکن است در نهایت افراد بیشتری را برای آوردن ماری جوانا از اوکلاهاما به تگزاس دستگیر کنند، اما این اولویت اصلی او نیست.

با این حال، قانونی‌سازی ماری‌جوانا در کنگره تگزاس امری غیرقابل شروع است و آماده است تا زمانی که فرماندار جمهوری‌خواه، گرگ ابوت، در یک دوره چهار ساله جدید مستقر می‌شود، به همین شکل باقی بماند. این امر باعث شده است که حامیان ماری جوانا در تگزاس به جای دیگری بگردند – از جمله اقدامات رای گیری در برخی شهرها. در ماه نوامبر، پنج شهر تگزاس همه پرسی را برای جرم زدایی از مالکیت ماری جوانا تصویب کردند. یکی از آنها دنتون بود که کمتر از یک ساعت با مرز اوکلاهاما فاصله داشت.

حامیان SQ 820 در ابتدا سعی کردند این سوال را در برگه رای نوامبر دریافت کنند، اما تأخیر در تأیید امضاها منجر به این شد که فرماندار جمهوری خواه کوین استیت خواستار برگزاری انتخابات ویژه فقط برای آن پیشنهاد شد.

به زودی، آنها می توانند برای قرعه کشی دیگر به شمال بیایند: ماری جوانا تفریحی.

این پیشنهاد همچنین یک روند قضایی را برای افراد به منظور حذف یا رد محکومیت های قبلی مرتبط با ماری جوانا مشخص می کند.

نویسنده آسوشیتدپرس، پل جی. وبر در آستین، تگزاس، در این گزارش مشارکت داشت.

«محصولات زیادی در بازار وجود دارد، و فقط تقاضای زیادی وجود دارد. این به همه صدمه می زند. “ما نیز گرما را احساس کرده ایم.

پاتا گفت که گسترش فروش قانونی در میشیگان در سال 2018 برای اپراتورهای پزشکی در آن ایالت، به‌ویژه کسانی که داروخانه‌هایی را در نزدیکی مرز آن با اوهایو و ایندیانا اداره می‌کردند، نعمت بزرگی بود.

شان مورفی را در توییتر دنبال کنید: @apseanmurphy





منبع

___

ساپینگتون، که گفت: «مسائل ما ماریجوانا نیست، برای اینکه با شما صادق باشم،» او گفت که اکثر افرادی که با کمتر از 2 اونس حشیش گرفتار می شوند، استناد صادر می شود و آزاد می شوند. فنتانیل بسیار کشنده است و ما در سراسر کشور با آن روبرو هستیم. نبرد همین است. این ماری جوانا نیست.»

اوکلاهما سیتی (AP) – ده‌ها هزار تگزاسی از منطقه شلوغ دالاس-فورت ورث به طور معمول از رودخانه قرمز عبور می‌کنند تا در کازینوهای قبیله‌ای به‌سبک لاس‌وگاس قمار کنند یا در کابین‌ها استراحت کنند یا در دریاچه‌هایی که در جنوب قرار دارند شنا کنند و اسکی کنند. اوکلاهما

رایان کیزل، قانونگذار سابق ایالتی و یکی از سازمان دهندگان سؤال ایالتی 820، گفت: «هزاران و هزاران تگزاسی هستند که به طور فزاینده ای به عنوان یک مقصد گردشگری به اوکلاهاما می آیند. مالیات ماریجوانا را به افراد تگزاسی بالای 21 سال می دهد و دلارهای مالیاتی آنها را می گیرد و در مدارس اوکلاهما و مراقبت های بهداشتی اوکلاهما سرمایه گذاری می کند.

در حالی که بسیاری از صنعت حشیش اوکلاهاما مشتاق فروش تفریحی هستند، مخالفان شامل گروهی از روحانیون، مجریان قانون و دادستان‌ها به رهبری فرانک کیتینگ فرماندار سابق جمهوری‌خواه، یک مامور سابق FBI هستند. فرماندار فعلی کوین استیت و تقریباً تمام جمهوری خواهان سنای اوکلاهاما نیز مخالفت خود را اعلام کرده اند.

___

افراد در این صنعت می گویند که موانع کم اوکلاهاما برای ورود باعث شد که هزاران پرورش دهنده، پردازشگر و اپراتور داروخانه دارای مجوز برای تعداد محدودی از بیماران با هم رقابت کنند. در حالی که تورم باعث افزایش قیمت تمام شده بسیاری از محصولات می شود، قیمت ماری جوانا در داروخانه ها به شدت کاهش یافته است و بسیاری از اپراتورها از کار افتاده اند. یک وب‌سایت برای فروش مربوط به شاهدانه نشان می‌دهد که هزاران واحد در اوکلاهما رشد می‌کنند و داروخانه‌ها برای فروش آماده شده‌اند.

دیمون دیورو، کلانتر شهرستان لوگان، رئیس انجمن کلانترهای اوکلاهاما، گفت: «SQ 820 یک کبریت را به وسط یک انبار باروت در روستایی اوکلاهاما می اندازد.

بر اساس یک مطالعه اثرات اقتصادی که توسط صنعت شاهدانه حمایت می شود، انتظار می رود که اوکلاهاما شاهد افزایش 1.8 میلیارد دلاری در فروش تفریحی باشد که در صورت تصویب این اقدام، حدود 434 میلیون دلار درآمد مالیات غیر مستقیم از سال 2024 تا 2028 به تنهایی ایجاد می کند. این گزارش نشان می دهد که بیشترین تعداد مصرف کنندگان خارج از ایالت از تگزاس و پس از آن آرکانزاس و کانزاس هستند.